beantwoord

Hoe kan ik op mijn huidige dalvrijabonnement ns flex toevoegen

• 27 november 2018
  • 3 reacties
  • 173 Bekeken

Ik heb nu een dalvrij abonnement. Ik wil voor de reizen die ik buiten de spits maak graag gebruikmaken van nsflex. Als ik dit wil regelen via de website moet ik voor nsflex ineens een 2e ov-kaart aanvragen. Dat lijkt mij niet echt de bedoeling. Dat moet toch gewoon als extra product op mijn huidige kaart kunnen?
icon

Beste antwoord door Robert B 27 november 2018, 19:13

Welkom bij de NS Community!

Bij mijn weten heb je de klantenservice helemaal niet nodig voor een overstap naar NS Flex.

Een lopend abonnement (op een bestaande kaart) zal gewoon beëindigd worden (óók in het eerste jaar), en vervangen worden door het gekozen Flex product.

Eventueel vooruit betaalde maanden van een jaarabonnement (of dagen van een maandabonnement) worden teruggestort op je rekening, of verrekend met de eerste maandfactuur.

Ik snap dus niet goed waar op de website het staat dat er een tweede kaart nodig zou zijn.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat kan niet. U moet als u dit wilt NSFlexDalvrij aanvragen. Uw oude abonnement vervalt dan. U kunt niet op één kaart zowel op saldo als op rekening reizen. Beide soorten kunnen niet op dezelfde kaart staan. Ga hiervoor naar Klantenservice.

NSFlex Dalvrij kent overigens gunstige voorwaarden. U zit niet vast aan uw oude abonnement en kunt het snel omzetten. Omdat het feitelijk een opzegging betreft, moet het via Klantenservice.
U mag alles vinden en het is begrijpelijk, maar om bovenstaande redenen werkt het zo.
Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Bij mijn weten heb je de klantenservice helemaal niet nodig voor een overstap naar NS Flex.

Een lopend abonnement (op een bestaande kaart) zal gewoon beëindigd worden (óók in het eerste jaar), en vervangen worden door het gekozen Flex product.

Eventueel vooruit betaalde maanden van een jaarabonnement (of dagen van een maandabonnement) worden teruggestort op je rekening, of verrekend met de eerste maandfactuur.

Ik snap dus niet goed waar op de website het staat dat er een tweede kaart nodig zou zijn.
Welkom bij onze NS Community, ellyvmeijer :)

Als je deze twee abonnementen allebei wilt, dan dien je het NS Flex abonnement inderdaad op een nieuwe OV-chipkaart aan te vragen. Je zou ook je reguliere Dal Vrij abonnement kunnen wijzigen naar een NS Flex Dal Vrij abonnement. Dit is qua gebruik een fijnere optie lijkt me.

Reageer