beantwoord

IC Direct transacties icm NS Flex worden dubbelop weergegeven in MijnNS

• 29 juni 2018
  • 8 reacties
  • 326 Bekeken

IC Direct transacties gemaakt met NS Flex worden dubbelop getoond in het overzicht van reistransacties: direct na het inchecken (kopen van toeslag) als verkoop transacties (met de prijs 0 euro), en een paar dagen later (na de beprijzing) als check-n transacties met de aanduiding 'niet in- of uitgecheckt' en dan wel met de juiste prijs.

Ik vind dit ontzettend verwarrend, ook de initiële prijs 0 klopt natuurlijk niet (beter om nog niks weer te geven).

Dit issue heeft vermoedelijk te maken met de omzetting van check-in transacties van IC Direct naar verkoop transacties bij het opvragen van transacties vanuit het backoffice systeem, terwijl deze transacties door andere systemen nog steeds als check-in transacties worden beschouwd.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 3 augustus 2018, 15:58

Er gaat technisch iets niet helemaal goed, maar we zijn bezig om dit op te lossen. Ik kan helaas geen indiciatie geven wanneer dit wordt opgelost. Ook durf ik niet te zeggen wat het probleem is waardoor dit speelt. Ik wil dmitry wel bedanken voor dit signaal zodat dit bij ons bekend is.
Bekijk origineel

8 reacties

Hallo dmitry en welkom bij de NS Community,

Ik wil je bedanken dat je dit komt melden. Ik wil je vragen om mij een privébericht te sturen met je voorletter(s), achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer en OV-chipkaartnummer. Zodoende kan ik er een melding van maken en deze ook met een duidelijke onderbouwing doorzetten. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken.
Ik heb een privébericht ontvangen en ben aan het uitzoeken wat en waar het misgaat.
Ik kan helaas nog geen update geven, maar ik ben er nog mee bezig.
Badge +3
Dit is eigenlijk altijd zo geweest, ook toen Flex nog niet bestond.

De ICd toeslag wordt als 'incheck' op je kaart geschreven, met (natuurlijk) een vergeten uitcheck in je Reishistorie. Vermoedelijk is dat nodig om te bepalen of je (bijv. vanuit Breda) in de daluren of in Rotterdam pas in de spits de ICd reis begonnen bent.

Ben nog steeds benieuwd wat er gebeurt als je daarna in Rotterdam of Breda je kaart nog een keer voor een toeslagzuil houdt 🤔
Waarschijnlijk/hopelijk wordt dat dan een 'uitcheck', en is je reishistorie sluitend. Zegt de zuil iets anders, dan kan je de (extra) geladen toeslag ook weer verwijderen bij dezelfde toeslagzuil.

Iemand die dat een keer kan testen? Ik reis nooit met de ICd namelijk.
Ik heb een reminder verstuurd. Ik hoop snel met een update te komen.
Waarschijnlijk/hopelijk wordt dat dan een 'uitcheck', en is je reishistorie sluitend.

Nope. Je schaft gewoon opnieuw een toeslag aan. Anders zou je in de problemen komen wanneer iemand vrij snel weer dezelfde ICd terug pakt.
Ik ben nog met deze case bezig. Ik heb het vermoeden dat ik volgende week met een antwoord kom.
Er gaat technisch iets niet helemaal goed, maar we zijn bezig om dit op te lossen. Ik kan helaas geen indiciatie geven wanneer dit wordt opgelost. Ook durf ik niet te zeggen wat het probleem is waardoor dit speelt. Ik wil dmitry wel bedanken voor dit signaal zodat dit bij ons bekend is.

Reageer