beantwoord

Hoe zit dat met klassewissel 1e klas bij NS Flex.

  • 25 May 2022
  • 2 reacties
  • 3544 Bekeken

Op de website van NS staat met NS Flex: Doe meer met NS Flex: Per rit gemakkelijk wisselen naar 1e klas.
In de app kan ik vervolgens alleen per dag, maand of periode wisselen en niet per rit!
Dat vind ik vervelend, omdat vaak 's ochtends wel plek is in de 1e klas, maar op de terugreis niet. Daarnaast werk ik 's ochtends nog wel in de trein, maar 's middags niet en dan hoeft van mij de 1e klas niet. 
Dus hoe krijg ik voor elkaar dat ik 's ochtends wel 1e klas kan reizen en 's middags gewoon 2e klas met een NS Flex-voordeelkaart?


 

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 25 May 2022, 20:43

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

U kunt na het kiezen van een van de beschikbare opties op elk moment weer wisselen naar tweede klas. Als u dus bijvoorbeeld kiest voor een klassewissel tot het einde van de dag, zit u daar niet de hele dag aan vast; u kunt na de heenreis weer wisselen naar tweede klas.

Badge +3

Het is voor een dag (vandaag), tot een bepaalde datum of totdat je het zelf weer uit zet.

Die laatste optie kan dus voor (een deel van) één reis zijn, zoals 2e klas verder na een overstap.

Maar bij de andere opties kan je het ook gewoon ongedaan maken wanneer je wilt, zoals @Tochjo al aangeeft.

Let wel op dat je naar 2e klas wisselt vóór het inchecken, want daat zit geen 15 minuten marge op.

Zie voor wat meer leesvoer dit topic 

 

Reageer