beantwoord

IC direct Toeslag (Schiphol - Rotterdam) wordt niet correct geladen

• 21 juni 2020
  • 5 reacties
  • 449 Bekeken

Elke keer als ik de toeslagzuil gebruik om de toeslag te laden, wordt deze geladen als €0 in mijn reishistorie. Vervolgens, veel later pas, wordt pas €1,56 verrekend, en wordt deze geregistreerd als Niet in- of uitgecheckt?

Dit gaat niet goed denk ik.. Ik snap niet dat de toeslag als een gemiste uitcheck wordt geregistreerd? Doe ik nu iets fout? Ik ben nog niet gecontroleerd op het traject, maar als de conducteur dit ziet dat m'n toeslag €0 is, riskeer ik dan een boete?

Toelicthing: Ik heb NS Flex Dal Vrij

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Robert B 21 juni 2020, 15:51

Dit is normaal, die gemiste uitcheck voor de toeslag zie je ook bij klassieke abonnementen.

Alleen bij Flex duurt het enkele dagen voordat de prijs erbij komt te staan. Dat geldt ook voor je treinreizen zelf, die worden in eerste instantie altijd getoond met als prijs € 0,00.

De toeslag laden is dus altijd een rit zonder uitcheck. Geen zorgen over maken.

Bekijk origineel

5 reacties

Als wij de kaart uitlezen, zien wij niet hoeveel er is betaald voor de toeslag, alleen dat deze op de kaart geladen is. Is ie op de kaart geladen, is het voor ons verder in orde. De naberekening is niet interessant voor tijdens het controleproces.

Badge +3

Dit is normaal, die gemiste uitcheck voor de toeslag zie je ook bij klassieke abonnementen.

Alleen bij Flex duurt het enkele dagen voordat de prijs erbij komt te staan. Dat geldt ook voor je treinreizen zelf, die worden in eerste instantie altijd getoond met als prijs € 0,00.

De toeslag laden is dus altijd een rit zonder uitcheck. Geen zorgen over maken.

Sinds een week gebruik ik NS Flex en viel mij dit ook op in mijn overzicht. Ook ik schrok en dacht dat ik iets verkeerd had gedaan. De gegeven antwoorden op de vraag van de topic starter zijn helemaal geen antwoord op de echte vraag. Laten we eerlijk zijn… deze situatie is toch te zot voor woorden?

Flex herkent dus wel dat er een product op mijn kaart is geladen, namelijk de IC Direct toeslag, maar dit wordt gewoon niet correct in het overzicht verwerkt. Dat zal vast een technisch dingetje zijn, maar ga dan aan de slag om dat op te losssen. 

Ja, treinreizen staan eerst op 0 euro en worden later, als alle data correct verwerkt is weergegeven met de juiste prijs voor de reis. Overigens gek dat data van de RET in dit overzicht de volgende dag al correct is verwerkt en de eigen NS data niet, maar dat terzijde. Als dan de NS data met juiste tarieven is verwerkt hoort dat niet aangegeven te worden als een foute in of uitcheck, maar die 1,56 hoort gewoon op de plek van de 0 euro te staan bij de IC Direct toeslag. 

Geen zorgen over maken vind ik dus een iets te lakse reactie, NS moet dit gewoon fixen in het overzicht. Het is een onjuiste weergave waarbij de klant eigenlijk beschuldigd wordt van een foute handeling.

Ik maak dit aan de lopende band mee. Maar bij mij word de 1,56 niet verrekend maar word het 2x berekend op mijn factuur. Dat vind ik wel heel erg. Er staat bv dat ik dan 2 dagen achter elkaar heb ingecheckt. Hoe kan dit opgelost worden?

Reputatie 7
Badge +4

Klantenservice moet er even naar kijken.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Reageer