Skip to main content
beantwoord

Gratis abonnement?

  • 10 June 2024
  • 4 reacties
  • 126 Bekeken

Beste mensen, wie weet de juiste weg. Onze oudste is een half jaar geleden 12 jaar geworden en zijn kids abonnement daarmee ongeldig geworden. Nu de NS die digitale meereis korting heeft ingevoerd, is het handig als die weer een soort van abonnement krijgt op zijn pas ( die van€0,- of zo , de flex basis), maar we moeten nu betalen om dat abonnement op zijn pas te krijgen, naar mijn weten was dat toch ook gratis? Wat doen we verkeerd?

met vriendelijke groeten 

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi muis,

Als je Flex Basis of Flex Weekend Voordeel aanschaft moet je inderdaad eenmalig € 10 administratiekosten betalen.

Je kunt dan beter Flex Dal Voordeel kopen voor één maand. Dat kost € 5,60, maar dan hoef je geen administratiekosten te betalen. Je kunt dan na één maand kosteloos wijzigen naar Flex Basis.

Badge +3

Is dat wel zo, die administratiekosten? Het kind (of eigenlijk de ouder als contracthouder) is toch al klant.

Maar als ik Flex Basis bestel op een nieuwe kaart (of een bestaande zonder abonnement) krijg ik inderdaad wel die kosten. Dan inderdaad maar een maandje Dal Voordeel voor € 5,60 (met eventueel een gratis nieuwe kaart die 5 jaar geldig is).

Het gaat erom of er al NS Flex op de kaart staat, niet of de contracthouder al NS Flex heeft. In dit geval is het aanschaffen van NS Flex Dal Voordeel een goede suggestie en tevens goedkoper als je deze na een maand wijzigt naar NS Flex Basis.

Er stond wel een abonnement op nml gratis reizen voor een kind tot 12 jaar, maar das net een half jaar verlopen, wel goeie tip trouwens van dat dal voordeel abonnement ;)

 

Reageer