herinneringen ns flex factuur | NS Community
beantwoord

herinneringen ns flex factuur


Goedemiddag,

Ik heb een ns flex factuur gekregen van rond de 170€ en die zou er rond 5/6 juli afgaan.
Nu weet ik dat ik nog een email ter herrinering ga krijgen alleen die heb ik nu nog niet en daarna nog 1x een brief thuis gestuurd met een uiterste betaaldatum klopt dat?

Ik kan mijn factuur rond de 29/30 juli betalen ivm banenwissel. Is dat nog mogelijk zonder dat ik dan geblokeerd of dergelijke word of is dat dan al te laat?

Ik weet namelijk niet uit me hoofd hoeveel weken ja na de 1ste herrinering je nog te tijd heb.
Ik wil hem uiteraard betalen net als mijn vorige factuur.


Groetjes Romy Chelsie
icon

Beste antwoord door Laura NS 10 July 2019, 12:53

Bekijk origineel

83 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat is dan vooropgezet. NS moet er maar even naar kijken.
Dat is dan vooropgezet. NS moet er maar even naar kijken.
Ze is inmiddels geen wanbetaler meer.
Ze heeft het daarna vrij snel betaald plus incasso kosten
Reputatie 7
Badge +4
Ze ondergraaft wel het beleid dat je een half jaar geen Flex kunt nemen. Ik vraag me af hoe het juridisch zit. Het feit dat ze voor de eerdere wanbetaling heeft betaald, rechtvaardigt dit natuurlijk niet. Ik heb de wetgeving op dit punt niet bij de hand, en heb ook geen zin die nu door te spitten, maar het lijkt me niet toegestaan. Ik kan me niet voorstellen dat de juristen van NS dit niet hebben afgedekt. De bestelprocedure is dan een tweede factor. Goed dat u dit aangeeft.

Gelukkig wordt het NS-beleid steeds scherper naar vormen van misbruik en dit moet zo snel mogelijk worden aangepakt. Ik denk dat het op basis van rechtspersoonlijkheid in deze niet kan. Je mag je in contracten niet voor twee verschillende rechtspersonen uitgeven.

Alles wat kan, mag daarmee nog niet, en kan heel goed zelfs een misdrijf zijn.
Na het niet voldoen van een NS Flex betalingsverplichting zal het abonnement worden stopgezet op initiatief van NS. Hierna is het voor de klant zeker 6 maanden lang niet mogelijk om opnieuw een NS Flex contract af te sluiten. We controleren dit met bijvoorbeeld geboortedatum, voor- en achternaam, adres en IBAN. Let wel, NS kan en mag het contract, mocht het toch gelukt zijn deze aan te vragen onder een andere naam, alsnog stopzetten als wij vermoeden dat het om dezelfde persoon gaat. Hier is actief controle op omdat het risico voor NS zeer groot is. We zetten het contract dan direct stop met een productblokkade op de kaart met als reden: Fraude. Het bestellen van NS Flex voor deze persoon is dan voor onbepaalde tijd, niet mogelijk.

Dit zijn slechts een aantal maatregelen die NS neemt om deze vorm van fraude tegen te gaan.
Oke jeetje ik wist niet dat het voor haar zo erg kan uitpakken. Ik zal haar waarschuwen. Ze kan met haar geblokte kaart in september weer ns flex nemen. Is het dan verstanding voor haar om nu die nieuwe kaart stop te zetten en dan pas in september met der pide kaart weer voort te gaan?
Oke jeetje ik wist niet dat het voor haar zo erg kan uitpakken. Ik zal haar waarschuwen. Ze kan met haar geblokte kaart in september weer ns flex nemen. Is het dan verstanding voor haar om nu die nieuwe kaart stop te zetten en dan pas in september met der pide kaart weer voort te gaan?

Als zij onder een andere (2e naam) alsnog een contract heeft afgesloten is dat wel wijsheid inderdaad.
Ik heb inmiddels de 1ste herrinering gekregen dat ik voor 18 juli via de accept mail kan betalen via ideal. Nu gaat me vriend het voor mij voor schieten alleen krijgt hij juist die ochtend zijn loon. Kan ik dan die dag nog via dat mailtje betalen en zoniet als ik het dan zelf overmaak het gehele bedrag dan word me flex abbo nog niet stopgezet?
Aangezien je daarna nog 1 aanmaning krijgt heb ik begrepen?



Als er in de acceptmail staat voor 18 juli betalen, dan verandert de status op 18 juli direct in vervallen/verlopen en kun je de link in de mail niet meer gebruiken om te betalen. Om de link in de acceptmail te kunnen gebruiken moet je uiterlijk 17 juli betalen.

Er staat in de acceptmail ook een rekeningnummer en een kenmerk (volgens mij factuurnummer) voor handmatige overboekingen, maar daar ben je op dat moment dus ook te laat voor.


@Danny NS Kun jij bevestigen dat het zo is dat de betaalmogelijkheid die per mail gegeven wordt inderdaad verloopt? Dat lijkt mij namelijk sterk, ik zou verwachten dat @RomyChel de betaling gewoon kan voldoen middels de gegevens die per mail zijn verstuurd, het enige wat kan zijn is dat er alsnog een aanmaning per post komt vanwege het kruisen van de betaling en post.
@Danny NS Kun jij bevestigen dat het zo is dat de betaalmogelijkheid die per mail gegeven wordt inderdaad verloopt? Dat lijkt mij namelijk sterk, ik zou verwachten dat @RomyChel de betaling gewoon kan voldoen middels de gegevens die per mail zijn verstuurd, het enige wat kan zijn is dat er alsnog een aanmaning per post komt vanwege het kruisen van de betaling en post.

De link om de Ideal betaling te plegen verloopt wel. De vermelde gegevens kunnen dan nog steeds gebruikt worden om de betaling handmatig over te maken aan ons.
Reputatie 7
Badge +4
Betalen is het goedkoopste, en geeft de minste stress in ieder geval. 😉

@Danny NS Kun jij bevestigen dat het zo is dat de betaalmogelijkheid die per mail gegeven wordt inderdaad verloopt? Dat lijkt mij namelijk sterk, ik zou verwachten dat @RomyChel de betaling gewoon kan voldoen middels de gegevens die per mail zijn verstuurd, het enige wat kan zijn is dat er alsnog een aanmaning per post komt vanwege het kruisen van de betaling en post.De link om de Ideal betaling te plegen verloopt wel. De vermelde gegevens kunnen dan nog steeds gebruikt worden om de betaling handmatig over te maken aan ons.


Ah, het gaat om een iDeal betaling, die kunnen inderdaad wel verlopen (ik heb geen ervaring met herinneringsmails van NS). Maar goed om te weten dat @RomyChel niet hoeft te wachten op de acceptgiro.


@Danny NS Kun jij bevestigen dat het zo is dat de betaalmogelijkheid die per mail gegeven wordt inderdaad verloopt? Dat lijkt mij namelijk sterk, ik zou verwachten dat @RomyChel de betaling gewoon kan voldoen middels de gegevens die per mail zijn verstuurd, het enige wat kan zijn is dat er alsnog een aanmaning per post komt vanwege het kruisen van de betaling en post.De link om de Ideal betaling te plegen verloopt wel. De vermelde gegevens kunnen dan nog steeds gebruikt worden om de betaling handmatig over te maken aan ons.
Ah, het gaat om een iDeal betaling, die kunnen inderdaad wel verlopen (ik heb geen ervaring met herinneringsmails van NS). Maar goed om te weten dat @RomyChel niet hoeft te wachten op de acceptgiro.


Nu ben ik weer helemaal door de war haha hoezo hoef ik niet te wachten op de acceptgiro? Op men accept mail staat voor 18/07/19 hierbij de status

Badge +3
De kleur geeft de status aan, die is nu dus blauw. Na betaling (vóór 18-07) wordt hij groen, en krijgt NS een seintje dat er betaald is (ook al staat het bedrag nog niet op hun rekening). Per 18-07 zal hij rood zijn en kan je niet meer via die e-accept betalen.

Maar omdat er ook gewoon IBAN gegevens in de mail staan kan je daarna ook alsnog handmatig overboeken. Bij omschrijving/betalingskenmerk vul je dan het kenmerknummer in dat ook in de mail staat.
De kleur geeft de status aan, die is nu dus blauw. Na betaling (vóór 18-07) wordt hij groen, en krijgt NS een seintje dat er betaald is (ook al staat het bedrag nog niet op hun rekening). Per 18-07 zal hij rood zijn en kan je niet meer via die e-accept betalen.

Maar omdat er ook gewoon IBAN gegevens in de mail staan kan je daarna alsnog handmatig overboeken. Bij omschrijving/betalingskenmerk vul je dan het kenmerknummer in dat ook in de mail staat.

Als ik het dan zelf overmaak word het dan door hun systeem ook snel opgepikt?

De vermelde gegevens kunnen dan nog steeds gebruikt worden om de betaling handmatig over te maken aan ons.


Dit is goed om te weten.

Het zou wel handig zijn als dit ook in de acceptmail stond aangegeven. Nu staat er namelijk letterlijk in dat bij niet-betalen voor 18 juli het abonnement direct wordt beëindigd en het dossier wordt overgedragen aan een incassobureau.


De vermelde gegevens kunnen dan nog steeds gebruikt worden om de betaling handmatig over te maken aan ons.
Dit is goed om te weten.

Het zou wel handig zijn als dit ook in de acceptmail stond aangegeven. Nu staat er namelijk letterlijk in dat bij niet-betalen voor 18 juli het abonnement direct wordt beëindigd en het dossier wordt overgedragen aan een incassobureau.


Dus met andere woorden op de 18e kan ik handmatig met de gegevens in de acceptmail alsnog betalen zonder dat het bij jullie als te laat of verkeers binnen komt?

Sorry wat een gedoe en dat allemaal door een banenwissel

Dus met andere woorden op de 18e kan ik handmatig met de gegevens in de acceptmail alsnog betalen zonder dat het bij jullie als te laat of verkeers binnen komt?



Als Danny NS aangeeft dat dit gewoon kan, dan mag je daar wel van uitgaan. 🙂


Dus met andere woorden op de 18e kan ik handmatig met de gegevens in de acceptmail alsnog betalen zonder dat het bij jullie als te laat of verkeers binnen komt?
Als Danny NS aangeeft dat dit gewoon kan, dan mag je daar wel van uitgaan. :)

Okay super! Bedankt allemaal


Dus met andere woorden op de 18e kan ik handmatig met de gegevens in de acceptmail alsnog betalen zonder dat het bij jullie als te laat of verkeers binnen komt?
Als Danny NS aangeeft dat dit gewoon kan, dan mag je daar wel van uitgaan. :)


Ik geef aan dat na het verlopen van de iDeal link je de gegevens kan gebruiken om het alsnog over te maken. Ik zeg niet dat het dan sowieso op tijd zal zijn.



Dus met andere woorden op de 18e kan ik handmatig met de gegevens in de acceptmail alsnog betalen zonder dat het bij jullie als te laat of verkeers binnen komt?
Als Danny NS aangeeft dat dit gewoon kan, dan mag je daar wel van uitgaan. :)
Ik geef aan dat na het verlopen van de iDeal link je de gegevens kan gebruiken om het alsnog over te maken. Ik zeg niet dat het dan sowieso op tijd zal zijn.


Dus dan kan ik alsnog hebben dat me abbo word stopgezet?
Dus dan kan ik alsnog hebben dat me abbo word stopgezet?

Laten we voorop stellen dat het streven zal moeten zijn om het niet tot een herinnering te laten komen. Als de betaling later bij ons is bijgeschreven dan de uiterste betaaldatum loop je de kans dat je abonnement zal worden stopgezet.

Dus dan kan ik alsnog hebben dat me abbo word stopgezet?Laten we voorop stellen dat het streven zal moeten zijn om het niet tot een herinnering te laten komen. Als de betaling later bij ons is bijgeschreven dan de uiterste betaaldatum loop je de kans dat je abonnement zal worden stopgezet.


Ja dat begrijp ik,alleen je krijgr na de 1ste toch altijd nog een 2de brief maar dan thuis gestuurd? Dus dan heb ik alsnog een kans?


Dus dan kan ik alsnog hebben dat me abbo word stopgezet?Laten we voorop stellen dat het streven zal moeten zijn om het niet tot een herinnering te laten komen. Als de betaling later bij ons is bijgeschreven dan de uiterste betaaldatum loop je de kans dat je abonnement zal worden stopgezet.
Ja dat begrijp ik,alleen je krijgr na de 1ste toch altijd nog een 2de brief maar dan thuis gestuurd? Dus dan heb ik alsnog een kans?


Dat klopt! Maar dat hadden we al uitgelegd toch?



Dus dan kan ik alsnog hebben dat me abbo word stopgezet?Laten we voorop stellen dat het streven zal moeten zijn om het niet tot een herinnering te laten komen. Als de betaling later bij ons is bijgeschreven dan de uiterste betaaldatum loop je de kans dat je abonnement zal worden stopgezet.
Ja dat begrijp ik,alleen je krijgr na de 1ste toch altijd nog een 2de brief maar dan thuis gestuurd? Dus dan heb ik alsnog een kans?
Dat klopt! Maar dat hadden we al uitgelegd toch?


Ja klopt maar omdat je net zei dat het dan alsnog stopgezet kan worden en ik had het over de 1ste herrinering dus begreep het even verkeerd
Ik heb net eindelijk gelukkig kunnen betalem via de acceptmail via de ideal link. Hoelamg duurt het nu voor dat bij de ns is verwerkt? Neem aan wel optijd nu hahaha
Reputatie 7
Badge +3
Met iDeal krijgt de ontvanger direct bericht dat het bedrag is voldaan.

Reageer