beantwoord

Geen ritprijs bij NS Flex in de Reisplanner App.

• 27 juni 2018
  • 7 reacties
  • 950 Bekeken

Net als voor herbie68 is, voor het maken van een declaratie van de reiskosten, het belangrijk dat ik kan zien wat de kosten zijn van mijn gemaakte reizen.

Deze zijn uiteraard wel inmiddels wel zichtbaar in de Mijn NS omgeving, alsook niet in de Mijn OV-Chipkaart omgeving (zonder ritprijs) maar NIET in de NS Reisplanner app.
Nou weet ik dat het een paar dagen duurt voordat de historie zichtbaar wordt, maar dan alsnog ontbreekt de ritprijs in de app en in de Mijn OV-Chipkaart omgeving. Dit geldt zowel voor reizen bij NS en andere vervoerders.

In de app zie je alleen de gemaakte reizen maar geen ritprijs, ook zou het handig zijn om in de app een tabje te hebben “openstaande kosten” waarin je het totaalbedrag kan zien van de lopende kosten tot heden. Kunnen ze dit alstublieft oplossen!
icon

Beste antwoord door Nathan NS 2 juli 2018, 12:46

Update tijd: De gevraagde functionaliteit komt beschikbaar in de Reisplanner Xtra app, maar de ontwikkelaars van NS Flex weten nog niet wanneer dit ontwikkeld kan worden.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Hoi Mytyro!

Dank je wel voor het geven van je feedback. Ik zal een e-mail sturen naar NS Flex en wanneer ik hier antwoord op heb gekregen zal ik je op de hoogte stellen in dit topic!
Reputatie 4
Update tijd: De gevraagde functionaliteit komt beschikbaar in de Reisplanner Xtra app, maar de ontwikkelaars van NS Flex weten nog niet wanneer dit ontwikkeld kan worden.
Is al duidelijk wanneer dit gaat komen? Anders ben ik genoodzaakt mijn abonnement nu al te stoppen in de eerste maand. Ik moet een split kunnen maken in kosten om te declareren bij mijn werkgever. 1 factuur gaat daarvoor niet werken. Of ik moet met 3 verschillende ov chipkaarten + abonnement gaan werken, maar dat is allesbehalve (kosten) efficiënt.
Vooralsnog is hier verder geen informatie over, Patrickvh. We werken hard aan het ontwikkelen van alle zaken rondom NS Flex en de app. Als er ontwikkelingen zijn dan zullen we dit ook melden.
Ik vind het echt super irritant dat ik de gemaakte kosten niet kan inzien... niet op het paaltje en niet op mijn ns... ik ben vandaag bwgonnen dus wieweet in een paar dagen.... maar sjoe, niet weten hoe duur je reis is, alles moeten googlen.... volgens mij is hier wel ruimte voor verbetering... anders ga ik weer weg van flex.
Welkom bij onze NS Community, Dorien01 🙂 Jammer dat je nog niet heel enthousiast bent geworden van NS Flex. Het is een nieuw product, dus er is zeker ruimte voor verbetering. NS Flex blijft als product in ontwikkeling 🙂 De kosten zouden z.s.m. inzichtelijk moeten zijn voor je. In de Reisplanner kun je bij je traject de prijzen inzien per kortingsabonnement. De prijzen van NS Flex kunnen iets afwijken, maar niet heel veel.
Badge +3
Met Flex reis je op rekening en dat zal je dan ook altijd als enige te zien krijgen bij in- of uitchecken.

Een paaltje of poortje heeft totaal geen benul met welk (Flex) product of wat voor abonnement je reist en wat dat dan kost. Die vertelt je gewoon alleen wat er op je kaart staat (Reizen op Rekening dus) en of je in- of uitgecheckt hebt. Eventueel saldo op je kaart wordt ook niet aangesproken.

Bij TLS/OV-chip weten ze dat ook niet, dus die tonen sowieso geen prijs omdat ze niet weten welk abonnement op dat moment (bij NS) actief was, en welke korting je op dat moment had.

Ook de NS app heeft (nog) geen toegang tot die gegevens, en kan alleen het saldo dat je na je laatste uitcheck bij NS tonen (dat wat op de kaart zelf staat dus, en is bij Flex gewoon € 0,00 dus in de regel).

Alléén in Mijn NS krijg je (soms pas enkele dagen na je reis, en met bus/tram/metro soms pas na een week of langer) de juiste prijs te zien die het Flex systeem voor je uitgerekend heeft.

Voor declaraties kan je gewoon terecht in Mijn NS (website), maar hou er dus rekening mee dat de laatste paar reizen nog niet getoond worden. Die worden dan met de volgende maand meegenomen (ook in je maandelijkse factuur), en werk/opdrachtgevers doen daar (in het algemeen) echt niet moeilijk over.

Reageer