beantwoord

Hoe weet ik of alles nu klopt?

• 10 januari 2020
  • 6 reacties
  • 121 Bekeken

Ik heb een weekend-vrij flex abo met dalvoordeel. 26 dec heb ik opgewaardeerd naar 1ste klas voor €6 per maand. Er was gezegd dat dit kon via MijnNS. 

Ik heb dit ook gedaan (voor onb tijd en er staat nu ook 1ste klas in de app)  maar nu wordt er iedere reis €7,95 in rekening gebracht. Diverse keren gebeld en vandaag de hele dag op Messenger geappt met diverse medewerkers maar ze kwamen er nog niet uit. Totdat ik ergens las dat ik hiervoor moest bellen en níet via MijnNS upgraden ????????

Fijn …..al bijna €25 in rekening gebracht omdat het gewoon niet duidelijk is. 

Medewerker aan de telefoon zei dat hij het in orde zou maken en mijn abonnement wijzigen. Ik moet terugbellen om te kijken of ik restitutie kan krijgen.

Maar hij zei ook dat ik met dat abonnement niet gratis in de trein van Arriva mag. Snap er niets meer van 

icon

Beste antwoord door Robert B 10 januari 2020, 21:06

Je abonnement (Weekend Vrij 1e klas) en wat je via Mijn NS of in de NS app instelt (u reist momenteel 1e klas, wat je op elk moment kunt wijzigen) zijn twee totaal verschillende dingen.

Dat kan inderdaad tot verwarring (en onverwachte kosten) leiden, maar je kunt natuurlijk zelf wel bedenken dat je met een Weekend Vrij 1e klas (voor die €6 per maand t.o.v. 2e klas) niet zomaar ook doordeweeks 1e klas kunt reizen.

Dat blijft dus een tijdelijke klassewissel (vandaag, tot datum x, voor onbepaalde tijd) waarbij de term ‘totdat je het zelf weer uit zet’ misschien beter is.

En dan misschien een melding geven over de kosten, of dat je misschien beter een 1e klas abonnement kunt nemen in plaats van die klassewissel.

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je voor €6 per maand naar 1e klas geüpgradet hebt dan heb je inderdaad Flex Weekend Vrij.

Als je daar Dalurenkorting voor doordeweeks bij wilt dan kost dat nog €3 extra. Ik denk dat je die optie vergeten bent aan te zetten, en dus nu doordeweeks (vóór vrijdagavond 18:30) op voltarief reist.

Badge +3

Het kan ook zijn (maak ik op uit je eerste zin “voor onb tijd en er staat nu ook 1ste klas in de app”) dat je nu € 7,95 per reis betaalt voor 1e klas reizen doordeweeks.

Buiten je vrij reizen periode (doordeweeks met weekend vrij) reis je namelijk standaard 2e klas. Als je dan via Mijn NS of de NS app handmatig 1e klas inschakelt dan betaal je doordeweeks 63% bovenop de prijs van een 2e klas reis (eventueel met 40% korting).

In het weekend zou dat 50% zijn maar dat geldt niet voor jou want dat heb je dus al afgekocht voor die €6.

Wil je ook doordeweeks standaard (gratis) 1e klas reizen, dan heb je Dal Vrij nodig.

Dat verhaal over Arriva is overigens onzin. Wat is het traject dat je € 7,95 kost elke keer?

Hallo Ankie23 en welkom bij de NS Community. 

Ik zie dat Robert B al een aantal suggesties heeft gedaan wat er aan de hand kan zijn. Zonder gegevens is het echter een suggestie en geen echt antwoord op je vraag. Onze Klantenservice kan je voorzien van een echt antwoord. Kies voor de opties via Chat of Sociale Media voor een snelle reactie. 

Badge +3

Je abonnement (Weekend Vrij 1e klas) en wat je via Mijn NS of in de NS app instelt (u reist momenteel 1e klas, wat je op elk moment kunt wijzigen) zijn twee totaal verschillende dingen.

Dat kan inderdaad tot verwarring (en onverwachte kosten) leiden, maar je kunt natuurlijk zelf wel bedenken dat je met een Weekend Vrij 1e klas (voor die €6 per maand t.o.v. 2e klas) niet zomaar ook doordeweeks 1e klas kunt reizen.

Dat blijft dus een tijdelijke klassewissel (vandaag, tot datum x, voor onbepaalde tijd) waarbij de term ‘totdat je het zelf weer uit zet’ misschien beter is.

En dan misschien een melding geven over de kosten, of dat je misschien beter een 1e klas abonnement kunt nemen in plaats van die klassewissel.

Ja dat gebeurt er bij mij …...ik heb dat in de app aangeklikt ..1ste klas voor onbep tijd (in MijnNS ) maar daar rekenen ze geen €6 voor maar bij iedere reis een bedrag van € 7,95. 

Dit staat nergens, voor zover ik weet , de medewerkers weten het ook niet. Die laatste zei dan ...oh ja...nieuw abo afsluiten flex weekendvrijb+ dalurenvoordeel + 1ste klas = € 40 

Maar ja, die vertelde ook die onzin over de Arriva. 

Update: ik krijg net bericht dat ze gezien hebben waar het fout ging, dat ze het gecorrigeerd hebben en ik het teveel betaalde terug krijg ..top! 

Jammer dat het zolang duurde voordat iemand begreep hoe het zat 

Dank jullie wel voor de snelle reactie ! 

Reageer