Skip to main content
Antwoord

geld op ov chipkaart wordt teruggestort

• February 26, 2025
  • 3 reacties
  • 88 Bekeken

Ik heb een NS flex weekend vrij abonnement op mijn ov chipkaart gezet. Nu krijg ik een mail van de NS dat het saldo wat ik heb op deze kaart, wordt teruggestort omdat ik vanaf nu op rekening reis. Ik gebruik deze kaart echter ook voor de metro, daar geldt het abonnement niet. Hoe kan ik dan nu betalen in de metro/tram/bus met mijn ov-chipkaart, als ik er geen saldo meer op kan zetten? Dank voor jullie hulp. 

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi Jojopee,

Met NS Flex reis je ook in bus/tram/metro op rekening. Je hebt dus ook daarvoor geen saldo meer nodig. Je betaalt daarvoor uiteraard wel het volle tarief.

3 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • February 26, 2025

Hoi Jojopee,

Met NS Flex reis je ook in bus/tram/metro op rekening. Je hebt dus ook daarvoor geen saldo meer nodig. Je betaalt daarvoor uiteraard wel het volle tarief.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • February 26, 2025

Bij Flex betaal je alle reizen van trein, bus, tram en metro via een factuur. Je hebt geen saldo meer nodig. Abonnementen waarbij je op saldo reist, kun je het beste op een andere kaart zetten.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper*
  • February 26, 2025

Abonnementen waarbij je op saldo reist, kun je het beste op een andere kaart zetten.

Dan kun je ook het BTM-gedeelte van NS Flex uit laten zetten. Dan reis je bij de trein op rekening en bij alle andere vervoersmiddelen op saldo. Dat werkt ook prima. 

Dat kan overigens ook als je geen abonnement hebt voor bus/tram/metro, maar dan is het minder nodig 🙃