beantwoord

Hoe los ik onjuistheden op in NS Flex factuur?

• 5 november 2018
  • 10 reacties
  • 275 Bekeken

Reputatie 3
  • Reisleider**
  • 166 reacties
In de factuur zitten fouten. Niet dramatisch, maar ik vind 15€ aan meerdere kleine posten toch zonde om te laten liggen.
Betreft Reizen op Rekening Tram etc.
(HTM in mijn geval)

Hoe kan ik dit het beste communiceren?
Excelletje maken?

Het gaat mij niet enkel om het rechttrekken van de fouten/bedragen maar ook of ik van mij uit jullie iets kan aanleveren waardoor fouten kunnen worden opgespoord.

Laat het me weten

Fijne dag
Edwin

Aanvulling:
HTM-balie zegt dat ze niet kunnen vergoeden omdat op de declaratie het bedrag als 0,00 staat, maar op factuur 4,00. "Dat is een probleem van de NS meneer"
icon

Beste antwoord door EdRo 5 november 2018, 16:58

Update: via de chat met NS was het binnen 2 minuten opgelost.
Dat betreft dat mijn deel van de casus: geld terug.

Mocht NS verder nog iets willen, dan kunnen ze zich melden.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Update: via de chat met NS was het binnen 2 minuten opgelost.
Dat betreft dat mijn deel van de casus: geld terug.

Mocht NS verder nog iets willen, dan kunnen ze zich melden.
Fijn om te lezen dat het zo snel opgelost kon worden, EdRo. Ik durf echter weinig te zeggen of er ook iets van fouten zijn geweest die we hierbij kunnen rechttrekken. Als ik het goed begrijp gaat het namelijk om correctietarieven van €4 bij reizen met bus, tram of metro. Zo'n correctietarief wordt gefactureerd wanneer er geen volledige in- en uitcheck is geregistreerd. Voor ons is het vervolgens lastig om te controleren of dat ook werkelijk het geval was. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat het scannen niet goed is gegaan, dat is dan iets waar wij als NS niets aan kunnen veranderen.
Badge +3
Het kan ook nog zijn dat die in/uitchecks nog niet aangeleverd zijn door HTM.

Dit kan per bus of tram verschillen (tot wel een week of twee in sommige gevallen) en dan zie je inderdaad incomplete reizen met de bijbehorende instaptarieven als correctietarief in je Reishistorie, maar dus ook op je factuur.

Ik neem aan dat als die transacties later alsnog aangeleverd worden (met name als het om reizen ging rond de factuurdatum) deze gewoon op een volgende factuur gecorrigeerd worden.

Zie je die in/uitchecks wel in Mijn OV-chip reishistorie (maar dan zonder prijs)? Daar staan ze meestal een dag of twee eerder namelijk.
Reputatie 3
Ik stel vast dat HTM (In dit geval) het echt niet snapt.
Dat van vergeten uitcheck begrijp ik.
Dat kan mijn fout zijn.

Wat ik niet begrijp zijn 2 x ritprijs. Dus wel in/uitcheck maar een 2x hoger tarief dan regulier.
Ook dat snapt HTM niet.

Voorheen regelde je dit op niveau van OV-CHIPKAART.
Nu komt deze administratieve belasting integraal op bord van NS.
Daar zou ik iets van een internetpagina voor verwachten zoals bij geld-terug-bij-vertraging.
Klant moet exact gegevens aanleveren en die zijn dan te matchen met database.

Heren, fijne avond.
Wat ik niet begrijp zijn 2 x ritprijs. Dus wel in/uitcheck maar een 2x hoger tarief dan regulier. Dit is inderdaad wel vreemd! Daar durf ik alleen niet veel over te zeggen zonder de exacte gegevens ook in te zien. Heeft mijn collega via de chat hier niets over kunnen zeggen?
Reputatie 3

Wat ik niet begrijp zijn 2 x ritprijs. Dus wel in/uitcheck maar een 2x hoger tarief dan regulier.Dit is inderdaad wel vreemd! Daar durf ik alleen niet veel over te zeggen zonder de exacte gegevens ook in te zien. Heeft mijn collega via de chat hier niets over kunnen zeggen?

Nee.

Maar het is goed zo.
Ik moet mij de problematiek niet teveel aan trekken.
We sluiten dit draadje.
Badge +3
Vind ik niet. Je moet gewoon terugkrijgen waar je recht op hebt, desnoods pas via een correctie op de volgende maandfactuur. Liefst automatisch en geen moeite van jouw kant.

Bij HTM ging dat voorheen inderdaad makkelijker, in de vorm van gewoon saldo af te halen bij een automaat of balie. Heb je nu weinig meer aan.
Reputatie 3
Vind ik niet. Je moet gewoon terugkrijgen waar je recht op hebt, desnoods pas via een correctie op de volgende maandfactuur. Liefst automatisch en geen moeite van jouw kant.

Bij HTM ging dat voorheen inderdaad makkelijker, in de vorm van gewoon saldo af te halen bij een automaat of balie. Heb je nu weinig meer aan.

@Robert B
Het wordt ook gecorrigeerd.
Mijn opmerking was meer bedoeld voor het gevoel dat ik dan heb dat ik de NS moet helpen 🤣 met fouten traceren. Dat moet ik "loslaten".
Ik ben bang dat ik weinig kan doen om dat gevoel weg te halen. Bij elke nieuw product zullen zulke situaties blijven terugkeren. In een testfase is er altijd maar een beperkt aantal fouten wat we kunnen vinden, puur omdat de testgroep beperkt is. Wanneer een nieuw product live gaat zullen er altijd nieuwe fouten gevonden worden, vaak omdat ze te zeldzaam zijn om door de beperkte testgroep gedetecteerd te kunnen worden. Ik wil niet zeggen dat je oNS ook werkelijk moet helpen en je zou dat ook zeker niet als een verplichting moeten voelen, maar dat er nieuwe fouten gevonden zullen worden, ook na de live gang van dat product, is vrij normaal voor zo'n proces. Ik zou het eerder zien als een mogelijkheid om ons te attenderen op fouten die mogelijk nog niet eerder ontdekt zijn, om zo je medereiziger te helpen door het algehele product te laten verbeteren.
Reputatie 3
En zo voel ik het ook.

En met Flex komt het helemaal goed 👍

Reageer