beantwoord

Hoeveel dagen tussen factuur en afschrijving?

• 20 februari 2020
  • 10 reacties
  • 168 Bekeken

Goedemiddag,

Vorige maand kreeg ik mijn factuur op de 13e en werd het pas de 22e afgeschreven. Deze maand heb ik mijn factuur op de 11e gekregen. Het is nu de 20e en er is nog steeds niets afgeschreven. 

Er staat in de mails altijd: "Het door u te betalen bedrag wordt omstreeks [datum] via automatische incasso van uw rekeningnummer ... afgeschreven". In het verleden klopte dit altijd ongeveer wel, maar nu zit er gewoon bijna 2 weken tussen.

Vorige maand is het fout gegaan en werd er 2x afgeschreven. Aangezien het nu weer zo lang duurt, begin ik me zorgen te maken dat het weer fout gaat.

Waarom duurt het deze maand weer zo lang?

icon

Beste antwoord door Danny NS 20 februari 2020, 14:50

Hoi Chantay25 en welkom bij de NS Community!

Het kan voorkomen dat het langer duurt dan normaal tot het bedrag zal worden afgeschreven. Mijn excuus voor het ongemak. Door een aantal storingen waar we last van hebben gehad lopen nog niet alle processen goed.

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3

Misschien had ik signalen beter moeten omschrijven, ik doelde daarmee op signalen vanuit de organisatie. 

No problem dan, misverstand :blush:

Begrijp me niet verkeerd. Ik verwacht helemaal niets want het komt dus wel goed (zie de laatste geruststellende alinea in vorige reactie) maar jij zei dat je geen signalen had dus gaf ik toevallig een recente.

En dat was er eentje extra bovenop die van TS, dus zullen er vast meer zijn die niet hier gemeld worden.

Misschien had ik signalen beter moeten omschrijven, ik doelde daarmee op signalen vanuit de organisatie. 

Badge +3

Begrijp me niet verkeerd. Ik verwacht helemaal niets (van de NS of jou als persoon/moderator) want het komt dus wel goed (zie de laatste geruststellende alinea in mijn vorige reactie) maar jij zei dat je geen signalen had dus gaf ik toevallig een recente.

En dat was er eentje extra bovenop die van TS, dus zullen er vast meer zijn die niet hier gemeld worden. Kan ook zijn dat de meesten het allemaal best vinden (incasso’s die maar niet plaatsvinden)… en gewoon afwachten wat er wel of niet komt.

Heb ik ergens aangegeven dat de schuld hiervoor bij de klant ligt, Robert B? Er zit een probleem in de Mijn NS accounts en er is een probleem geweest met de facturatie van NS Flex producten. Reizigers mogen ervan uitgaan dat NS er alles aan zal doen op dit zo klantvriendelijk mogelijk op te lossen. Je insinueert hier van alles maar komt niet met feiten aan. Er is 1 topic van 1 reiziger die aangeeft een probleem te hebben met zijn NS Flex factuur die hij niet kan inzien. Dat probleem is bekend, is terug te brengen aan de problemen met Mijn NS en kan ik niet persoonlijk oplossen. Mij is toegezegd dat deze storing met hoge prioriteit wordt opgelost maar dat hij erg complex is. 

Laat ik het zo stellen: Wat verwacht je op dit moment van mij, als moderator, en van NS? 

Badge +3

Ik snap het maar dit gaat over een inconsistentie tussen Flex (vooraf betalen voor abonnement) en de info die in Mijn NS staat (Betaald) en wat je op je bankrekening ziet (niets).

Dat ligt natuurlijk niet aan de klant die te goeder trouw is en met alle plezier wil betalen om problemen te voorkomen, zeker als je meerdere abonnementen beheert vanaf dezelfde IBAN. Maar geen zorgen, die wordt niet geblokkeerd!

Volgens mij gaat dit met name over problemen met Mijn NS. Daar wordt aan gewerkt maar dat probleem is schijnbaar erg complex. Ik zal me niet uitspreken over de persoonlijke frustratie die ik hierover voel maar het moge duidelijk zijn dat dit ook voor ons erg vervelend is. We kunnen namelijk net zo weinig met de accounts als onze reizigers. 

Badge +3

Dat zou goed kunnen, Robert B. Ik heb echter nog geen signalen ontvangen dat dit zo is. Vooralsnog ga ik ervan uit dat de informatie in Mijn NS klopt en dat dit eventueel wordt aangepast mocht dit nodig zijn. 

@Jouke NS zie o.a. https://community.ns.nl/mijn-ns-53/mijn-neverending-stor-ing-y-63690#post437604 en opvolgende reacties.

Dat zou goed kunnen, Robert B. Ik heb echter nog geen signalen ontvangen dat dit zo is. Vooralsnog ga ik ervan uit dat de informatie in Mijn NS klopt en dat dit eventueel wordt aangepast mocht dit nodig zijn. 

Badge +3

Hebben die storingen ook tot gevolg dat mensen de factuur in Mijn NS gewoon als Betaald zien staan maar de afschrijving zelf (na enkele weken) nog steeds niet plaatsgevonden heeft?

Hoi Chantay25 en welkom bij de NS Community!

Het kan voorkomen dat het langer duurt dan normaal tot het bedrag zal worden afgeschreven. Mijn excuus voor het ongemak. Door een aantal storingen waar we last van hebben gehad lopen nog niet alle processen goed.

Reageer