beantwoord

Gebruik flex met weekendvrij

• Anonymous
  • 0 reacties
Vanavond dan toch, met een vertraging van 8 dagen, onze nieuwe ov kaarten met weekendvrij abonnementen in de brievenbus gevonden.

Mijn vraag is nu: kan ik deze kaarten morgen meteen gebruiken of moet ik eerst langs een automaat om iets op te halen of te activeren ?

Heb hier eerder tegenstrijdige berichten over gezien en kan de kaarten op dit moment niet koppelen aan de ns accounts.

Alvast bedankt voor de moeite.
icon

Beste antwoord door Thom 7 juli 2018, 23:41

Let er op dat de geldigheidsdatum is ingegaan. Tegenwoordig hoeven nieuwe abonnementen op nieuwe persoonlijke chipkaarten niet meer geactiveerd te worden. Het koppelen aan MijnNS staat er los van.
Bekijk origineel

13 reacties

Ik heb mijn nieuwe ov chipkaart met Flex weekend vrij erop vandaag voor het eerst gebruikt , was meteen klaar voor gebruik
Geen activatie of langs de automaat !
@fiesta Bedankt voor de info.Vond de begeleidende brief niet erg duidelijk.

Heb je je ovkaart met flex kunnen koppelen aan je ns account in mijn ns?
@Perron23 ik heb mijn kaart inderdaad gekoppelt aan mijn ns account
Reputatie 7
Badge +4
Let er op dat de geldigheidsdatum is ingegaan. Tegenwoordig hoeven nieuwe abonnementen op nieuwe persoonlijke chipkaarten niet meer geactiveerd te worden. Het koppelen aan MijnNS staat er los van.
@fiesta koppelen lukt mij niet, dacht daarom dat ik mogelijk iets moest activeren. In de begeleidendebrief wordt weekendvrij niet genoemd en ik begrijp uit jouw topic dat je dat bij het inchecken ook niet te zien krijgt en dat mogelijk de conducteur dit ook niet kan uitlezen.
@Perron23 bij het in en uit checken zie je op de display : reizen op rekening , voor de rest geen andere info < de conducteur ziet hetzelfde + de klasse
ik heb mijn kaart vanmorgen gebruikt , en vanmiddag pas aan mijn ns account gekoppelt
@Thom de geldigheidsdatum is 8 dagen geleden ingegaan, dat is een ander probleem dat nog niet geheel is opgelost
@fiesta kun je in je account wel zien dat je een weekendvrij abonnement hebt ?
@Perron23 je inderdaad in je account zien dat je een weekend vrij hebt en ook wanneer je eventueel weer kunt veranderen/ aanpassen.
Het enige wat je niet ziet is of je een 1e of 2e klas weekend vrij hebt
@fiesta bedankt voor alle moeite,morgen maar weer proberen te koppelen en hopen dat het allemaal werkt zonder gedoe achteraf
Badge +3
Oh jawel hoor..

Zie deze reactie Het werkt allemaal maar is alleen nog niet allemaal zichtbaar in Mijn NS en zo.

En bij Blauwnet herkenen ze Weekend Vrij sowieso niet, maar dat is een ander probleem. Daarvoor moet je via dit formulier en van alles (fuck you, hoezo AVG en privacy!) aan ze geven..
@Perron23 graag gedaan ! ik denk dat het koppelen pas maandag weer lukt , er zijn zaterdagavond en zondag werkzaamheden aan de website , dit stond vandaag op de pagina waar je normaai inlogt.
Als ik nu op dit moment inlog krijg ik ook een melding :
"Op dit moment kan het systeem de producten op uw OV-chipkaart niet ophalen"
Badge +3
Dan inderdaad morgen proberen, en is mijn vorige reactie nogal heftig.

Helaas kan ik Keolis/Blauwnet niet uitnodigen om hier te reageren.

Maar ze zijn ervan op de hoogte dus.

Reageer