beantwoord

hoelang op station met ns flex

• 26 april 2020
  • 12 reacties
  • 272 Bekeken

Hallo

Ik ga vaak met mijn zoontje treinen kijken op een station. Nu zijn er steeds meer stations met poortjes.  Nu lees ik dat je voor uitzwaaien max 60 minuten op het station mag zijn. Ikzelf heb ns flex en mijn zoon kidsvrij. Hoe lang mag/ kan ik dan kosteloos treinen met hem kijken. Want hij wil vaak langer kijken dan 60 minuten. 

Mvg Barry

icon

Beste antwoord door Tochjo 26 april 2020, 16:11

Als u binnen 60 minuten na inchecken weer uitcheckt, betaalt u niets. Als er meer dan 60 minuten is verstreken tussen inchecken en uitchecken, betaalt u het instaptarief. Bij NS Flex zonder abonnement is dat 20 euro; bij NS Flex met een abonnement kan dat 16 of 12 euro zijn.

Een eenvoudige oplossing is om binnen het uur even heen en terug door de poortjes te gaan. Na uitchecken en weer inchecken begint de teller opnieuw te lopen en hebt u weer 60 minuten.

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +3

Als u binnen 60 minuten na inchecken weer uitcheckt, betaalt u niets. Als er meer dan 60 minuten is verstreken tussen inchecken en uitchecken, betaalt u het instaptarief. Bij NS Flex zonder abonnement is dat 20 euro; bij NS Flex met een abonnement kan dat 16 of 12 euro zijn.

Een eenvoudige oplossing is om binnen het uur even heen en terug door de poortjes te gaan. Na uitchecken en weer inchecken begint de teller opnieuw te lopen en hebt u weer 60 minuten.

Hallo desphex, welkom op de NS Community.

Leuk om te lezen dat je zoon graag naar treinen kijkt. Zoals Tochjo aangeeft zou ik dan inderdaad weer uit- en inchecken binnen het uur. Met het Kids Vrij abonnement is er geen instaptarief en zal er geen teveel aan saldo worden ingehouden als er daarmee na meer dan 60 minuten op hetzelfde station wordt uitgecheckt.

Kan dat dan. Omdat er op de site 60 min per dag staat. Of is het iedere keer 60 min als je incheckt. 

Ja, op de site staat: “Als u binnen 60 minuten in- en uitcheckt, betaalt u niets.”

Het passageproduct waarover eronder wordt geschreven is niet van toepassing bij NS Flex omdat je geen saldo op je kaart hebt staan.

Top bedankt voor de reacties

Badge +3

Let wel op dat als je Flex hebt nog steeds die 60 minuten (passage, incheck geannuleerd) blijft gelden.

Maar binnen 60 minuten weer naar buiten en dan weer naar binnen is geen enkel probleem. Zo vaak je wilt.

Reputatie 6

Pff, wat een hoop gedoe. Er zijn zo veel stations die er flink op vooruit zouden gaan als er gewoon weer vrije toegang is dat iedereen er in, uit en doorheen kan zoals normaal. Als kind ben ik ook wel eens met mijn vader treintjes gaan kijken aan het eind van het perron, dat zal vast langer dan een uur geduurd hebben. Toen zag je dat ook veel meer. Er kwamen ook een stuk meer mensen naar de stations toe om iets anders te doen dan de trein te pakken, en stations met een tunnel werden ook echt gebruikt om van de ene kant naar de andere te lopen. Ik weet niet of jullie wel eens in het buitenland komen, maar ze hebben het daar zoveel beter. In sommige steden gaan de perrons direct over in een stoep of plein. Je loopt met een klein opstapje direct het station op.

Badge +3

Wat komen mensen zoal doen op een station (binnengebied)?

En waarom zouden ze daar meer dan een uur willen verblijven?

Buiten deze (coronavirus) tijden meer dan een uur op een station?

Dat is daar niet voor bedoeld… Nu niet en nooit eigenlijk.

Reputatie 6
Badge +1

Op kleine stations is er meestal niet zo veel te doen, maar op grotere stations zijn er genoeg faciliteiten waar men zich al snel meer dan een uur kan ophouden. Mensen gaan winkelen op het station, gaan wat eten, doen een drankje of gaan wat werken in een koffie tent. Je komt dan toch best wel snel aan dat uur. 

Reputatie 6

Klopt, op veel stations zijn de voorzieningen er niet om een uur te verblijven. Sinds de grote verbouwing een jaar of 10 terug wil je hier op Leiden Centraal zelfs niet dood gevonden worden. Vroeger was de tunnel open en waren er in het stationsgebouw meerdere interessante winkels en restaurants met zitplekken. Toen was het een winkelcentrum waar ook treinen vertrokken…..nu is het een vliegveld achter de douane. Maar er zijn genoeg andere stations die bijvoorbeeld een Stationshuiskamer hebben, een fatsoenlijke wachtruimte, allerlei verschillende winkels of iets anders op loopafstand. En er zijn stations waar er nog winkels buiten de poortjes zitten, zoals op het rampzalig slecht ontworpen station Alkmaar. Of op station Helmond waar het onmogelijk is om van spoor 2 in de stationshal te geraken zonder uit- en weer in te checken. Juist daarom is het zo fijn dat er nog steeds stations worden gebouwd zonder poortjes, zodat het daar nog mogelijk is om prettig te verblijven zonder als een crimineel behandeld te worden.

Hoe dan ook….die dingen zijn over een jaar of 10 toch wel weg. Het is een nu al gedateerd concept. De enige vraag is wat het op gaat volgen, en of dat een beetje privacy-vriendelijk gaat zijn.

Reputatie 6
Badge

Wat komen mensen zoal doen op een station (binnengebied)?

En waarom zouden ze daar meer dan een uur willen verblijven?

Buiten deze (coronavirus) tijden meer dan een uur op een station?

Dat is daar niet voor bedoeld… Nu niet en nooit eigenlijk.

Ga dan liever op veilige plek langs de baan staan. Het zijn leukere groene plekken, en ze zijn rustiger, en je hebt leukere beelden.

Er wordt afgedwaald.  Het is een vraag.  Het moet geen discussie worden.  

Dus slotje erop.  

Reageer