beantwoord

Hoe werkt de korting bij NS Flex?

• 20 juli 2020
  • 9 reacties
  • 331 Bekeken

Morgen moet ik met de trein reizen en wil komende 2 a 3 maanden meer reizen, als ik NS Flex neem met altijd korting, hoe werkt deze dan?

Omdat ik de trein van 8.59 wil nemen, heb ik dan 20% korting omdat het net in de spits is of toch 40% van buiten de spits?

Daarnaast betaal je het bedrag aan het einde van de maand toch? 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 20 juli 2020, 17:03

Puur voor die reis is een Dal Voordeel abonnement voldoende. Je mag vanaf 08:55 uur inchecken met 40% korting. De 20% spitskorting is (mits je niet eerder incheckt) niet nodig.

Bekijk origineel

9 reacties

Hoi CharlieDutch en welkom op onze NS Community!

Dat is een goede vraag! Je abonnementskosten betaal je sowieso vooraf. De reiskosten worden achteraf in rekening gebracht. Bij Dal Voordeel mag je wel 5 minuten van tevoren inchecken om alsnog de 40% korting te krijgen, echter is dat bij dit abonnement anders, omdat je ook 'een korting’ hebt op het moment dat je om 8:58 uur incheckt. Hij pakt de korting waarmee je op dat moment incheckt.

Reputatie 7
Badge +4

Er is altijd een marge van vijf minuten in uw voordeel. U heeft dus veertig procent korting als u incheckt voor 06.35, na 08.55 daarna weer voor 16.05 en ook weer vanaf 18.25. U heeft twintig procent korting als u incheckt tussen 06.35 en 08.55 en ook als u incheckt tussen 16.05 en 18.25. 

De korting geldt tot u weer uitcheckt, als u tijdens de daluren bent ingecheckt,mag u de reis in de spits afmaken en dan reist u toch met korting .

U reist in dit geval dus met veertig procent korting. Bedenk dat altijd het moment van inchecken telt, niet wanneer u reist.

Met een overstap kan het ingewikkelder zijn. Als u 35 minuten na de uitcheckt weer incheckt, geldt bovenstaande ook.

U betaalt de eerste keer alleen het abonnementsgeld voor de komende maand. Daarna het abonnementsgeld van de nieuwe komende maand plus de reiskosten die u in de maand daarvoor heeft gemaakt, en dit wordt allemaal automatisch afgeschreven.

Reputatie 5
Badge

Tip/suggestie: als je veel denkt te reizen, en dan vooral buiten de spits, dan is dalvrij erg voordelig: 105 eur/mnd als FLEX. Dat gedoe met steeds betalen om dan met wat korting te reizen blijkt vaak toch niet zo voordelig.

Tip/suggestie: als je veel denkt te reizen, en dan vooral buiten de spits, dan is dalvrij erg voordelig: 105 eur/mnd als FLEX. Dat gedoe met steeds betalen om dan met wat korting te reizen blijkt vaak toch niet zo voordelig.

Helaas reis ik momenteel niet enorm veel, maar omdat ik helemaal uit Zeeland kom heb ik de korting meestal wel gauw terug verdiend denk ik? Ik schat ongeveer 3 keer per maand te gaan reizen en dit is meestal tot Utrecht, Amsterdam of Hoorn.

Hoi CharlieDutch en welkom op onze NS Community!

Dat is een goede vraag! Je abonnementskosten betaal je sowieso vooraf. De reiskosten worden achteraf in rekening gebracht. Bij Dal Voordeel mag je wel 5 minuten van tevoren inchecken om alsnog de 40% korting te krijgen, echter is dat bij dit abonnement anders, omdat je ook 'een korting’ hebt op het moment dat je om 8:58 uur incheckt. Hij pakt de korting waarmee je op dat moment incheckt.

Dank je wel voor het welkom 😉

Morgen vertrek ik vanuit Middelburg naar Amsterdam. Deze trein gaat om 8.59 dus is het dan beter om dal voordeel te nemen of een NS Flex met korting voor in en buiten de spits?

Puur voor die reis is een Dal Voordeel abonnement voldoende. Je mag vanaf 08:55 uur inchecken met 40% korting. De 20% spitskorting is (mits je niet eerder incheckt) niet nodig.

Reputatie 7
Badge +3

Het hangt ook af van hoe laat de terugreis is. Check je daarvoor in tijdens de middagspits of daarbuiten? 

Het hangt ook af van hoe laat de terugreis is. Check je daarvoor in tijdens de middagspits of daarbuiten? 

Ik vertrek sowieso pas na de spits rond 19.00. Dus dan denk ik dat Sascha gelijk heeft en het beter is om een dal voordeel abbonement te nemen. 

Reputatie 7
Badge +4

Altijd Voordeel klinkt heel prettig maar is in zekere zin een ingewikkeld abonnement dat alleen zin heeft als de 20 procent korting in de spits plus de 40 procent korting in de daluren meer opleveren dan de maandelijkse abonnementsprijs. Daarnaast moet gekeken worden wat er toch nog daadwerkelijk moet worden betaald. Er is dus altijd rekenwerk voor nodig omdat het reisgedrag van een ieder anders is. Vaak kan de 20 procent korting in de spits helemaal niet uit. Een Dalvoordeelabonnement levert zijn geld wel bijna altijd al op als je af en toe reist. Bij een reis van €12,50 krijg je al 5 euro korting en dat is wat je per maand kwijt bent. 

Reageer