beantwoord

Het combineren van Breng en NS-abonnementen op dezelfde OV-chipkaart

• 15 april 2019
  • 1 reactie
  • 170 Bekeken

Hallo allemaal,

Sorry voor mijn Nederlands, ik ben Engels dus ik gebruik Google Translate om deze vraag te stellen!

Ik heb onlangs een persoonlijke Ov-chipkaart gekocht en het Dal Voordeel-ticket erop geladen. Ik heb toen een abonnement van Breng Dal Vrij gekocht en op dezelfde kaart gezet.

Ik heb van het buspersoneel gehoord dat de twee tickets niet samenwerken, dus heb ik een andere OV-chipkaart besteld met het Weekend Vrij-abonnement. Is er een manier om de Dal Vrij van mijn originele kaart te verwijderen? Of breng het over naar mijn nieuwe OV-chipkaart zodat ik mijn Breng-abonnement kan gebruiken?

Dank je!
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 15 april 2019, 16:29

Hi Earlharper,

First, what a good translation made by Google Translate! It was very readable and fully understandable.
Feel free to write a reaction in English, as most community members are able to understand and write English, including the forum mods.

Then about your question. If I am right, the 'Breng Dal Vrij' includes free travel on all buses and trains in a certain region (East of Arnhem/Zutphen/Zwolle). In that case, the best is to use two separate OV chipcards, one for the Breng subscription and one for the NS subscription. Two train subscriptions on one card could cause serious problems (e.g. one not working).

To move a NS subscription, you need the help of a forum moderator or you need to call the NS service desk. To move the Breng subscription, you should call the Breng service desk (tel. nr. 0900 - 266 63 99). As far as I know, there is no option to move a subscription yourself.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +1
Hi Earlharper,

First, what a good translation made by Google Translate! It was very readable and fully understandable.
Feel free to write a reaction in English, as most community members are able to understand and write English, including the forum mods.

Then about your question. If I am right, the 'Breng Dal Vrij' includes free travel on all buses and trains in a certain region (East of Arnhem/Zutphen/Zwolle). In that case, the best is to use two separate OV chipcards, one for the Breng subscription and one for the NS subscription. Two train subscriptions on one card could cause serious problems (e.g. one not working).

To move a NS subscription, you need the help of a forum moderator or you need to call the NS service desk. To move the Breng subscription, you should call the Breng service desk (tel. nr. 0900 - 266 63 99). As far as I know, there is no option to move a subscription yourself.

Reageer