beantwoord

foutief uit en inchecken

ik heb een flex abbonnement met rijden op rekening
in enschede ben ik helaas door een foutief poortje gelopen door haast van blauwnet terwijl ik met ns naar hilversum moest .
in hilversum .
helaas met dit abbonnement zie je niet dat je fouten maakt
maar je krijgt een rekening van 50 van ns en en 20 van blauw net
bij klanten service kennen ze niet mijn regeling omdat het een experiment is
schande dat het toch automatisch 70 euro wordt afgeschreven .
dat de ns recht heeft geld van mijn rekening te halen is niet niet het recht om mij te plunderen
icon

Beste antwoord door Stijn NS 26 maart 2018, 21:24

Update: Door hulp van mede-Moderators heb ik de transacties voor jcbrug kunnen corrigeren, de teveel betaalde kosten krijgt hij terugbetaald. Zijn feedback zal ik ook doorsturen.

Voor de meelezers: Het NS Flex abonnement zit momenteel nog in een experimentele fase, dus zullen er nog voldoende situaties ontstaan waarbij verbetering kan helpen. Feedback is daarom ook erg belangrijk voor ons! Als voornaamste kanaal voor dit product hanteren we het forum, dus mocht je vragen hebben, een probleem ervaren of feedback willen geven over het NS Flex abonnement, schroom niet om een kijkje te nemen in de al bestaande topics, daar een topic over te starten of een reactie te plaatsen in het al bestaande feedbacktopic!

Wat betreft ontbrekende checks of checks waarbij iets is misgegaan: via Mijn NS kunnen transacties ingezien worden voordat de factuur komt en mocht er een correctietarief in rekening gebracht worden door een foutje bij checks, zullen wij daar een e-mail over sturen. Regelmatig Mijn NS en e-mail checken kan dus verrassingen voorkomen. Een verrekening zodat enkel de daadwerkelijke ritprijs wordt betaald kan daarna vaak al geregeld worden vóór de factuur komt waar het correctietarief onder valt. Neem daarvoor contact met ons op, bij voorkeur dus via het forum! Wij kunnen er dan direct voor zorgen dat enkel de ritprijs wordt gefactureerd.
Bekijk origineel

20 reacties

Kan mij persoonlijk niet voorstellen dat dit niet te herstellen is. Hoop dat een moderator hier wat meer info over kan geven.
Goedenavond jcbrug en welkom op het NS Serviceforum!

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat het mis is gegaan met de betaling van deze foute transactie! Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen (klik op mijn naam, knop 'stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, OV-chipkaartnummer, e-mail adres en IBAN? Ik heb zelf (nog) geen kennis over hoe we dit kunnen corrigeren bij een NS Flex abonnement, maar andere Moderators hebben dat wel. Via hen zal ik dit proberen voor je op te lossen!
Nogmaals wil als eerder geschreven het forum dat bij het in checken en uit checken bedragen kunnen worden gezien bij flex abonnement .
En bij een fout niet geld van een rekening gehaalt worden zonder dat je het weet
Dit is echt heel slecht bij dit systeem
Ook zou fijn zijn dat klanten service ,en ingelicht wordt over het flex abonnement
Joost
Badge +3
Er zijn wel meer topics over die vreemd hoge correctiex, zoals deze. Geloof dat Thomas NS de aangewezen persoon is voor flex, die ook hier regerlmatig mee leest.
Het zou zijn dat klanten service erst zo een bedrag terug betaalt en dan gaan uit zoeken wat ging er fout
70 euro zo weg is niet echt klantvriendelijk
Ok er kan iets fout gaan maar herstel het netjes en ja ik heb iets dom gedaan het verkeerde poortje genomen in alle haast maar dat is nog geen boete van 70 euro
Dus tip herstel eerst dan uit zoeken
Reputatie 7
Badge
Het zou zijn dat klanten service erst zo een bedrag terug betaalt en dan gaan uit zoeken wat ging er fout. herstel het netjes en ja ik heb iets dom gedaan het verkeerde poortje genomen in alle haast maar dat is nog geen boete van 70 euro

helaas doen ex- en semi-overheidsbedrijven dat zo lomp. Ik heb die ellende ook gehad bjj het waterbedrijf, en bij de ziektekostenverzekeraar. Beide heb ik nu begrensd tot maximaal maandelijkse bijdrage. De rest betaal ik handmatig.
Je kunt de 70 euro incasso terugdraaien, storneren heet dat, via je bankrekening. Dan herstel jij de fout van NS 😉 NS vindt dat niet leuk, maar jij vindt het gedrag van NS niet leuk.
En check even bij je bank of je een limiet kunt zetten bij de incasso's van NS, bijvoorbeeld 1x per maand maximaal 50 euro, of zo. Wel opletten dat je op tijd je facturen betaald.
Het zou zijn dat klanten service erst zo een bedrag terug betaalt en dan gaan uit zoeken wat ging er fout. herstel het netjes en ja ik heb iets dom gedaan het verkeerde poortje genomen in alle haast maar dat is nog geen boete van 70 euro

helaas doen ex- en semi-overheidsbedrijven dat zo lomp. Ik heb die ellende ook gehad bjj het waterbedrijf, en bij de ziektekostenverzekeraar. Beid heb ik nu begrensd tot maximaal maandelijkse bijdrage. De rest betaal ik handmatig.
check even bij je bank of je een limiet kunt zetten bij de incasso's van NS, bijvoorbeeld 1x per maand maximaal 50 euro, of zo. Wel opletten dat je op tijd je facturen betaald.
Dat zou een manier kunnen zijn.
Maar ik ga ervan uit dat bij dit experiment gelijk hersteld wordt.het is zo simpel tevreden klant en geen tijd en moeite verspilling
Betaal de 70 euro terug en kom later met uitzoeken en waarschijnlijk zal danals nog de rit prijs moeten betalen
Als dit was bij klantenservice had ik nu de loftrompet geluid
Nu kost het me veel tijd omen bij de ns en blauwnet(die snappen hele maal niet wat dit flex abonnement is
Reputatie 7
Badge
... ik ga ervan uit dat bij dit experiment gelijk hersteld wordt.het is zo simpel tevreden klant en geen tijd en moeite verspilling. Betaal de 70 euro terug en kom later met uitzoeken en waarschijnlijk zal danals nog de rit prijs moeten betalen. Nu kost het me veel tijd omen bij de ns en blauwnet(die snappen hele maal niet wat dit flex abonnement is
helaas, @jbrug, zo werkt het niet. Er worden op dit forum talloze NS marketing produkten aan de kaak gesteld wegens uitvoeringsproblemen. Ik ben een pragmatist geworden bij al die nieuwe "aanbiedingen" . Als het me prettig past, maak ik er gebruik van, tot het moment dat het me gaat hinderen en irriteren. Dan sla ik andere weg in.
Update: Door hulp van mede-Moderators heb ik de transacties voor jcbrug kunnen corrigeren, de teveel betaalde kosten krijgt hij terugbetaald. Zijn feedback zal ik ook doorsturen.

Voor de meelezers: Het NS Flex abonnement zit momenteel nog in een experimentele fase, dus zullen er nog voldoende situaties ontstaan waarbij verbetering kan helpen. Feedback is daarom ook erg belangrijk voor ons! Als voornaamste kanaal voor dit product hanteren we het forum, dus mocht je vragen hebben, een probleem ervaren of feedback willen geven over het NS Flex abonnement, schroom niet om een kijkje te nemen in de al bestaande topics, daar een topic over te starten of een reactie te plaatsen in het al bestaande feedbacktopic!

Wat betreft ontbrekende checks of checks waarbij iets is misgegaan: via Mijn NS kunnen transacties ingezien worden voordat de factuur komt en mocht er een correctietarief in rekening gebracht worden door een foutje bij checks, zullen wij daar een e-mail over sturen. Regelmatig Mijn NS en e-mail checken kan dus verrassingen voorkomen. Een verrekening zodat enkel de daadwerkelijke ritprijs wordt betaald kan daarna vaak al geregeld worden vóór de factuur komt waar het correctietarief onder valt. Neem daarvoor contact met ons op, bij voorkeur dus via het forum! Wij kunnen er dan direct voor zorgen dat enkel de ritprijs wordt gefactureerd.
Stijn heeft geregeld voor dank daar voor
Alleen blijft het probleem dat er zo maar correctie bedragen af geschreven kunnen worden
70euro afschrijven voor een vergissing is niet klant vriendelijk
Graag zou toch bij uitchecken willen zien dat ik wat fout doe
Namens Stijn, graag gedaan, jcbrug :)
Dit komt inderdaad niet klantvriendelijk over. Aan de andere kant kunnen we bij deze pilot hier juist van leren. Als je bij de juiste vervoerder uitcheckt en de goede kant op loopt bij poortjes die open staan (dus niet passeren als er een kruis op staat), dan zou het goed moeten gaan.
Mijn probleem iris is dat bij flex ns alleen reizen op rek staat dus geen bedrag waardoor je controle hebt en er dus 70 automatisch afgeschreven wordt (niet bij gewone chipkaart) en het niet herstelt uitcheck gemist
Maar ik ga nu dubbel zo goed uitkijken en als ns op dit punt veel klantvriendelijker wordt(niet 70 euro afboeken) dan is alles opgelost
Snap ik inderdaad. Ik zou het niet kunnen veranderen nu, maar Stijn heeft de feedback aangegeven. Check inderdaad de rekening achteraf goed. Verder wil ik nog even zeggen dat er erg blij zijn dat je ons helpt door met deze pilot mee te doen 🙂
Graag
Ook wil graag kwijt dat voor de rest flex ns voor mij perfect werkt
Ik heb een terugkoppeling ontvangen op de feedback die je ons hebt gegeven, jcbrug!

Via je Mijn NS account kun je alle transacties terugvinden, ook die van reizen met een NS Flex abonnement. Mocht je dus een verkeerde check hebben gemaakt, kun je dat daar terugvinden. Tevens wordt er een e-mail verstuurd wanneer er een correctietarief ontstaat. Deze is ook naar jou gestuurd, op dezelfde dag als dat het is misgegaan met de transacties.

Op het moment dat je deze e-mail krijgt met een notificatie dat er een correctietarief is ontstaan, kun je contact op nemen met ons (het liefst via het Forum dus, zoals ik eerder heb aangegeven). Wij kunnen dit dan meteen corrigeren, zodat het verrekend wordt op de factuur waar ook het correctietarief zou worden afgeschreven, in plaats van op de volgende factuur. Op die manier worden enkel de reizen die je gemaakt hebt afgeschreven!

Ik heb bovenstaande toegevoegd aan mijn reactie waar ik de oplossing heb aangegeven!
Ho ik kreeg een melding van 0 euro correctie
Bedoel je dat er nu 0 euro in rekening wordt gebracht of dat er niets is gecorrigeerd?
Nee stijn heeft alles gecorrigeerd
Top. Wederom bedankt voor de terugkoppeling!

Reageer