beantwoord

geld terugvragen na boete 'vergeten in te checken'

• 29 september 2019
  • 2 reacties
  • 197 Bekeken

Op 3 augustus reisde ik van Eindhoven naar Tilburg Universiteit en terug. Na de reis ontving ik een email van de NS: ik zou zijn vergeten in te checken op de terugreis uit Tilburg Universiteit en er zou 50,- boete in rekening worden gebracht. Opvallend is dat de conducteur die mijn OV-chipkaart checkte op die betreffende reis hier niets over zei. (Nog opvallender: ik reisde samen met mijn vriend. Wij checkten samen in, en bij hem is het inchecken blijkbaar wel goed geregistreerd. Wat gaat er fout bij de NS?)
Inmiddels heb ik de eigenlijke reiskosten én de boete a 50 euro betaald (automatische incasso, NS flex). Het lukt mij echter niet het geld terug te vorderen - ik word van kastje naar de muur gestuurd. Per telefoon wordt gezegd dat mijn factuur van die reis 'niet vindbaar is in het systeem'.
Kunt u mij verder helpen? Hoe vorder ik mijn geld terug.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 3 oktober 2019, 14:41

Update: AuitE heeft inmiddels ook via Social Media contact opgenomen, waarbij mijn collega de €50 heeft gecorrigeerd. Waardoor de factuur tijdens het initiële contact niet teruggevonden kon worden durf ik niet te zeggen.

Voor de meelezers: Wanneer er een foutief correctietarief in rekening wordt gebracht op een NS Flex factuur, is het verstandig om contact op te nemen met onze Klantenservice. Wij kunnen dan mee kijken wat er precies is gebeurd en het zo nodig corrigeren.
Bekijk origineel

2 reacties

Goedemorgen AuitE en welkom bij de NS Community!

Wat vreemd om te lezen dat mijn collega's je factuur niet terug kunnen vinden. Dit zou namelijk juist door de Klantenservice gecorrigeerd moeten kunnen worden. Ik kijk graag even mee of ik wellicht wel iets kan terugvinden. Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mail adres?
Update: AuitE heeft inmiddels ook via Social Media contact opgenomen, waarbij mijn collega de €50 heeft gecorrigeerd. Waardoor de factuur tijdens het initiële contact niet teruggevonden kon worden durf ik niet te zeggen.

Voor de meelezers: Wanneer er een foutief correctietarief in rekening wordt gebracht op een NS Flex factuur, is het verstandig om contact op te nemen met onze Klantenservice. Wij kunnen dan mee kijken wat er precies is gebeurd en het zo nodig corrigeren.

Reageer