beantwoord

hoe zit het nou met ns flex en regionaal abbonement?!

• 26 april 2020
  • 8 reacties
  • 192 Bekeken

Beste iedereen die dit aangaat,

ik ben sinds een paar jaar al abbonementhouder van het ‘weekend vrij’ abbonement en heb als compenent een ‘arriva daluren brabant kortingsabbonement’. Hierdoor heb ik in de bus 40 procent korting in de daluren/weekend. Dit ging altijd goed samen, omdat je natuurlijk saldo nodig hebt.

nu met al het gedoe en de corona en minder gebruik van de trein in zijn geheel, ben ik van het weekend overgestapt op ns flex daluren vrij. Ik las op de ns community dat je voor het regionaal bus abbonement alleen maar contact hoeft te hebben met de klantenservice, deze zetten dit gedeelte voor je ‘uit’, waardor je met saldo ( en met korting) in de bus/metro/tram kan reizen, en de trein met achteraf betalen. Prima dacht ik.

vanmiddag ging ik vol goede moed naar het lokale station om de stappen te ondernemen waardoor ik met korting met de bus kan reizen, door dus mijn ov voor de kaartlezer te houden, om daarna geld op mijn ov te zetten. 

dit luktte dus, echter blijft mijn ov hangen in het ‘bestelling laden’ scherm. Ik kan niks anders volgens het apparaat. Als ik verder klik of terugga kom ik constant op hetzelfde ‘ er staan producten voor u klaar’ pagina, met als ik erop klik dat er niks op staat!

ik heb álle klantenservices ( twitter, chat, facebook, en telefoon) om info gevraagd en allemaal zeggen ze wat anders. Die van facebook zegt dat het onmogelijk is en ik dus 2 ov’s nodig heb, de twitter beweert dat het ‘verwerkingstijd’ is ( wat mij sterk lijkt omdat dit in het verleden nooit was) en de telefoon beweert dat het wel een dag kan duren voor ik er geld op kan zetten… de chat blafte mij uit eindeijk af en heeft mij afgekapt. 

Ik ben er al een hele dag mee bezig en wil nu duidelijkheid voor ik morgen wederom niks met mijn ov kan, want morgen moet ik met de bus een klein stukje reizen

vind het niet kunnen dat je als bedrijf iets introduceert en het gewoon niet werkt en de meeste van de klantenservice van niks weten.. 

voor de geintresseerde, ik heb een filmpjr gemaakt hoe de automaat aan de gang was. 

icon

Beste antwoord door Robert B 26 april 2020, 19:30

Welkom bij de NS Community!

Kortingsabonnementen voor stad/streekvervoer en Flex gaan vaak niet goed samen, maar het is een kwestie van testen. Krijg je in de bus Reizen op Rekening te zien dan is het mis, want dan handelt Flex die reizen af zonder korting.

Via https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm kan je in ieder geval zien wat er daadwerkelijk op je kaart staat.

Voor Flex is dat Reizen op Rekening NS (voor trein en bus/tram/metro). Plus je Arriva abonnement natuurlijk.

Mocht je Arriva abonnement niet goed werken, dan kan je bij een balie of via de klantenservice de BTM component van Flex laten verwijderen. Daarna werkt het wel goed. Hou er dan wel rekening mee dat je voor bus/tram/metro weer saldo nodig hebt (in heel Nederland).

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Kortingsabonnementen voor stad/streekvervoer en Flex gaan vaak niet goed samen, maar het is een kwestie van testen. Krijg je in de bus Reizen op Rekening te zien dan is het mis, want dan handelt Flex die reizen af zonder korting.

Via https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm kan je in ieder geval zien wat er daadwerkelijk op je kaart staat.

Voor Flex is dat Reizen op Rekening NS (voor trein en bus/tram/metro). Plus je Arriva abonnement natuurlijk.

Mocht je Arriva abonnement niet goed werken, dan kan je bij een balie of via de klantenservice de BTM component van Flex laten verwijderen. Daarna werkt het wel goed. Hou er dan wel rekening mee dat je voor bus/tram/metro weer saldo nodig hebt (in heel Nederland).

Reputatie 6
Badge +1

Als het goed is heeft u, nadat u contact heeft opgenomen met de klantenservice, een email gekregen met instructies hoe u het BTM gedeelte kan verwijderen van Flex op uw kaart. Heeft u deze instructies opgevolgd alvorens u saldo op uw kaart heeft gezet? 

Het is trouwens wel bijzonder dat u aangeeft minder te reizen met de trein, maar u wel voor een duurder abonnement gekozen heeft. Weet u zeker dat u een overstap naar het Dal Vrij abonnement wilde maken en niet misschien naar NS Flex zonder abonnement? 

Nogmaals; ik weet wat ik moet doen en heb al de hele dag contact met de ns. Probleem is de automaat die niet meewerkt…. zoals de laatste allinea’s uitleggen

Als het goed is heeft u, nadat u contact heeft opgenomen met de klantenservice, een email gekregen met instructies hoe u het BTM gedeelte kan verwijderen van Flex op uw kaart. Heeft u deze instructies opgevolgd alvorens u saldo op uw kaart heeft gezet? 

Het is trouwens wel bijzonder dat u aangeeft minder te reizen met de trein, maar u wel voor een duurder abonnement gekozen heeft. Weet u zeker dat u een overstap naar het Dal Vrij abonnement wilde maken en niet misschien naar NS Flex zonder abonnement? 

de automaat komt in een ‘ loop’ terecht; hij geeft aan dat er bestellingen staan terwijl als ik erop klik er staat dat er niks staat…… ikklik op oke, hoi mijn ov ervoor en het begint hetzelfde can vooraf aan, dis kan geen geld erop zetten want ‘ er staan producten klaar’ DIE ER NIET ZIJN BIJ DOORKLIKKEN!!!!

ik reis voornamelijk in het weekend dus korting, vaak ook eenrichting. Anders betaal ik 34 euro en nu waarschijnlijk max 20 euro pm

Volgens ov chipkaart ( die ein de lijk gekoppeld is na 12 uur!) staat alles goed op de kaart zoals het moet. Hoop dat morgen mijn ov meewerkt..

Nou, met frisse tegenzin ging oo voor de derde keer naar de automaat. De automaat gaf nog steeds (!) aan dat er bestellingen staan. Zolang dat er staat kan ik niks anders dat ‘bestelling opladen’. Vervolgens heb ik maar automatisch opwaarderen aangezwt. Die stond dan gelijk klaar om op te laden. Hierna nog steeds hetzelfde probleem; het systeem denkt dat er producten zijn om op te halen, maar die zijn er niet

nu net het automatisch opladen heb ik het opwaardeer probleem opgelost. Hopelijk wordt de korting gewoon goed verrekend.

Badge +3

Als je kaart om saldo vraagt voor BTM is het prima!

Niet precies wat je wilt (die factuur achteraf)… maar net zoals voorheen dus.

Met de trein kan je dan wel zonder saldo (Flex). Of iets kopen binnen de poortjes of iemand uitzwaaien (60 minuten gratis toegang).

Reageer