beantwoord

geld terug belachelijk!

• 29 augustus 2020
  • 26 reacties
  • 529 Bekeken

ik wil heel graag me geld terug! belachelijk dat ik van den dolder naar den dolder moet betalen om iemand op te halen? ik check uit op het zelfde station ...moet niet gekker worden.

icon

Beste antwoord door Tochjo 29 augustus 2020, 20:41

Zat er meer dan een uur tussen inchecken en uitchecken? Als u op hetzelfde station uitcheckt als waar u hebt ingecheckt en er minstens 60 minuten is verstreken, dan neemt NS aan dat u in die tijd wel een reis gemaakt zult hebben. Omdat niet kan worden vastgesteld welke reis, wordt het instaptarief ingehouden.

Ik raad u aan even rechtstreeks contact op te nemen met NS om de situatie toe te lichten en het instaptarief terug te vragen. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Bekijk origineel

26 reacties

Badge +3

Zat er meer dan een uur tussen inchecken en uitchecken? Als u op hetzelfde station uitcheckt als waar u hebt ingecheckt en er minstens 60 minuten is verstreken, dan neemt NS aan dat u in die tijd wel een reis gemaakt zult hebben. Omdat niet kan worden vastgesteld welke reis, wordt het instaptarief ingehouden.

Ik raad u aan even rechtstreeks contact op te nemen met NS om de situatie toe te lichten en het instaptarief terug te vragen. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Badge +3

Wekom bij de NS Community!

Don’t feed the trolls… :rofl:

Den Dolder heeft geen poortjes, je kunt daar probleemloos iemand ophalen zonder iets te betalen.

Als je onderweg uitgecheckt hebt in Den Dolder om iemand op te halen en meer dan 35 minuten later weer ingecheckt hebt dan is het een nieuwe reis inderdaad, en als die incheck in de spits was krijg je geen korting of vrij reizen.

Om te beginnen, hoeveel geld wil je precies terug?

Reputatie 7
Badge +3

ik wil heel graag me geld terug! belachelijk dat ik van den dolder naar den dolder moet betalen om iemand op te halen? ik check uit op het zelfde station ...moet niet gekker worden.

Beetje raar. Waarom checkt u in als u niet gaat reizen? En waarom heeft u meer dan een uur nodig om alleen iemand op te halen?

Iemand opgehaald in Utrecht of Amersfoort @jamieleeberkouwer1996 ?

Reputatie 7
Badge +4

NS zou er goed aan doen het uur dat nog vrij uitgecheckt kan worden, terug te brengen naar 35 minuten of een half uur.

Deze truc voor gratis korte ritjes bestrijd je het beste door ze (nagenoeg) onmogelijk te maken.

Badge +3

NS zou er goed aan doen het uur dat nog vrij uitgecheckt kan wordenterug te brengen naar 35 minuten of een half uur.

Nee, laat dat maar een uur voor iemand ophalen of uitzwaaien graag (nog even samen iets drinken of eten binnen de poortjes).

Maar het Den Dolder verhaal is suf, waarom zou je daar in/uitchecken voor een reis naar nergens? Of heeft @jamieleeberkouwer1996 ergens anders iemand opgehaald (en dus gereisd maar niet binnen een uur weer terug?)

Ik ben toch wel benieuwd waarvoor er betaald is terwijl dat niet nodig zou zijn dus?

Reputatie 7
Badge +4

Hoeveel mensen worden nog opgehaald van of weggebracht naar de trein? Zo bijzonder is treinreizen al lang niet meer. Als je dit afzet tegen de mogelijkheid die hier verondersteld wordt en wat dat aan inkomstenderving oplevert? Je hoeft geen faciliteiten overeind te houden voor de marginale groep die wordt opgehaald en nog binnen de poortjes koffie gaat drinken. Dat kan niet eens op veel stations, en zeker niet in Den Dolder.

Badge +3

Voor zover ik het begrijp wilde TS @jamieleeberkouwer1996 iemand ophalen ergens, en heeft daarvoor (heel braaf) in Den Dolder bij een paaltje ingecheckt (en misschien later weer uitgecheckt, of niet maar dat doet er niet toe want kost je na 60 minuten toch het instaptarief €20 vermoed ik.

Dus hoeveel geld wil je terug is de eerste vraag. Zonder die info moet je toch echt bij de klantenservice zijn. 

Belachelijk! Maar succes hè?

Reputatie 7
Badge +4

Het ligt nu bij Klantenservice en we moeten er maar van uit gaan dat die hun verstand gebruiken. De titel van dit topic geeft goed weer hoe het zit. Hij schrijft het zelf:

geld terug belachelijk!

Badge +3

Het ligt nu bij Klantenservice en we moeten er maar van uit gaan dat die hun verstand gebruiken. De titel van dit topic geeft goed weer hoe het zit.

Verspilde moeite eigenlijk onze reacties. Het is wel duidelijk min of meer...

Reputatie 7
Badge +3

Hoeveel mensen worden nog opgehaald van of weggebracht naar de trein? Zo bijzonder is treinreizen al lang niet meer. Als je dit afzet tegen de mogelijkheid die hier verondersteld wordt en wat dat aan inkomstenderving oplevert? Je hoeft geen faciliteiten overeind te houden voor de marginale groep die wordt opgehaald en nog binnen de poortjes koffie gaat drinken. Dat kan niet eens op veel stations, en zeker niet in Den Dolder.

Ik heb vaak genoeg iemand naar de trein gebracht. Gewoon om nog even gezellig door te kletsen tijdens het lopen naar en wachten op het station.

Reputatie 7
Badge +3

Van den Dolder via ...naar Den Dolder.

Reputatie 7
Badge +3

Als @jamieleeberkouwer1996 inderdaad van Den Dolder via een ander station weer terug naar Den Dolder is gereisd kunnen we in ieder geval concluderen dat er op de weg terug naar Den Dolder niet gecontroleerd is.

Badge

Wat fijn dat je ook dit weer in iets negatiefs kunt omzetten richting de NS, Chapeau.

@Jeroen Volgens de moderatie is "negatief" in 95 procent van de berichten de toon, en wordt dat zo veel als mogelijk uitgemolken door een klein selectief groepje Community leden. Dus ik kijk hier nergens meer van op.....

Ik zou ook balen als ik ineens geld zou missen. Jullie weten niet wat er precies is gebeurd, en alleen aangeven dat er dan iets mis gegaan met in- en uitchecken en verwijzen naar onze klantenservice is voldoende. TS zegt allen op het station geweest te zijn, dus ik neem niet aan dat er is gereisd. Als je de kaart nooit gebruikt is een foutje snel gemaakt.

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen Volgens de moderatie is "negatief" in 95 procent van de berichten de toon, en wordt dat zo veel als mogelijk uitgemolken door een klein selectief groepje Community leden. Dus ik kijk hier nergens meer van op.....

Haha, dat deze reactie nou uitgerekend van jou moet komen … :laughing:

Aangezien Jamie… niet meer reageert op dit forum kan er wel een slotje op dit topic lijkt mij. Alles wat hier nu gebeurt is gissen naar de oorzaak. Alleen Jamie… kan uitsluitsel geven.

Reputatie 7
Badge +4

Ik ervaar de moderatie niet als negatief en uw 95 procent is schijnexactheid. Soms komt de reactie mogelijk wat naïef over, maar moderatoren zijn gebonden aan een protocol waardoor ze soms niet anders kunnen reageren. Daar mag de Community best wat begrip voor hebben. Communityleden hebben veel meer vrijheid om persoonlijke opvattingen weer te geven.

Jamie blijkt dat uitsluitsel niet te geven, als dat al geloofwaardig kan. Vertrouwen is goed, maar het hoeft ook niet door te slaan naar naïviteit.

Reputatie 7
Badge +3

Als er in een bericht staat dat iemand “van den dolder naar den dolder moet betalen om iemand op te halen?” is het toch niet zo gek om te denken dat die persoon iemand heeft op gehaald op een ander station en direct is terug gereisd? 

Als er in een bericht staat dat iemand “van den dolder naar den dolder moet betalen om iemand op te halen?” is het toch niet zo gek om te denken dat die persoon iemand heeft op gehaald op een ander station en direct is terug gereisd? 

Ah, ja. Dan zal de klantenservice het instaptarief min 2 keer de ritprijs restitueren.

Badge +3

Zal mij benieuwen hoe het zit. In- en uitchecken in Den Dolder ga je natuurlijk niet doen als je daar iemand wilt ophalen, dus ja dat zal dan wel op bijv. Utrecht geweest zijn, of in ieder geval ergens waar je langer dan 60 minuten retour over gedaan hebt.

Wellicht heeft TS hetzelfde vaker gedaan, waarbij het wel ‘lukte’ om binnen 60 minuten weer terug te zijn in Den Dolder? Dan begrijp ik de verbazing wel dat het ‘ineens’ geld kost… 

Wat dat aan restitutie oplevert? Zeg het maar… niet gereisd, even naar Bilthoven geweest, of naar Utrecht of Amersfoort.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou ook balen als ik ineens geld zou missen. Jullie weten niet wat er precies is gebeurd, en alleen aangeven dat er dan iets mis gegaan met in- en uitchecken en verwijzen naar onze klantenservice is voldoende. TS zegt allen op het station geweest te zijn, dus ik neem niet aan dat er is gereisd. Als je de kaart nooit gebruikt is een foutje snel gemaakt.

Ik lees nergens dat TS alleen op het station is geweest. Ze heeft ingecheckt en vindt het belachelijk dat ze van Den Dolder naar Den Dolder moet betalen. Dat kan ook een via reis of retour zijn geweest. Maar TS reageert niet meer dus heeft of contact opgenomen met de klantenservice of achteraf ontdekt dat er niets fout was gegaan. (Instaptarief gecorrigeerd, juiste ritprijs berekend etc.,).

Reputatie 7
Badge +3

We kunnen wel blijven speculeren, maar we wéten het gewoon niet. Het bericht is te onduidelijk om te kunnen zeggen of er nou wel of niet gereisd is. Als er wel gereisd zou zijn, vind ik het weer moeilijk om te geloven dat iemand daadwerkelijk denkt dat daar niet voor betaald hoeft te worden.

Zonder reactie van TS kunnen we wel ophouden denk ik :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +3

Zal mij benieuwen hoe het zit. In- en uitchecken in Den Dolder ga je natuurlijk niet doen als je daar iemand wilt ophalen, dus ja dat zal dan wel op bijv. Utrecht geweest zijn, of in ieder geval ergens waar je langer dan 60 minuten retour over gedaan hebt.

Als je vanuit Den Dolder iemand in Utrecht ophaalt moet je in Utrecht uitchecken en weer inchecken. Het kan zijn dat die in in/uitcheck in Utrecht voorheen als correctie werd gezien omdat deze vlak achter elkaar waren en er bij terugkomst in Den Dolder binnen een uur dus bij eerdere reizen niets berekend werd en nu dus wel. Maar het blijft gissen.

Reageer