beantwoord

Gemiste check-uit onterecht hersteld?

Goededag,

Ik heb een NS Flex Weekend Vrij-abonnement. Afgelopen zondag ben ik een rondje gaan maken met de trein, waarbij ik op verschillende stations netjes heb in- en uitgecheckt. Dit is terug te zien in het overzicht op ov-chipkaart.nl:

Vannacht ontving ik echter een e-mail van NS, waarin stond dat ik een check-out zou hebben gemist en dat deze automatisch is hersteld:

Deze herstelactie is terug te zien in de reishistorie in 'Mijn NS':

Nou heeft dit me gelukkig geen geld gekost, maar erg bijzonder vind ik het wel. Ik heb overal netjes in- en uitgecheckt, en toch is het systeem van mening dat ik iets heb gedaan wat niet hoort?
icon

Beste antwoord door Danny NS 31 juli 2019, 17:11

Hoi Herhaling,

Zoals Karel offeringa al aangeeft is het inderdaad een storing. Sommige klanten hebben onterecht een mail gekregen dat ze zijn vergeten uit te checken. Mijn oprechte excuses voor het ongemak!
Bekijk origineel

19 reacties

Ik heb precies het zelfde dus ik denk dat er ergens een foutje in systeem zit.
Hoi Herhaling,

Zoals Karel offeringa al aangeeft is het inderdaad een storing. Sommige klanten hebben onterecht een mail gekregen dat ze zijn vergeten uit te checken. Mijn oprechte excuses voor het ongemak!
Die storingen bij jullie worden ook wel erg vaak herhaald 🤣.
Hier hetzelfde laken een pak. Ik zou een uitcheck gemist hebben op Maastricht. Die uitcheck heb ik helemaal niet gemist, staat gewoon in mijn historie. Ik heb daar de rekening nota bene ook al voor betaald. Maar toch wordt die € 15.90 voor die rit doodleuk bij het totaal van nieuwe gemaakte kosten geteld. Ben vriendelijk te woord gestaan door de klantenservice, daar niet van, maar vind het ronduit vervelend dat ik hier zelf achteraan moet gaan.
Het is inderdaad stom dat je er zelf achteraan moet. Helaas is niet alles waterdicht. Je kunt te alle tijde contact opnemen met mijn collega's van de klantenservice. Hoe vervelend dat misschien ook is.
Vanochtend heb ik ook twee mailtjes ontvangen voor gemiste check-uits die ik niet heb gemist. Gelukkig zonder extra kosten. Het betreft reizen van 16 en 20 augustus.

Zo ziet het er nu uit bij mijn reishistorie:

Ik heb maar liefst 4 email`s gehad vanochtend.
Zonder kosten maar oke gaat lekker bij ns.
Zeker nog veel kinder ziekte`s met NS Flex Weekend vrij.
En heb ook leuk reislog nu met allemaal dubbel ritten van ene is nog onderweg en andere is wel goed.
Het is inderdaad stom dat je er zelf achteraan moet. Helaas is niet alles waterdicht. Je kunt te alle tijde contact opnemen met mijn collega's van de klantenservice. Hoe vervelend dat misschien ook is.
Ja, het is inderdaad 'stom'. Want nu krijg ik weer zo'n bericht. En het wordt weer dubbel in rekening gebracht. En ik heb weer contact gehad met de klantenservice. En die kunnen er niets aan doen! Dus vertel mij maar welke andere ingang ik heb binnen de NS? Want de mail is een no-reply adres.
🤔
Badge
Wat vervelend, dat is niet goed natuurlijk want klantenservice zou dit moeten kunnen oplossen voor je, heb je geprobeerd nog een keer te bellen zodat je een ander aan de telefoon kreeg?

Anders even afwachten of een moderator hier dit voor je kan rechtzetten.
Bedankt voor je bericht. Ben je uiteindelijk wel geholpen en is het dubbel in rekening gebrachte bedrag teruggestort?

Kan je me daarnaast aangeven via je wel kanaal je contact hebt gehad? Je kunt in dit geval namelijk het beste contact opnemen via Facebook of Twitter.
Bedankt voor je bericht. Ben je uiteindelijk wel geholpen en is het dubbel in rekening gebrachte bedrag teruggestort?

Kan je me daarnaast aangeven via je wel kanaal je contact hebt gehad? Je kunt in dit geval namelijk het beste contact opnemen via Facebook of Twitter.

Nee, ik ben niet geholpen. Het bedrag blijft gewoon staan in het overzicht. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje onzin dat ik via Facebook of Twitter moet reageren. Ik zit op geen van beide social media's, maar het lijkt erop dat ik dat zou moeten, wil ik geholpen worden?

Wat vervelend, dat is niet goed natuurlijk want klantenservice zou dit moeten kunnen oplossen voor je, heb je geprobeerd nog een keer te bellen zodat je een ander aan de telefoon kreeg?

Anders even afwachten of een moderator hier dit voor je kan rechtzetten.

Mij wordt geadviseerd dat ik moet afwachten totdat ik een factuur krijg, om te zien of dit wel of niet dubbel in rekening gebracht wordt. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat dit gewoon gaat gebeuren. M.a.w. NS kan niet op voorhand al een fout corrigeren? Lijkt me een beetje een rare situatie.
Ik ga vandaag nog een keer bellen en hoop dat ik dan wel iemand aan de lijn krijg die het voor me kan oplossen.
Ik kijk het graag voor je na, Neffie. Zou je mij een privébericht willen sturen door op mijn en stuur bericht te klikken. Ik ontvang dan graag jouw postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum en OV-chipkaartnummer.
Ik kijk het graag voor je na, Neffie. Zou je mij een privébericht willen sturen door op mijn en stuur bericht te klikken. Ik ontvang dan graag jouw postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum en OV-chipkaartnummer.
Hersteld door Erryt! Nogmaals dank 🙂
Graag gedaan!
Reputatie 2
PS. In de printscreen van @Karel offeringa zit zijn OV-chipkaartnummer in de URL! Dus weg privacy. 😳
Ja dankje zie nu ook maar kan niet veranderen als mod het aub wel verwijderen m`n afbeeldingen zou mooi wezen.
@Erryt NS
Mijn excuses dat ik er nu pas aan toe kom, @Karel offeringa! Ik heb de afbeeldingen uit je bericht verwijderd.
Reputatie 2
Je mag tot 3x per jaar je vergeten in-/uit-check corrigeren en je geld terugvragen.

Maar ook NS kan steken laten vallen, zoals hierboven beschreven. Dan neem ik aan dat deze gevallen niet meetellen voor vergeten in-/uit-check?

Dat zou wel wrang zijn dat, extreem gesteld, NS 3x op rij een foutje maakt (al verandert dit niks aan jouw reiskosten) en bij de eerste fout van jezelf (wat het aantal op 4 brengt) dat je geen geld terug kunt vragen.

Reageer