Hoe kan het dat ik met mijn NS Flex abbo saldo nodig heb als ik bij vervoerder RET wil inchecken? | NS Community
beantwoord

Hoe kan het dat ik met mijn NS Flex abbo saldo nodig heb als ik bij vervoerder RET wil inchecken?

  • 14 August 2018
  • 11 reacties
  • 1692 Bekeken

Ik heb NS flex (reizen op rekening) maar bij het inchecken bij vervoerder RET heb ik opeens saldo op mijn pas nodig. Hoe kan dit? Ik heb toevallig ook Studenten OV, is dit met elkaar in conflict?
icon

Beste antwoord door Slidestops 14 August 2018, 14:55

Bekijk origineel

11 reacties

Het is heel erg afgeraden om 2 verschillende abonnementen op 1 kaart te hebben staan - zeker een NS flex abonnement en studenten abonnement. Het kan inderdaad zo zijn dat deze in conflict raken en dat het goede abonnement niet wordt aangesproken. Als het 2 losse kaarten zijn is er geen conflict.

Het kan wel eens zijn dat een regionale vervoerder de kaart niet accepteert als het saldo onder 0 is.
Reputatie 4
Welkom bij de community Topsieflopsie,

Zoals Slidestops aangeeft is het niet verstandig om twee abonnementen op één OV-chipkaart te dragen. Dank je wel voor je antwoord!

Ik wil je adviseren om één van de twee abonnementen op een aparte OV-chipkaart te plaatsen als je beide wilt behouden.
Badge +3
Ook zonder studenten-ov komt het voor dat er (onterecht) om saldo gevraagd wordt bij regionale vervoerders. Ik neem dat het in dit geval om bus/tram/metro gaat? Het vreemde is dat het saldo niet aangesproken wordt, dus je kunt alsnog gewoon reizen op rekening.

De oplossing is om door RET (of andere vervoerders waar dit zich voordoet) een paar euro saldo op je kaart te laten zetten. Als het goed is weten ze van het probleem. Je kunt ook zelf 4 euro er op zetten maar dat kost je dus geld.

Bij NS Business Cards komt dit probleem ook (sporadisch) voor, en loste bovenstaande het op.

Ik heb dit probleem altijd gehad. Met of zonder studentenreisproduct! Ik heb net wen klacht ingediend bij RET. Sinds ze de nieuwe incheck automaten hebben (blauwe) heb je dit probleem. Ik heb voorige week in een tram ingestapt met nog de oude incheck apparaat en kon gewoon inchecken. Hun nieuwe incheck appartaten hebben gewoon een probleem. Er stond ook eens in de krant dat veel mensen dupe werd van te veel betalen soor deze nieuwe incheck apparaten

Badge +3

Ik heb dit probleem altijd gehad. Met of zonder studentenreisproduct! Ik heb net wen klacht ingediend bij RET. Sinds ze de nieuwe incheck automaten hebben (blauwe) heb je dit probleem. Ik heb voorige week in een tram ingestapt met nog de oude incheck apparaat en kon gewoon inchecken. Hun nieuwe incheck appartaten hebben gewoon een probleem. Er stond ook eens in de krant dat veel mensen dupe werd van te veel betalen soor deze nieuwe incheck apparaten

Jammer dat het nog steeds speelt soms, maar @Eysan2332 heb je nu toevallig wel een student week-ov? Dat is niet geldig tussen 16 juli en 16 augustus namelijk.

Dan is het logisch dat er om saldo gevraagd wordt, zie https://ov-chipkaartgeldig.nl/ov-chipkaart-kalender-2020

Ik heb dit probleem altijd gehad. Met of zonder studentenreisproduct! Ik heb net wen klacht ingediend bij RET. Sinds ze de nieuwe incheck automaten hebben (blauwe) heb je dit probleem. Ik heb voorige week in een tram ingestapt met nog de oude incheck apparaat en kon gewoon inchecken. Hun nieuwe incheck appartaten hebben gewoon een probleem. Er stond ook eens in de krant dat veel mensen dupe werd van te veel betalen soor deze nieuwe incheck apparaten

Jammer dat het nog steeds speelt soms, maar @Eysan2332 heb je nu toevallig wel een student week-ov? Dat is niet geldig tussen 16 juli en 16 augustus namelijk.

Dan is het logisch dat er om saldo gevraagd wordt, zie https://ov-chipkaartgeldig.nl/ov-chipkaart-kalender-2020

 

Ik heb een NS Flex… ik betaal achteraf. Dus hij zou het gewoon moeten doen. En ja ik weet dat ik nu in vakantie periode zit. Was ik vorige week ook. Dit is los van studenten ov. Heeft totaal daar niks mee te maken. Anders zou hij vorige week ook niet inchecken

Reputatie 7
Badge +1

@Eysan2332 Even ter controle. Heb je het studentenreisproduct en NS Flex op 1 kaart staan of op 2 losse kaarten?

En die incheck vorige week, is daarbij het vol tarief in rekening gebracht of heb je daarbij korting gekregen door je studentenreisproduct?

@Eysan2332 Even ter controle. Heb je het studentenreisproduct en NS Flex op 1 kaart staan of op 2 losse kaarten?

En die incheck vorige week, is daarbij het vol tarief in rekening gebracht of heb je daarbij korting gekregen door je studentenreisproduct?

@Eysan2332 Even ter controle. Heb je het studentenreisproduct en NS Flex op 1 kaart staan of op 2 losse kaarten?

En die incheck vorige week, is daarbij het vol tarief in rekening gebracht of heb je daarbij korting gekregen door je studentenreisproduct?

Ik heb beide op de zelfde kaart. En ik heb met korting gerezen. Van binneweg naar centraal 1,25

@Eysan2332 Even ter controle. Heb je het studentenreisproduct en NS Flex op 1 kaart staan of op 2 losse kaarten?

En die incheck vorige week, is daarbij het vol tarief in rekening gebracht of heb je daarbij korting gekregen door je studentenreisproduct?

@Eysan2332 Even ter controle. Heb je het studentenreisproduct en NS Flex op 1 kaart staan of op 2 losse kaarten?

En die incheck vorige week, is daarbij het vol tarief in rekening gebracht of heb je daarbij korting gekregen door je studentenreisproduct?

Ik heb beide op de zelfde kaart. En ik heb met korting gerezen. Van binneweg naar centraal 1,25

Ik reis ook in de trein met korting van de studenten reisproduct. Want ik heb NS flex zonder Abbo

Reputatie 7
Badge +1

Bedoel je met 'Binnenweg' de halte Claes de Vrieselaan/Nieuwe Binnenweg (lijn 4)? Als dat zo is kost deze rit €1,25 op vol tarief en €0,83 op reductie tarief. Weet je heel zeker dat je korting hebt gekregen?

Als je korting krijgt bij de trein, krijg je dan geen melding dat er geen saldo op je kaart staat? In principe gaan deze kosten af van het saldo van je kaart en verschijnt dit niet op de rekening van Flex als deze combi werkt. Als je bij het inchecken 'Reizen op Rekening ziet staan bij de trein, wordt NS Flex gebruikt en wordt de korting van je studentenreisproduct genegeerd. Via de website van OV-chipkaart.nl kan je zien welk product er is gebruikt voor je reis onder je reishistorie. 

Of je wel of geen abonnement binnen Flex hebt doet er niet toe, de paal of het poortje ziet niet of je een abonnement binnen Flex hebt, enkele dat je Flex op je kaart hebt staan.

Nou wat een drama allemaal weer... 

Bedoel je met 'Binnenweg' de halte Claes de Vrieselaan/Nieuwe Binnenweg (lijn 4)? Als dat zo is kost deze rit €1,25 op vol tarief en €0,83 op reductie tarief. Weet je heel zeker dat je korting hebt gekregen?

Als je korting krijgt bij de trein, krijg je dan geen melding dat er geen saldo op je kaart staat? In principe gaan deze kosten af van het saldo van je kaart en verschijnt dit niet op de rekening van Flex als deze combi werkt. Als je bij het inchecken 'Reizen op Rekening ziet staan bij de trein, wordt NS Flex gebruikt en wordt de korting van je studentenreisproduct genegeerd. Via de website van OV-chipkaart.nl kan je zien welk product er is gebruikt voor je reis onder je reishistorie. 

Of je wel of geen abonnement binnen Flex hebt doet er niet toe, de paal of het poortje ziet niet of je een abonnement binnen Flex hebt, enkele dat je Flex op je kaart hebt staan.

wat een drama weer he… ja ik bedoelde die halte ja. Nou dan moeten ze wel met een oplossing komen. Ze kunnen niet verwachten dat een persoon 3 verschillende ov chipkaarten hebt om mee te reizen. Omdat het hebben van meerdere abbos niet met elkaar gaan… dan moet ik maar snel mijn centjes gaan terug vragen

Reageer