beantwoord

Gestorneerde incasso NS Flex abonnement

• 12 juni 2019
  • 20 reacties
  • 567 Bekeken

Op 7 juni is bij mij mijn maandelijkse kosten van ns flex afgeschreven en heb ik per ongeluk op terugboeken gedrukt. Bedrag is terug geboekt en ik heb een mail ontvangen dat er een gestorneerde incasso was en dat ik zo snel mogelijk contact op moet nemen met de klantenservice. (om toe te lichten waarom ik de afschrijving heb gestorneerd.) Ik had niet direct de mail gelezen omdat het laat was en ik niet mijn mail had gechecked. Meteen een half uur later krijg ik een volgende mail dat ns stappen gaat ondernemen en mijn ns flex is beindigd en dat een incasso bureau mij zal benaderen wegens een betaalachterstand. met wie moet ik hier contact over opnemen? Vind dit in de mail heel slecht aangegeven.
icon

Beste antwoord door Thom 12 juni 2019, 03:21

Ik vrees dat er niet veel meer aan te doen is. NS kijkt of het op tijd op de rekening van NS staat. Daar gaan enkele waarschuwingen aan vooraf, maar als u te laat bent is, het inderdaad blokkeren van uw Flexabonnement en kunt u niet meer reizen op krediet. Het duurt nu zes maanden voor u weer een Flexabonnement kunt nemen. Daarnaast heeft u nu te maken met een incassobureau en die kosten zult u ook nog eens moeten opbrengen. Zonde van het geld.

Storneren is niets anders dan niet-betalen. De computer denkt digitaal, het geld staat er op of niet, en zo niet, dan volgt bovenstaande. Zo ja, dan kunt u verder reizen.

Of u wel of niet te laat was, daar kan alleen Klantenservice een antwoord geven, daar hebben we als forumleden geen inzage in. Dan heeft u uitsluitsel of er iets fout gegaan is. In uw geval altijd proberen. Doorgaans is het echter zo dat het wel klopt, en u niet op tijd na de aanmaningen heeft gereageerd.

NS is zeer streng met op tijd betalen. U bent zelf met die voorwaarden akkoord gegaan toen u het abonnement nam. Leuker kunnen we het niet maken, Op tijd het geld laten afschrijven, is altijd het goedkoopste.
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik vrees dat er niet veel meer aan te doen is. NS kijkt of het op tijd op de rekening van NS staat. Daar gaan enkele waarschuwingen aan vooraf, maar als u te laat bent is, het inderdaad blokkeren van uw Flexabonnement en kunt u niet meer reizen op krediet. Het duurt nu zes maanden voor u weer een Flexabonnement kunt nemen. Daarnaast heeft u nu te maken met een incassobureau en die kosten zult u ook nog eens moeten opbrengen. Zonde van het geld.

Storneren is niets anders dan niet-betalen. De computer denkt digitaal, het geld staat er op of niet, en zo niet, dan volgt bovenstaande. Zo ja, dan kunt u verder reizen.

Of u wel of niet te laat was, daar kan alleen Klantenservice een antwoord geven, daar hebben we als forumleden geen inzage in. Dan heeft u uitsluitsel of er iets fout gegaan is. In uw geval altijd proberen. Doorgaans is het echter zo dat het wel klopt, en u niet op tijd na de aanmaningen heeft gereageerd.

NS is zeer streng met op tijd betalen. U bent zelf met die voorwaarden akkoord gegaan toen u het abonnement nam. Leuker kunnen we het niet maken, Op tijd het geld laten afschrijven, is altijd het goedkoopste.
Reputatie 2
Ze heeft wel betaald. Echter daarna per ongeluk gestorneerd.
NS handeld in dit geval haar zaken in to time af, met slecht inhoudelijke teksten.

Andersom is het wel anders met de responstijd. Als de klant graag een vergoeding heeft duurt het weken en moet je alles in het werk stellen om je gelijk te krijgen.

Typisch voorbeeld is de Staking.
De klant staat op plaats 997, 998 en 999.

Ik reis graag met de trein. Maar de service beneden alle peil en de kaartjes worden alsmaar duurder.
@Cescurra,

Dat is vreemd. Als uw tijdlijn klopt (automatische incasso voorzien voor 7 juni) dan had u nog minstens tot vandaag de kans moeten hebben om te betalen. Er is wat onduidelijkheid op het forum hoeveel dagen betalingsachterstand je net mag hebben met Flex. Er circuleren hier termijnen van 25 en 33 dagen. Met minder dan een week achterstand zou Flex nog niet mogen beëindigd zijn. Of was u ook te laat met vorige incasso's voor Flex?

Als de originele incasso om wat voor reden niet doorgaat, krijgt u normaal gezien eerst een mail met een betalingstermijn van 7 dagen. Staat de betaling dan nog niet op de rekening van NS dan krijgt u een brief met een nieuwe uiterste betaaldatum. Staat het geld dan nog niet op de rekening van NS dan is het einde Flex, incassobureau met 40 euro kosten en 6 maanden wachten voor je opnieuw Flex kunt aanvragen.

In eerste instantie stel ik voor dat je contact opneemt met de klantenservice van de NS. Zij kunnen je persoonlijke gegevens inzien. Ze kunnen ook zien of de laatste mail ten onrechte verzonden werd.

Zij kunnen u ook zeggen of uw dossier naar een incassobureau verzonden werd. En u de contactgegevens van het incassobureau geven.

Als er langs de kant van NS iets misgelopen is waardoor ze hun eigen termijnen niet gerespecteerd hebben, kan de wachttijd van 6 maand vermoedelijk geannuleerd worden. Nadat u de laatste factuur dan betaald heeft, kunt u op een nieuwe chipkaart dan terug NS Flex aanvragen.

Kunt u laten weten wat het resultaat van het contact met de klantenservice oplevert?
Reputatie 7
Badge +3

Per ongeluk storneren geloof ik niet zo in, je moet bij de bank echt eerst even kijken hoe dat moet. Dat gebeurt niet per ongeluk.
Reputatie 7
Badge +3
@herrie
Als de automatische incasso regelmatig mislukt maar je weliswaar keer op keer na aanmaningen betaalt kan dat ook een reden zijn het abonnement te beëindigen. Je bent contractueel namelijk verplicht te zorgen dat het geld op je rekening staat voor de automatisch incasso.

Op dit gebied is jurisprudentie uit de huursector. Iemand moest zijn huur voor het einde van de maand betalen maar betaalde steeds pas halverwege de maand na een aanmaning van de huurbaas. De rechter was van oordeel dat de huurder zo de contractuele betaaltermijn systematisch overtrad en liet het huurcontract beëindigen.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vrees dat er niet veel meer aan te doen is. NS kijkt of het op tijd op de rekening van NS staat. Daar gaan enkele waarschuwingen aan vooraf,
Er zouden inderdaad enkele waarschuwingen (reminders) moeten worden verstuurd maar het zou toch wel meer dan een week moeten duren voor een abonnement beeindigd wordt.
Het betreft een incasso van 7 juni (vrijdag) en vandaag is het 12 juni. Dat is minder dan een 1 week tijd waarin NS blijkbaar al direct het abonnement beeindigd.
In eerdere berichten van moderators wordt zeker wel een langere tijd tussen een 1e reminder en daadwerkelijk beeindigen aangegeven.
Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat we eerst de reactie van Klantenservice maar moeten afwachten. De gegevens van TS en de procedure wringen hier.

Per ongeluk storneren geloof ik niet zo in, je moet bij de bank echt eerst even kijken hoe dat moet. Dat gebeurt niet per ongeluk.

Daar zou je dan misschien iets meer in moeten gaan geloven. Zeker met mobiel bankieren met de telefoon zou dat, beetje afhankelijk van de bank, kunnen gebeuren. Je hoeft daarbij echt niet eerst te kijken hoe dat dat moet. Bijvoorbeeld bij ABN-Amro verschijnt de knop terugboeken midden op je schermpje naast tikkie betaalverzoek.
Beste Cescurra, welkom bij onze Community!

Mega onhandig dat je nu geen abonnement hebt natuurlijk. Je situatie lijkt mij echter een beetje vreemd. Normaliter hebben onze klanten namelijk ongeveer een maand om een factuur te betalen. Heb je al contact opgenomen met onze klantenservice? Zij kunnen je precies uitleggen wat hier is gebeurt!
Dit zijn de emails die ik gisteravond rond 23:00 en 23:30 heb ontvangen. Toen nog later heb ik een derde email ontvangen, die zit er ook bij. (De eerste foto is van de 2e mail die ik heb ontvangen.)

Daar zou je dan misschien iets meer in moeten gaan geloven. Zeker met mobiel bankieren met de telefoon zou dat, beetje afhankelijk van de bank, kunnen gebeuren. Je hoeft daarbij echt niet eerst te kijken hoe dat dat moet. Bijvoorbeeld bij ABN-Amro verschijnt de knop terugboeken midden op je schermpje naast tikkie betaalverzoek.

Ik heb dit inderdaad met mobiel bankieren van ABN gedaan, Heel onhandig.
Vreemd. Zou je de klantenservice zo snel mogelijk een bericht willen sturen? Zij kunnen je hierbij helpen. Ik hoor graag wat er aan de hand is en hoe het is opgelost!

Correctie:

Ook al krijg je bij ABN-Amro de mogelijkheid om te storneren bij gebruikmaking van de mobiele app op een presenteerblaadje aangereikt, je zult de terugboeking nog wel moeten bevestigen middels je code.
Dit maakt dat een terugboeking, tenminste bij ABN-Amro, niet zo snel per ongeluk, dwz onbewust van de handeling, verricht kan worden.
Excuus, had daar even niet aan gedacht.
Beste Cescurra, welkom bij onze Community!

Mega onhandig dat je nu geen abonnement hebt natuurlijk. Je situatie lijkt mij echter een beetje vreemd. Normaliter hebben onze klanten namelijk ongeveer een maand om een factuur te betalen. Heb je al contact opgenomen met onze klantenservice? Zij kunnen je precies uitleggen wat hier is gebeurt!

Ik heb de emails die ik heb ontvangen even in een bericht gezet! Ik vind het ook een vreemde situatie.

Correctie:

Ook al krijg je bij ABN-Amro de mogelijkheid om te storneren bij gebruikmaking van de mobiele app op een presenteerblaadje aangereikt, je zult de terugboeking nog wel moeten bevestigen middels je code.
Dit maakt dat een terugboeking, tenminste bij ABN-Amro, niet zo snel per ongeluk, dwz onbewust van de handeling, verricht kan worden.
Excuus, had daar even niet aan gedacht.

Het is nooit mijn bedoeling geweest om mijn afschrijving te storneren, toch gebeurd. Maar daar gaat het niet om, waar het om gaat is dat mijn abbonnement nu is beindigd terwijl ze mij een half uur lang de kans hebben gegeven om te betalen.
Vreemd. Zou je de klantenservice zo snel mogelijk een bericht willen sturen? Zij kunnen je hierbij helpen. Ik hoor graag wat er aan de hand is en hoe het is opgelost!

Zal ik doen!

Ik vrees dat er niet veel meer aan te doen is. NS kijkt of het op tijd op de rekening van NS staat. Daar gaan enkele waarschuwingen aan vooraf,Er zouden inderdaad enkele waarschuwingen (reminders) moeten worden verstuurd maar het zou toch wel meer dan een week moeten duren voor een abonnement beeindigd wordt.
Het betreft een incasso van 7 juni (vrijdag) en vandaag is het 12 juni. Dat is minder dan een 1 week tijd waarin NS blijkbaar al direct het abonnement beeindigd.
In eerdere berichten van moderators wordt zeker wel een langere tijd tussen een 1e reminder en daadwerkelijk beeindigen aangegeven.

Daarom vind ik het ook zo gek, Ik heb vaker niet genoeg geld op mijn rekening gehad op het moment van afschrijving maar altijd op tijd betaald.
Dus vind het een rare situatie. U kunt de emails checken die ik hier in een bericht heb gezet.
Reputatie 7
Badge +3
Of het storneren al dan niet per ongeluk is gegaan, het is niet juist van NS om in een tijdsbesteld van iets meer dan 2 uur op een tijdstip laat in de avond 3 mails te sturen waarin bij 1 mail wordt aangegeven om voor 17 juni te betalen en dan al in een eerdere mail aan te geven dat het abonnement is beeindigd (per 11 juni) en dat de vordering wordt overgedragen aan een incassobureau.
Op zo'n manier heb je geen tijd om actie te ondernemen en nog te betalen voor de gestelde datum van 17 juni.
Of het storneren al dan niet per ongeluk is gegaan, het is niet juist van NS om in een tijdsbesteld van iets meer dan 2 uur op een tijdstip laat in de avond 3 mails te sturen waarin bij 1 mail wordt aangegeven om voor 17 juni te betalen en dan al in een eerdere mail aan te geven dat het abonnement is beeindingd (per 11 juni) en dat de vordering wordt overgedragen aan een incassobureau.
Op zo'n manier heb je geen tijd om actie te ondernemen en nog te betalen voor de gestelde datum van 17 juni.

Juist. Ik heb nu via de laatste mail betaald maar ga nu ook even de klantenservice bellen.
Een aantal berichten hebben zich gekruist waardoor het nu lijkt alsof ik bewust een rol speel in deze discussie, terwijl dit niet het geval is. Heb in dit topic slechts gereageerd op @Tamzin. Vervelend.

Reageer