beantwoord

herinneringen ns flex factuur


Goedemiddag,

Ik heb een ns flex factuur gekregen van rond de 170€ en die zou er rond 5/6 juli afgaan.
Nu weet ik dat ik nog een email ter herrinering ga krijgen alleen die heb ik nu nog niet en daarna nog 1x een brief thuis gestuurd met een uiterste betaaldatum klopt dat?

Ik kan mijn factuur rond de 29/30 juli betalen ivm banenwissel. Is dat nog mogelijk zonder dat ik dan geblokeerd of dergelijke word of is dat dan al te laat?

Ik weet namelijk niet uit me hoofd hoeveel weken ja na de 1ste herrinering je nog te tijd heb.
Ik wil hem uiteraard betalen net als mijn vorige factuur.


Groetjes Romy Chelsie
icon

Beste antwoord door Laura NS 10 July 2019, 12:53

Bekijk origineel

83 reacties

Ik weet zelf niet exact wat er precies gezien wordt, gezien ik geen inzage heb in de financiële systemen, maar daar ga ik wel van uit. Overigens ie de deadline in de acceptmail voornamelijk voor de geldigheid van de iDeal betalingslink in die e-mail, het is niets dat dit je harde laatste deadline is. :)
Nee oke haha.
Ik heb het iniedergeval gister via het acceptmailtje betaald en anders heb ik me bankafschrift nog haha
Ik weet zelf niet exact wat er precies gezien wordt, gezien ik geen inzage heb in de financiële systemen, maar daar ga ik wel van uit. Overigens ie de deadline in de acceptmail voornamelijk voor de geldigheid van de iDeal betalingslink in die e-mail, het is niets dat dit je harde laatste deadline is. 🙂
Met 100% zekerheid durf ik het niet te zeggen gezien ik de exacte details niet onder ogen heb gehad, maar gebaseerd op je eerste bericht zou je nog ruim op tijd moeten zijn. Als de factuur van 5/6 juli is en het rond die tijd ook niet is gelukt met afschrijven, dan zou je sowieso nog tot augustus hebben om de betreffende factuur alsnog te voldoen. Nadat de betaling bij ons weer komt open te staan, krijg je ongeveer een maand om die alsnog te betalen en daar zit jij momenteel ruimschoots binnen. :)
Okay ik zie dit in de acceptmail staan,dus zoiezo voor de 18de van juli zoals in de mail stond. Neem aan dat hun ook zien dat ik dan die datum betaald heb en tijdstip?

Met 100% zekerheid durf ik het niet te zeggen gezien ik de exacte details niet onder ogen heb gehad, maar gebaseerd op je eerste bericht zou je nog ruim op tijd moeten zijn. Als de factuur van 5/6 juli is en het rond die tijd ook niet is gelukt met afschrijven, dan zou je sowieso nog tot augustus hebben om de betreffende factuur alsnog te voldoen. Nadat de betaling bij ons weer komt open te staan, krijg je ongeveer een maand om die alsnog te betalen en daar zit jij momenteel ruimschoots binnen. 🙂
De betaling zelf zal inderdaad vrij snel verwerkt zijn, echter gaat er in dit geval ook tijd overheen om de betaling te koppelen aan jouw gegevens zodat het openstaande bedrag van jouw factuur wordt verrekend. Daar kan een paar dagen overheen gaan, dus het is goed mogelijk dat dit op dit moment voor ons nog niet is terug te zien als je deze betaling gisteren hebt uitgevoerd.
Okay maar als er een paar dagen overheen gaan ben ik alsnog wel optijd dam hoop ik? Sorry is allemaal nieuw haah
De betaling zelf zal inderdaad vrij snel verwerkt zijn, echter gaat er in dit geval ook tijd overheen om de betaling te koppelen aan jouw gegevens zodat het openstaande bedrag van jouw factuur wordt verrekend. Daar kan een paar dagen overheen gaan, dus het is goed mogelijk dat dit op dit moment voor ons nog niet is terug te zien als je deze betaling gisteren hebt uitgevoerd.
Met iDeal krijgt de ontvanger direct bericht dat het bedrag is voldaan.
Ik heb net met ns gebeld en hun kunnen niet zien dat het betaald is,terwijl in het mailtje staat betaald op 15 juli.
Hoelang duurt het meestal als je daarop drukt via ideal dat het in mijn ns ook als betaald staat? Volgens hun is de betaling nog niet binnen
Met iDeal krijgt de ontvanger direct bericht dat het bedrag is voldaan.
Bedankt voor uw antwoord!
Reputatie 7
Badge +3
Met iDeal krijgt de ontvanger direct bericht dat het bedrag is voldaan.
Ik heb net eindelijk gelukkig kunnen betalem via de acceptmail via de ideal link. Hoelamg duurt het nu voor dat bij de ns is verwerkt? Neem aan wel optijd nu hahaha



Dus dan kan ik alsnog hebben dat me abbo word stopgezet?Laten we voorop stellen dat het streven zal moeten zijn om het niet tot een herinnering te laten komen. Als de betaling later bij ons is bijgeschreven dan de uiterste betaaldatum loop je de kans dat je abonnement zal worden stopgezet.
Ja dat begrijp ik,alleen je krijgr na de 1ste toch altijd nog een 2de brief maar dan thuis gestuurd? Dus dan heb ik alsnog een kans?
Dat klopt! Maar dat hadden we al uitgelegd toch?


Ja klopt maar omdat je net zei dat het dan alsnog stopgezet kan worden en ik had het over de 1ste herrinering dus begreep het even verkeerd


Dus dan kan ik alsnog hebben dat me abbo word stopgezet?Laten we voorop stellen dat het streven zal moeten zijn om het niet tot een herinnering te laten komen. Als de betaling later bij ons is bijgeschreven dan de uiterste betaaldatum loop je de kans dat je abonnement zal worden stopgezet.
Ja dat begrijp ik,alleen je krijgr na de 1ste toch altijd nog een 2de brief maar dan thuis gestuurd? Dus dan heb ik alsnog een kans?


Dat klopt! Maar dat hadden we al uitgelegd toch?

Dus dan kan ik alsnog hebben dat me abbo word stopgezet?Laten we voorop stellen dat het streven zal moeten zijn om het niet tot een herinnering te laten komen. Als de betaling later bij ons is bijgeschreven dan de uiterste betaaldatum loop je de kans dat je abonnement zal worden stopgezet.


Ja dat begrijp ik,alleen je krijgr na de 1ste toch altijd nog een 2de brief maar dan thuis gestuurd? Dus dan heb ik alsnog een kans?
Dus dan kan ik alsnog hebben dat me abbo word stopgezet?

Laten we voorop stellen dat het streven zal moeten zijn om het niet tot een herinnering te laten komen. Als de betaling later bij ons is bijgeschreven dan de uiterste betaaldatum loop je de kans dat je abonnement zal worden stopgezet.



Dus met andere woorden op de 18e kan ik handmatig met de gegevens in de acceptmail alsnog betalen zonder dat het bij jullie als te laat of verkeers binnen komt?
Als Danny NS aangeeft dat dit gewoon kan, dan mag je daar wel van uitgaan. :)
Ik geef aan dat na het verlopen van de iDeal link je de gegevens kan gebruiken om het alsnog over te maken. Ik zeg niet dat het dan sowieso op tijd zal zijn.


Dus dan kan ik alsnog hebben dat me abbo word stopgezet?


Dus met andere woorden op de 18e kan ik handmatig met de gegevens in de acceptmail alsnog betalen zonder dat het bij jullie als te laat of verkeers binnen komt?
Als Danny NS aangeeft dat dit gewoon kan, dan mag je daar wel van uitgaan. :)


Ik geef aan dat na het verlopen van de iDeal link je de gegevens kan gebruiken om het alsnog over te maken. Ik zeg niet dat het dan sowieso op tijd zal zijn.


Dus met andere woorden op de 18e kan ik handmatig met de gegevens in de acceptmail alsnog betalen zonder dat het bij jullie als te laat of verkeers binnen komt?
Als Danny NS aangeeft dat dit gewoon kan, dan mag je daar wel van uitgaan. :)

Okay super! Bedankt allemaal

Dus met andere woorden op de 18e kan ik handmatig met de gegevens in de acceptmail alsnog betalen zonder dat het bij jullie als te laat of verkeers binnen komt?



Als Danny NS aangeeft dat dit gewoon kan, dan mag je daar wel van uitgaan. 🙂


De vermelde gegevens kunnen dan nog steeds gebruikt worden om de betaling handmatig over te maken aan ons.
Dit is goed om te weten.

Het zou wel handig zijn als dit ook in de acceptmail stond aangegeven. Nu staat er namelijk letterlijk in dat bij niet-betalen voor 18 juli het abonnement direct wordt beëindigd en het dossier wordt overgedragen aan een incassobureau.


Dus met andere woorden op de 18e kan ik handmatig met de gegevens in de acceptmail alsnog betalen zonder dat het bij jullie als te laat of verkeers binnen komt?

Sorry wat een gedoe en dat allemaal door een banenwissel

De vermelde gegevens kunnen dan nog steeds gebruikt worden om de betaling handmatig over te maken aan ons.


Dit is goed om te weten.

Het zou wel handig zijn als dit ook in de acceptmail stond aangegeven. Nu staat er namelijk letterlijk in dat bij niet-betalen voor 18 juli het abonnement direct wordt beëindigd en het dossier wordt overgedragen aan een incassobureau.
De kleur geeft de status aan, die is nu dus blauw. Na betaling (vóór 18-07) wordt hij groen, en krijgt NS een seintje dat er betaald is (ook al staat het bedrag nog niet op hun rekening). Per 18-07 zal hij rood zijn en kan je niet meer via die e-accept betalen.

Maar omdat er ook gewoon IBAN gegevens in de mail staan kan je daarna alsnog handmatig overboeken. Bij omschrijving/betalingskenmerk vul je dan het kenmerknummer in dat ook in de mail staat.

Als ik het dan zelf overmaak word het dan door hun systeem ook snel opgepikt?
Badge +3
De kleur geeft de status aan, die is nu dus blauw. Na betaling (vóór 18-07) wordt hij groen, en krijgt NS een seintje dat er betaald is (ook al staat het bedrag nog niet op hun rekening). Per 18-07 zal hij rood zijn en kan je niet meer via die e-accept betalen.

Maar omdat er ook gewoon IBAN gegevens in de mail staan kan je daarna ook alsnog handmatig overboeken. Bij omschrijving/betalingskenmerk vul je dan het kenmerknummer in dat ook in de mail staat.


@Danny NS Kun jij bevestigen dat het zo is dat de betaalmogelijkheid die per mail gegeven wordt inderdaad verloopt? Dat lijkt mij namelijk sterk, ik zou verwachten dat @RomyChel de betaling gewoon kan voldoen middels de gegevens die per mail zijn verstuurd, het enige wat kan zijn is dat er alsnog een aanmaning per post komt vanwege het kruisen van de betaling en post.De link om de Ideal betaling te plegen verloopt wel. De vermelde gegevens kunnen dan nog steeds gebruikt worden om de betaling handmatig over te maken aan ons.
Ah, het gaat om een iDeal betaling, die kunnen inderdaad wel verlopen (ik heb geen ervaring met herinneringsmails van NS). Maar goed om te weten dat @RomyChel niet hoeft te wachten op de acceptgiro.


Nu ben ik weer helemaal door de war haha hoezo hoef ik niet te wachten op de acceptgiro? Op men accept mail staat voor 18/07/19 hierbij de status


@Danny NS Kun jij bevestigen dat het zo is dat de betaalmogelijkheid die per mail gegeven wordt inderdaad verloopt? Dat lijkt mij namelijk sterk, ik zou verwachten dat @RomyChel de betaling gewoon kan voldoen middels de gegevens die per mail zijn verstuurd, het enige wat kan zijn is dat er alsnog een aanmaning per post komt vanwege het kruisen van de betaling en post.De link om de Ideal betaling te plegen verloopt wel. De vermelde gegevens kunnen dan nog steeds gebruikt worden om de betaling handmatig over te maken aan ons.


Ah, het gaat om een iDeal betaling, die kunnen inderdaad wel verlopen (ik heb geen ervaring met herinneringsmails van NS). Maar goed om te weten dat @RomyChel niet hoeft te wachten op de acceptgiro.
Reputatie 7
Badge +4
Betalen is het goedkoopste, en geeft de minste stress in ieder geval. 😉

Reageer