Ik heb op vrijdag en zaterdag veel met de trein gereisd (NS flex), maar nu staat er in mijn reishistorie dat ik in totaal 6x ben vergeten in/uit te checken. Ik weet zeker dat dit niet klopt ivm de poortjes op stations. Maar er wordt nu wel 6 x €20,- gerekend....dat is erg veel geld terwijl ik met 40% korting zou kunnen reizen. De volgende factuur wordt gerekend op 12e december, maar ik hoop toch niet dat ze €120 afschrijven ipv de echte kosten die ik heb gemaakt. Hebben andere dit ook?
Bladzijde 1 / 1
Ik zag dit ook op Threads voorbij komen (iemand die het 8x had, waarbij ook er gewoon in- en uitchecktijden bijstaan.). Lijkt me een fout, zeker als je weet dat het gewoon goed is gegaan bij de poortjes.
Het beste is, gezien dit een reiziger-helpt-reiziger community is en wij niet bij persoonsgegevens kunnen, contact opnemen met de NS klantenservice via Facebook, X of telefonisch op 030-7515155
Er is een storing werd elders gemeld, maar dat topic kan ik nu even niet vinden. Zou wel correct op je factuur komen.
Overigens speelt hetzelfde in de app bij reizen op saldo, ik heb ook allemaal losse check-in/outs in de reishistorie staan die niet tot één reis gecombineerd worden. Terwijl de widget op de hoofdpagina wel aangeeft dat ik heb uitgecheckt…
Ook fout op vrijdag 29 november en zondag 01 december.
Ik heb nu 12 meldingen van vergeten checkin/checkout in mijn reishistorie met daarachter 20 EUR..
Reizen van Blauwnet worden niet eens meer toegevoegd..
En elke keer maar beterschap beloven..De IT afdeling van de NS is schandalig slecht,zo ga je niet met vaste klanten om
De IT afdeling is inderdaad niet erg best, maar ik vind het persoonlijk kwalijker dat dit weer nergens wordt vermeld. Zet dan in het rood op NS.nl dat er een storing is en dat dit uiteindelijk niet zo op de factuur terechtkomt (als het wel zo op de factuur terechtkomt heeft NS een nog veel groter probleem). Het toegeven van fouten en de communicatie daarover is al jaren bijzonder matig.
Controleer ook uw reishistorie op https://www.ov-chipkaart.nl/, soms heeft het NS systeem kuren waardoor het systeem denkt dat je bent vergeten in te checken, terwijl het systeem van de OV chipkaart het wel correct laat zien.
Ik heb ook een keer meegemaakt dat volgens de NS ik was vergeten uit te checken, en ze het hebben gecorigeerd naar het station waar ik die zelfde dag ook van vertrok voor de terugreis, in plaats van de werkelijke gegevens van mijn ov chipkaart, deze *automatische* correctie was 1 tarief eenheid in mijn voordeel
Het probleem is verholpen,alle openstaande reizen van de NS met 'vergeten checkin/checkout' zijn juist gecorrigeerd in mijn reishistorie!
Hopelijk worden de reizen van de vervoerders Arriva en Blauwnet nu ook snel toegevoegd,die gegevens zijn nu al 10 dagen niet bijgewerkt.
Het probleem is verholpen,alle openstaande reizen van de NS met 'vergeten checkin/checkout' zijn juist gecorrigeerd in mijn reishistorie!
Hopelijk worden de reizen van de vervoerders Arriva en Blauwnet nu ook snel toegevoegd,die gegevens zijn nu al 10 dagen niet bijgewerkt.
Er zijn volgens mij nog steeds problemen met de verwerking bij Translink. Hun dashboard wordt sinds vrijdag al niet meer bijgewerkt.
Helaas was ik te voorbarig,het is één grote puinbak,enkele reizen staan op 'reizen op rekening 2e klas' met de checkout gecorrigeerd naar 12 uur later op een korte rit van Hilversum naar Bussum.terwijl ik dal flex 1e klas heb...
Ook zijn de meldingen'vergeten checkin/checkout' met daarachter 20 Euro van afgelopen weekend weer aan mijn reishistorie toegevoegd…Reizen van Arriva en Blauwnet worden al weken niet toegevoegd in mijn reishistorie.
Het geklungel van NS neemt wel grote vormen aan.
En een dag later rijd ik opeens weer 1e klas en is de rit goed verwerkt…
Met wat voor abonnement reis je? En heb je voor die eerste reis ook gereisd met een incheck in de spits?
Ik reis met een NS dal flex 1e klas abonnement en nee die reis was niet in de spits.
De.incheck tijd van 18.40u wordt wel goed weergegeven dus nogmaals niet in de spits.
Ik ga dit abonnement volgend weekend opzeggen want dit is onacceptabel dat er verkeerde checkuit tijden worden weergegeven.
Ik had het meer over die inchecktijd bij Hilversum, of er voor die tijd nog was gereisd, want een eerste incheck is hierin leidend. Wel apart dat dit zover uit elkaar ligt. Is de eventuele terugreis hier dan mee gewikkeld?
Ik ken alle regels goed van NS Flex dus ja de 18.40u incheck op Hilversum was de eerste incheck.
Eerder stond de juiste uitchecktijd van 18.49u van deze reis wel juist in mijn reishistorie wat ook vrij logisch is natuurlijk.
Maar ach de gegevens kloppen al ruim 10 dagen niet,de NS doet zijn bijnaam onrendabelenvervoer alle eer aan dan gaan we maar weer met de auto volgende week.
Ik heb even gespiekt, maar het lijkt erop dat de heen- en terugreis beide een automatische correcte bevatten wegens het niet uitchecken. Dat kan gebeuren natuurlijk. Het komt gelukkig niet vaak voor, maar ik vrees dat het poortje/paaltje je OV-chipkaart niet goed heeft gepakt. Hierdoor is het ook op 2e klasse komen te staan. Dit is dus meer uitzondering dan regel, dat is dan wel weer fijn.
Klopt, die uitcheck in Hilversum (daar zijn poortjes) na een reis van bijna 15 uur is natuurlijk fictief, dus een automatische Flex correctie of later verwerkt omdat er vorige week dus een storing was.
In je reishistorie of op je factuur staat dan meestal ook geen vervoerder (NS). Er zijn geen kosten dus als daar 2e klas bij staat maakt dat niet uit.
Het blijft gewoon doorgaan,2 retourtjes Naarden Bussum Hilvereum met 80 Euro erachter
De pure onwil van NS om zoiets simpels voor vaste klanten op te lossen is veebijsterend
Deze beschamende vertoning voor jullie beste klanten moet een keer opgelost worden
Lijkt mij dat er op één van die twee stations een paaltje of poortje defect is.
Lijkt mij dat er op één van die twee stations een paaltje of poortje defect is.
Nee hoor,het gebeurt bij vrijwel elke reis die ik maak.
Afgelopen weekend was er vervangend vervoer rondom.Hilversum.Er waren incheck palen bij de bushalte(s) geplaatst.
Het is een bug in het systeem die de NS uit pure gemakzucht en of onwil niet wil oplossen.
Aangezien de transacties bekend zijn moet het systeem daar gewoon sluitende reizen van maken, dus is inderdaad een bug. Er zou ‘in bewerking’ moeten staan (of iets van die strekking).
Er mist bij mij ook nog e.e.a. van vrijdag 13 dec. Terugreis is verwerkt, de heenreis nog niet maar die is wel bekend want de terugreis was een ‘overstap binnen 35 minuten’ (met correcte prijs).
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.