beantwoord

Geld terug van reeds betaalde daluren abonnement

• 6 april 2018
  • 7 reacties
  • 429 Bekeken

Ik heb mij dalurenabonnement omgezet naar de flex. Ik ga daar vanaf nu 5 euro pm voor betalen, maar ik heb net in januari de 50 euro voor het dalvoordeelabonnement betaald.
Ik verwacht dat ik daar ook geld van terugkrijg (naar ratio). De melding dat het saldo op de kaart teruggegeven wordt heb ik wel ontvangen.
Hoe zit het? Moet ik daar actie voor ondernemen of storten jullie het teveel betaalde terug?
De dame van de klantenservice (telefonisch) snapte mij niet.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 13 april 2018, 13:48

Update: Het abonnement van Tiggel gewijzigd naar een NS Flex abonnement binnen de maandelijkse looptijden, waardoor ook hij een restitutie krijgt naar rato. Van Xzieni heb ik geen privébericht ontvangen, dus ga ik ervan uit dat een controle niet nodig is.

Voor de meelezers: Als het NS Flex abonnement ingaat middenin een periode waar al voor betaald is bij het beëindigde abonnement, zal er nog restitutie plaats vinden naar rato van de periode waar geen gebruik meer van gemaakt worden.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Dat geld zal je inderdaad naar rato terug krijgen, als ze zeggen dat je vanaf nu € 5,- per maand gaat betalen.

Misschien kan je ook het abonnement zelf beëindigen (als het al ouder dan een jaar is) en de flex-versie bestellen. Dan krijg je ook de ongebruikte maanden terug.

Denk dat Thomas NS wel een definitief antwoord kan geven. Even geduld dus nog 😉
Goedemiddag Xzieni! Als je het NS Flex abonnement al hebt aangevraagd en hebt geactiveerd, dan zal het Dal Voordeelabonnement worden beëindigd en zul je uiteraard een restitutie krijgen naar rato van de maanden die je niet meer gebruikt van dat Dal Voordeelabonnement. Als je wilt kan ik dit even voor je controleren! Je mag mij daarvoor een privébericht sturen (klik op mijn naam, knop 'stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, e-mail adres en OV-chipkaartnummer!
Geldt een teruggave (naar rato) ook voor een weekend vrij die maandelijks opzegbaar is? Ik heb NS flex aangevraagd. Alleen mijn weekend vrij loopt van de eerste tot de eerste van de volgende maand. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Goedemiddag Tiggel en welkom op het NS Serviceforum!

Dat hangt ervan af of je bij dat Weekend Vrij abonnement gekozen hebt voor een maandelijkse of een jaarlijkse betaling. Als het om een maandelijkse betaling gaat dan betaal je per elke nieuwe maand die ingaat. Aangezien je het abonnement ook maandelijks kunt beëindigen of wijzigen, zal er daarbij dus vrijwel nooit een teruggave plaatsvinden, omdat het vrijwel nooit zal voorkomen dat je vooruit betaald hebt voor een periode waar je geen gebruik meer van kan maken. Op het moment dat je een jaarbetaling hebt, dan is dat wel het geval, en krijg je net zoals bij een Dal Voordeel abonnement een restitutie voor de maanden waar geen gebruik meer van gemaakt kan worden door de wijziging of beëindiging.
Dag Stijn,
Bedankt voor jouw reactie. Mijn abonnement is maandelijks aanpasbaar. Vanuit de NS kreeg ik twee berichten. Voor het beëindigen van mijn weekend vrij krijg ik een restitutie volgens de email. Ongeveer 3/4 maand wat zou corresponderen met de periode dat ik wel gebruik kon maken van mijn weekend vrij namelijk van 1 april t/m 8 April. Verder kreeg ik een email na het ophalen van mijn NS Flex dat mijn OV tegoed op mijn kaart verrekend wordt op de eerst volgende factuur. Kun jij aangeven hoe het nu zit? Alvast bedankt.
Dat laatste is inderdaad sowieso het geval, dat het saldo wat nog op je OV-chipkaart stond verrekend wordt met de eerstvolgende factuur. Ik ben nog niet supergoed bekend met NS Flex, dus voor het tweede gedeelte wil ik het graag even voor je nakijken. Zou je mij daarvoor een privébericht willen sturen (klik op mijn naam, knop 'stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, e-mail adres en OV-chipkaartnummer?
Update: Het abonnement van Tiggel gewijzigd naar een NS Flex abonnement binnen de maandelijkse looptijden, waardoor ook hij een restitutie krijgt naar rato. Van Xzieni heb ik geen privébericht ontvangen, dus ga ik ervan uit dat een controle niet nodig is.

Voor de meelezers: Als het NS Flex abonnement ingaat middenin een periode waar al voor betaald is bij het beëindigde abonnement, zal er nog restitutie plaats vinden naar rato van de periode waar geen gebruik meer van gemaakt worden.

Reageer