beantwoord

Hoe lang duurt het bijwerken van reishistorie?

• 6 september 2018
  • 5 reacties
  • 348 Bekeken

Reputatie 3
  • Reisleider**
  • 166 reacties
Ik heb het gevoel dat mijn reishistorie niet meer wordt bijgewerkt.
Voor de wisseling naar Flex, ging dat snel. 24-36 uur. Ik zit nu al op 100+ uur.
icon

Beste antwoord door Denice NS 6 september 2018, 21:52

In je account onder 'Mijn OV Reishistorie' zie je je complete OV reishistorie (trein, bus, tram, metro, OV-Fiets en Fietsstallingen) inclusief prijs. Het kan een aantal dagen duren voordat deze reizen bij ons bekend zijn.
Bekijk origineel

5 reacties

In je account onder 'Mijn OV Reishistorie' zie je je complete OV reishistorie (trein, bus, tram, metro, OV-Fiets en Fietsstallingen) inclusief prijs. Het kan een aantal dagen duren voordat deze reizen bij ons bekend zijn.
Reputatie 3
Klopt. Ik zie ze tot de wisseling naar Flex. Daarna is het leeg.
Dat zal vast sneller gaan straks.
Nu maar even afwachten. Het is geen drama.
Alleen lastig voor geld terugvragen bij vertraging.
Maar ook daar geldt: geen man overboord

Komt goed.
Reputatie 3

In je account.......ons bekend zijn.

Hallo Denice,

Ik heb 2 screenshots bijgevoegd.
1 van mijn eigen reishistorie en 1 van die van mijn huisgenoot.

Doordat hij 3 dagen later is overgestapt naar Flex en wel al recente reishistorie heeft in tegenstelling tot mijn account, waar sinds de wisseling niets meer wordt bijgewerkt, heb ik het idee dat er wellicht iets niet goed staat in de settings.
(Backoffice dan hè)

Kun jij dat voor mij doorzetten?

Ik zit echt verlegen om accurate reishistorie (met prijzen van overige OV)

Voorheen haalde ik dat wekelijks van OV-Chip website, maar dat kan na switch naar Flex niet meer.

Bedankt! 🙂
Wat bijzonder!

lk heb even navraag gedaan wat betreft het weergeven van bus, tram en metro reizen. Hierop kreeg ik de volgende reactie: Het kan in sommige gevallen tot maximaal 21 dagen duren totdat een BTM (bus/tram/metro) rit daadwerkelijk wordt verwerkt. Het duurt dan dus een maand voordat deze rit in Mijn NS en op de factuur verschijnt.

Kortom, geduld is een schone zaak. Overigens is het streven om deze gegevens binnen 7 dagen te verwerken in Mijn NS echter kan het dus in sommige gevallen langer duren. 😞
Reputatie 3
Maar toch niet bij Jan wel en Piet niet?

Als trein er wel in zou staan en overig OV niet dan zou ik begrijpen dat het ligt aan aanleveren van data externen.

Vreemd blijft dat het wel mogelijk is voor NS om het saldo actueel te houden. Dus er is wel data om een kostenprognose te laten zien maar niet de onderliggende bewegingen.

In dit geval reizen Piet en Jan samen. Zelfde trein en zelfde tram. Bij Jan zichtbaar na 1 dag. Bij Piet niet.

Dan denk ik... Daar zit iets niet zoals het moet zijn.

Reageer