beantwoord

flex zonder btm opladen probleem

• 14 september 2020
  • 3 reacties
  • 198 Bekeken

Reputatie 2

Ik maak sinds vandaag gebruik van ns flex echter aangezien ik ook regelmatig met de bus moet heb ik regio bus dal voordeel wat met saldo moet klantenservice gebeld opgehaald dan maar saldo laden om weer met de bus te gaan dat kon dus niet op de kaartautomaat

Weer naar klantenservice gebeld medewerker aan de lijn die het niet begreep dat flex ook zonder BTM kon dat helemaal moeten uitleggen uiteindelijk na meerdere keren in de wacht kwam er uit dat ik alleen saldo kan laden bij niet-ns ov automaten .

Zou fijn zijn als hier een oplossing voor komt of dat flex uiteindelijk ook met dal voordeel bus gaat functioneren 

Heb gelijk een tweede vraag waarom kan ik nog geen prijskaartje van mijn reis vandaag zien? 

icon

Beste antwoord door Anonymous 15 september 2020, 10:09

dat is onhandig ja, flex met bus/tram abonnement functioneert gewoon (nog) niet helemaal lekker. Misschien is automatisch opladen aanzetten een optie?

Verder klopt het dat je nog geen prijs kunt zien. De prijs van je rit wordt achteraf berekend en bij reizen met NS is dat normaal gesproken binnen 1-2 dagen zichtbaar.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge

Klopt, maar dat zit er naar de huidige stand van zaken voorlopig niet in. Dat FLEX-uitgevonden door NS en min of meer afgedwongen opgelegd aan alle andere OV in NL heeft zoveel andere niet voorziene (want NS kent dat niet, dus waarom zouden ze zich daar druk over maken?) kantjes dat er in feite eigenlijk 2 aparte systemen naast elkaar bestaan. Je kan nu eenmaal niet alles wat ergens iemand wil op de beperkte mogelijkheden van die inmiddels al weer ruim 10 jaar oude chipkaart persen.

Voor BTM blijft het vooralsnog enkel op saldo reizen-het is al reusachtig knap dat de ju/seniorkorting er dan op werkt. Omgekeerd geldt dat net zo voor bvb de vele houders van een student-reisprodukt.

dat is onhandig ja, flex met bus/tram abonnement functioneert gewoon (nog) niet helemaal lekker. Misschien is automatisch opladen aanzetten een optie?

Verder klopt het dat je nog geen prijs kunt zien. De prijs van je rit wordt achteraf berekend en bij reizen met NS is dat normaal gesproken binnen 1-2 dagen zichtbaar.

Badge +3

Automatisch opladen is zeker handig, maar als je dat niet wilt kan je ook online saldo bestellen. Dat kan je dan wél bij een NS automaat ophalen.

Reageer