beantwoord

Heb Flex weekend vrij maar zie niks op mijn kaart

• 1 september 2018
  • 12 reacties
  • 502 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb gisteren Flex aangevraagd met Weekend-vrij op een bestaande OV-Chipkaart. Bestelling bij de kaartautomaat opgehaald. Ik zie wel dat ik reizen op rekening op de kaart heb staan, maar ik zie het abonnement Weekend Vrij Flex niet op de kaartautomaat. In MijnNS staat deze wel aangegeven.

Kan ik nu gewoon vrij reizen dit weekend?
icon

Beste antwoord door Tochjo 1 september 2018, 10:59

Ja. U checkt gewoon in en uit en achteraf wordt gekeken voor welke reizen u moet betalen en welke voor u, met uw Weekend Vrij-abonnement, gratis waren. U krijgt een factuur waarop alle gemaakte reizen staan, en bij de reizen die gratis zijn, staat een prijs van 0,00 euro vermeld.

Doordat het abonnement Weekend Vrij niet op de kaart zelf staat is het niet te zien bij de kaartautomaat. Dat het abonnement niet op de kaart zelf staat, maakt het mogelijk om eenvoudig wijzigingen door te voeren in Mijn NS zonder dat deze bij een kaartautomaat bevestigd hoeven te worden.
Bekijk origineel

12 reacties

Badge +3
Ja. U checkt gewoon in en uit en achteraf wordt gekeken voor welke reizen u moet betalen en welke voor u, met uw Weekend Vrij-abonnement, gratis waren. U krijgt een factuur waarop alle gemaakte reizen staan, en bij de reizen die gratis zijn, staat een prijs van 0,00 euro vermeld.

Doordat het abonnement Weekend Vrij niet op de kaart zelf staat is het niet te zien bij de kaartautomaat. Dat het abonnement niet op de kaart zelf staat, maakt het mogelijk om eenvoudig wijzigingen door te voeren in Mijn NS zonder dat deze bij een kaartautomaat bevestigd hoeven te worden.
Badge +3
Voor de duidelijkheid nog: bij het in- en uitchecken ziet u dan op het schermpje ook alleen staan "Reizen op Rekening Trein", zonder enige vermelding van het Weekend Vrij-abonnement. Maar dat is dus precies zoals het hoort.
Dit was ook mijn vraag. Wel oppassen dus dat je niet per ongeluk buiten het weekend incheckt, ik heb namelijk 2 kaarten. Dus had liefst gezien dat je bij het inchecken wel ziet 'weekend vrij'.
Maar verder erg blij met dit abbo 🙂
Kan ik me voorstellen Jis 🙂 Wellicht een idee om 1 van de kaarten een stickertje ofzo op te plakken om daarmee duidelijk aan te geven dat dat je Weekend Vrij kaart is? 🙂
Ja, dat is precies wat ik gedaan heb. Goed opletten dus.
Beetje aanverwante vraag:
Ik heb vrijdag 21 september 2018 NS Flex met Weekend vrij 1e klas en nieuwe ov chipkaart aangevraagd, ingangsdatum vrijdag 28 september. Vandaag, woensdag 26 september heb ik de kaart binnen.
Nu zie ik in Mijn NS bij mijn producten niets staan, en bij mijn bestellingen staat ook niets.
Bij de kaartautomaat zie ik wel dat er NS Flex op staat, maar niets over weekend vrij. Ik lees net dat dat laatste normaal is, maar klopt het ook dat ik op dit moment in in Mijn NS niets zie, ook niet bij mijn bestellingen? Zou dat dan vrijdag verschijnen? Of kan het zijn dat er een fout is gemaakt en men het weekend vrij vergeten is? Ik heb wel betaald voor de 1e maand weekend vrij.
Hi sanderx. Welkom bij de Community.

Zie je inmiddels wel gegevens in je Mijn NS account staan?
Ja ik zie nu wel NS Flex Weekend Vrij, en onder "bekijk en wijzig abonnement" staat het ook, met de juiste ingangsdatum en de juiste prijs voor 1e klas, maar 1e klas zelf staat nergens. "Mijn reisklasse" staat op 2e klas. Ik snap natuurlijk wel dat dat laatste voor buiten de vrij reizen periode geldt, maar vind het toch niet zo handig dat er nergens bijstaat dat mijn Weekend Vrij de 1e klas betreft. Kan ik vanuit gaan dat dit wel klopt?
Zie het nu ook niet bij mij staan. Heeft er volgens mij wel ooit gestaan. Er verdwijnt wel een iets in Mijn NS, maar komt vervolgens ook weer terug. Als er het juiste bedrag bij staat zou ik mij geen zorgen maken.
Zal ook staan op de factuur en moet ook staan op de ontvangen bevestiging per mail.
Badge +3
In Mijn NS wordt bij NS Flex de klasse van het abonnement niet getoond. Ik heb daar tweeënhalve maand geleden al van gezegd dat dat niet handig is, maar dat heeft nog niet tot verandering geleid.
Ik probeerde mijn producten op Flex op mijnNS op te zoeken (weekend en dal voordeel), maar deze worden niet weergegeven. Mijn OV fiets lijkt ook verwijderd te zijn bij de activatie van Flex. Hoe zet ik dit weer terug?
Reputatie 7
Badge +4
Als u NSFlex heeft, staat OV-fiets er automatisch op, evenals Stallen op rekening.

Reageer