beantwoord

Hoe werkt het?

  • 22 september 2018
  • 6 reacties
  • 395 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik heb vandaag Ns Flex geactiveerd via de NS kaartautomaat in Almere Buiten. Ik ben met de bus op saldo naar station Buiten gereist.
Bij het inchecken op de terugweg, dus na het activeren van NS flex, werd de 4 euro instapborg van de kaart afgeschreven en bij het uitchecken, was het saldo op mijn OV chipkaart min 31 cent?
Het lijkt er dus op dat ik ook na het activeren van NS Flex nog steeds op saldo reis met de bus.Ik zie die rit ook niet terug in mijn reishistorie op mijn NS.
Graag uitleg.
icon

Beste antwoord door Denice NS 28 september 2018, 10:12

Update: NS Flex is inmiddels actief en in gebruik door Inki. De rit van 22 september zal vermoedelijk wel van haar saldo zijn afgeschreven. Ik heb deze rit namelijk niet in haar NS Flex reisgeschiedenis aangetroffen maar wel een rit met de bus van 23 september. Ik kan het helaas niet met zekerheid zeggen omdat de rit van 22 september een rit met de bus betreft en wij geen inzage hebben in het reizen met de bus op het moment dat er Reizen op Saldo gebruikt wordt.

Voor de meelezers: Heb je een soortgelijke situatie houd dan de reishistorie van Mijn NS in de gaten en eventueel ook op www.ov-chipkaart.nl.
Bekijk origineel

6 reacties

Update: NS Flex is inmiddels actief en in gebruik door Inki. De rit van 22 september zal vermoedelijk wel van haar saldo zijn afgeschreven. Ik heb deze rit namelijk niet in haar NS Flex reisgeschiedenis aangetroffen maar wel een rit met de bus van 23 september. Ik kan het helaas niet met zekerheid zeggen omdat de rit van 22 september een rit met de bus betreft en wij geen inzage hebben in het reizen met de bus op het moment dat er Reizen op Saldo gebruikt wordt.

Voor de meelezers: Heb je een soortgelijke situatie houd dan de reishistorie van Mijn NS in de gaten en eventueel ook op www.ov-chipkaart.nl.
Update: Ik heb inmiddels contact met Inki via een privébericht. Het is nog even wachten tot de reisgegevens zijn bijgewerkt.
Hi Inki. Welkom bij de Community.

Ik begrijp dat je dus nadat je NS Flex hebt geactiveerd toch weer op saldo hebt gereisd? Althans, als ik het zo lees lijkt het daar wel op tenminste. Ik wil graag even met je mee kijken. Zou je mij via een privébericht je NAW-gegevens, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en e-mailadres willen sturen? Een privébericht kan je sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Badge +3
Interessant. Het enige wat ik kan bedenken, is dat de terugreis ook nog op saldo gemaakt is omdat het als een voortzetting van de heenreis is gezien (overstap binnen 35 minuten). Dat zou betekenen dat toekomstige reizen wel op rekening zullen zijn. Maar dat alles is een gok van mijn kant. Ik denk dat het goed is als een moderator deze situatie aan een specialist van NS Flex voorlegt.

Het is overigens normaal dat de reis nog niet in Mijn OV-reishistorie staat; dat duurt enige dagen. Het is verder niet zo dat in de bus bij NS Flex de ritprijs op het schermpje wordt getoond.
Nee, er stond alleen saldo op de kaart. Dat is afgeboekt toen ik NS flex activeerde. Ik heb ook een e-mail van NS gehad dat dit bedrag met de volgende factuur verrekend zal worden.
Toen ik op de terugweg incheckte stond het saldo op 0 en bij het uitchecken is de ritprijs (overstap) afgeboekt.
Mijn vraag is of het zo werkt dat je bij het uitchecken wel ziet hoeveel de rit je gekost heeft. Als dat zo is en het saldo daarna weer naar 0 gaat is er niets aan de hand, maar anders heb ik bij eeen negatief saldo de volgende keer een probleem met inchecken. Dat kan namelijk niet met een negatief saldo.
Badge +3
Staat er op de kaart nog een ander abonnement of product dat geldig is in de bus waarmee u gereisd hebt?

Reageer