beantwoord

Heb twee kaarten met Flex, kan van eentje niets wijzigen!

• 13 augustus 2019
  • 15 reacties
  • 417 Bekeken

Badge +3
Situatie:

Ik heb een tweede kaart met Flex aangeschaft (om bekende redenen), en deze gekoppeld aan mijn NS account. So far so good, zie ze allebei staan en kan van beide alles inzien.

Maar als ik op die tweede kaart iets wil wijzigen (abonnement met name, maar IBAN ook niet) krijg ik deze melding:

Uiteraard heb ik bij het bestellen een ander e-mail adres gebruikt, want anders herkent het systeem dat je e-mail al bestaat en zegt dat je maar moet inloggen via Mijn NS.

Maar dan wordt het bestelde abonnement op je huidige kaart gezet, terwijl ik dus juist een nieuwe wilde.

De kaart is van mij, zelfde naam en foto er op en NAW gegevens en geboortedatum en IBAN ook identiek. Dus ik ben in ieder geval de kaarthouder, want heb dus geen tweelingbroer (geboortedatum) met dezelfde voorletters die op hetzelfde adres woont of zo...😥

Waarom ben ik dan geen contracthouder? Dat is toch juist verplicht bij Flex? En hoe gaan we dit oplossen? Ik kreeg na het bestellen wel een uitnodiging dat er een nieuwe Mijn NS account voor me klaar stond, en dat ik daarvoor 'iets moest activeren'.

Uiteraard heb ik dat overgeslagen want heb ik niet nodig. Ik wil beide kaarten gewoon in één account (zoals ik ze nu ook zie), en beide volledig kunnen beheren. Iets met een debiteurnummer misschien? Voor de nieuwe kaart heb ik nog geen facturen.

Hoe hebben anderen met twee Flex kaarten dat opgelost? Heb ik bij het bestellen iets verkeerds gedaan? Met hetzelfde e-mail adres (en Mijn NS account) lukte het me echt niet namelijk. Toch maar een tweede Mijn NS account aanmaken?

Bij voorbaat dank! Er is geen bloedspoed bij, wilde gewoon iets testen.
icon

Beste antwoord door Robert B 20 augustus 2019, 19:40

Ben je met Rueben NS verder gekomen?
Ja en nee. Ik had er verder nog geen aandacht aan besteed, want kan toch tot 26-8 niets aanpassen op die 2e kaart, en het was alleen maar om iets te testen.

Het e-mailadres dat ik gebruikt heb wist ik niet meer (iets willekeurigs en die bevestigings/activatiemail dus verwijderd als overbodig), maar zodra ik dat nodig heb bel ik wel even of stuur ik een DM naar Rueben.

Edit: Inmiddels via Rueben het juiste e-mail adres doorgemeld gekregen en tweede Mijn NS account geactiveerd. Dat werkt uiteraard, bedankt!

Tip voor wie twee kaarten met Flex wil: Je dient voor de tweede kaart (als het met één e-mailadres niet lukt, want bekend in het systeem) dus een ander e-mailadres te gebruiken, én een tweede Mijn NS account te activeren (uitnodiging daarvoor krijg je automatisch en is 2 weken geldig) anders heb je geen controle over de kaart, als contracthouder.

Je krijgt dus een nieuw klantnummer erbij, ook al zijn al je gegevens (NAW, adres, geboortedatum, IBAN en de pasfoto) identiek verder.
Bekijk origineel

15 reacties

Hi Robert B!

Je bent de eerste die ik tegenkom, en een van de weinigen in totaal denk ik, die twee NS Flex abonnementen voor zichzelf heeft. Ik dacht dat het wel met een account moest kunnen, maar als er al een tweede e-mailadres is, dan zal het met dat bijbehorende account moeten. Waarschijnlijk is de uitnodiging daarvoor inmiddels verlopen. Als je mij een privébericht stuurt met je gegevens, dan kijk ik even of het via dat andere e-mailadres en account wel kan!
Badge +3
Ik weet dat er meerderen zijn hier, vandaar het topic.

Twee kaarten is super handig om (vakantie)periodes korter dan een maand te kunnen overbruggen, want je hebt dan altijd een kaart 'standby' om dan meteen weer een ander abonnenement te kunnen activeren.

Moderators hebben vaker aangegeven dat zoiets gewoon mogelijk/toegestaan is. Ik zal straks of anders morgen eens kijken of ik die nieuwe Mijn NS account nog kan activeren (e-mail adres daarvan even opzoeken, nu even druk nog) en anders krijg je een PB.

Was gewoon benieuwd hoe die anderen dat gedaan hadden, of dat die dan ook twee Mijn NS accounts gebruiken. 🤔
Reputatie 4

Was gewoon benieuwd hoe die anderen dat gedaan hadden, of dat die dan ook twee Mijn NS accounts gebruiken. 🤔

Ik heb dit zelf met twee NS-accounts gedaan, maar toen werd ik door de andere gebruikers en moderators voor gek verklaard. Het zou niet nodig zijn en voor problemen kunnen zorgen. 😃
Ik geloof wel dat er meer zijn 😉. Na 14 dagen verloopt de uitnodiging voor het maken van een account alleen en dan heb je de klantenservice nodig om deze opnieuw te krijgen. Ik denk dat het dan wel gewoon via dat account kan!
Hoe heb je het nu opgelost @Robert B? Ik ben namelijk wel benieuwd. Of wil je het niet delen, dat mag ook natuurlijk.
Badge +3
Ik wilde alleen wat testen met factuurdatums dus heb er geen haast mee en dus nog niets gedaan. Kan tot 26-08-2019 toch sowieso nog niets wijzigen op die ene kaart.

Toevallig nu wel wat tijd om alsnog die andere Mijn NS account te activeren, ga ik zo doen (met hulp natuurlijk want de link om te activeren is natuurlijk al verlopen).

Mijn vraag was eigenlijk "Hoe krijg ik volledige controle (als contracthouder) over beide kaarten via hetzelfde Mijn NS account?" Blijkbaar heb ik als zelfde persoon dus nu twee contracten... Zie ook de opmerking van @masd, het zou moeten kunnen dus? 🤔

Dat ik voor beide kaarten aparte facturen zal krijgen maakt me niet uit verder, zo ver wilde ik niet gaan.
Op die manier (ik moest namelijk het beste antwoord kiezen en ik kon die namelijk niet zo snel achterhalen). Dan laat ik het voor nu nog even open. Verder zou ik je ook niet durven zeggen hoe masd het voor elkaar heeft gekregen, het is mij ook nog een mysterie.
Badge +3
Nee, @masd werd juist 'voor gek verklaard' omdat hij//zij het gedaan heeft met twee Mijn NS accounts.

Maar goed, ik ben er nui mee bezig, en heb de klantenservice of privéberichten niet eens nodig krijg ik nu te zien 😅

Beste antwoord kiezen mag je ook aan mijzelf overlaten, want het is mijn topic tenslotte 🤣
Badge +3
Het begint nu lastig/vervelend te worden...

Blijkbaar een nieuwe activeringslink aangevraagd voor de eerste kaart, en daar een nieuwe Mijn NS voor aangemaakt. Uiteraard tweede kaart toegevoegd, en zelfde als in de andere account met twee kaarten (mag niets wijzigen want geen contracthouder).

Ik ga die (inmiddels ook verlopen natuurlijk) activeringslink voor kaart 2 maar eens zoeken, weet nu al dat ik bij activeren de melding krijg e-mail adres al bekend..

Maar dat komt wel goed, zet ik er wel +2 achter (handig bij Gmail, oneindig aantal aliases mogelijk en komt gewoon in dezelfde inbox terecht).
Hmm, dat is wel vervelend inderdaad. Als je wil mag je mij hiervoor ook wel een privébericht sturen, mocht je er zelf niet uitkomen. Ik heb morgenavond ook nog forumdienst, dus dan kan ik ook even met je meekijken.
Badge +3
Is prima en bedankt alvast!

Nu even verder met relaxter dingen (muziek, wat 'comfort food' en dan slapen) voordat ik mezelf nog meer in de nesten werk met e-mail adressen, accounts en gekoppelde kaarten. 😅

Het 'niet zo fijne' is ook dat bij gebruik van andere e-mailadressen de NS meteen een mail sturen dat ze dat andere (laatst bekende) adres in het vervolg maar gaan gebruiken.. voor alles! 😫

Lekker privacy control (met een opt-out optie "nee dat wil ik NIET!" weliswaar) en dus super verwarrend als je bepaalde dingen juist gescheiden wilt houden!

Ik snap de insteek wel (dit e-mail adres is actueel dus en geldig) maar dat betekent niet dat ik verhuisd ben of zo, en dat het oude adres niet meer geldig is!

Het andere.nieuwe 'klantnummer' (voor die tweede kaart, zonder aangemaakte Mijn NS account dus nog) weet ik niet, want ik had die mail dus verwijderd als overbodig.

Zal je morgen een DM/PB sturen als ik het nog niet gevonden heb @Rueben NS, want je mag nu (22:00 toch?) naar huis. 😴

Mijn 'primary' e-mail adres is mijn inlog/gebruikersnaam voor Mijn NS. Die kan je wel erges zien denk ik, maar niet hier want mijn Community account is verder nergens aan gekoppeld (Facebook, Twitter, Instagram, Goolgle+ of Mijn NS account), en komt weer aan op een totaal ander adres/alias... Dat gaat prima, niets aan veranderen!

@Robert B Stuur het allemaal maar door naar mij! Dan ga ik morgen even met je meekijken. Nu eerst nog even wat ander werk doen en dan mijn nestje in. Fijne avond gewenst voor nu!
Badge +3
Truste Ruben, en ik herhaal nog even heel duidelijk mijn vraag (ter info, en om niet te veel off-topic te gaan):

De kaart is van mij, zelfde naam en foto er op en NAW gegevens en geboortedatum en IBAN ook identiek. Dus ik ben in ieder geval de kaarthouder, want heb dus geen tweelingbroer (geboortedatum) met dezelfde voorletters die op hetzelfde adres woont of zo...😥

Waarom ben ik dan geen contracthouder? Dat is toch juist verplicht bij Flex? En hoe gaan we dit oplossen?
Zonder meekijken is dit niet te beantwoorden. Ik verwacht dat je wel als contractant wordt gezien met een Mijn NS-account met het tweede e-mailadres dat je hebt gebruikt. Hoogstwaarschijnlijk kan je je eerste NS Flex kaart ook wel koppelen, maar daar dan niet aanpassen omdat je daarvan daar dan niet als contractant wordt gezien. Ben je met Rueben NS verder gekomen?
Badge +3
Ben je met Rueben NS verder gekomen?
Ja en nee. Ik had er verder nog geen aandacht aan besteed, want kan toch tot 26-8 niets aanpassen op die 2e kaart, en het was alleen maar om iets te testen.

Het e-mailadres dat ik gebruikt heb wist ik niet meer (iets willekeurigs en die bevestigings/activatiemail dus verwijderd als overbodig), maar zodra ik dat nodig heb bel ik wel even of stuur ik een DM naar Rueben.

Edit: Inmiddels via Rueben het juiste e-mail adres doorgemeld gekregen en tweede Mijn NS account geactiveerd. Dat werkt uiteraard, bedankt!

Tip voor wie twee kaarten met Flex wil: Je dient voor de tweede kaart (als het met één e-mailadres niet lukt, want bekend in het systeem) dus een ander e-mailadres te gebruiken, én een tweede Mijn NS account te activeren (uitnodiging daarvoor krijg je automatisch en is 2 weken geldig) anders heb je geen controle over de kaart, als contracthouder.

Je krijgt dus een nieuw klantnummer erbij, ook al zijn al je gegevens (NAW, adres, geboortedatum, IBAN en de pasfoto) identiek verder.

Reageer