beantwoord

Icd maand icm Flex

• 5 maart 2019
  • 11 reacties
  • 237 Bekeken

Hallo is het al mogelijk om maand icd toeslagvrij op een flexkaart te zetten? Zo ja hoe? En zo niet is er al zicht op wanneer het wel kan.
icon

Beste antwoord door Emma NS 5 maart 2019, 12:14

Dit is helaas nog niet mogelijk Zini, wanneer dit wel mogelijk wordt hoor je dat vanzelf! 🙂
Bekijk origineel

11 reacties

Dit is helaas nog niet mogelijk Zini, wanneer dit wel mogelijk wordt hoor je dat vanzelf! 🙂
Dat is nogal een aparte reactie, 'hoor je van zelf' met een smiley? Het is niet bepaald prettig dat dit nog niet mogelijk is.
Ik weet zeker dat Emma het goed bedoelt. Het is niet haar bedoeling dit verkeerd over te brengen. Excuses als het verkeerd overkwam.
Reputatie 7
Badge +4
Het is in het Noorden van Nederland algemeen en correct taalgebruik en heeft daar geen enkele negatieve bijklank, het is zelfs geruststellend bedoeld. Dat het nog niet kan is wel vervelend, daar kan ik me iets bij voorstellen. Ik loop hier al een tijdje rond en Emma doet het in korte tijd werkelijk uitstekend.
Je kan het beste een tweede kaart aanschaffen en daar je toeslag op laden, doe ik ook. Jammer dat de NS de kosten van die kaart niet vergoed
@ Bosschebol, dank je wel voor de tip!
Het is in het Noorden van Nederland algemeen en correct taalgebruik en heeft daar geen enkele negatieve bijklank, het is zelfs geruststellend bedoeld. Dat het nog niet kan is wel vervelend, daar kan ik me iets bij voorstellen. Ik loop hier al een tijdje rond en Emma doet het in korte tijd werkelijk uitstekend.
Ze heeft mij in korte tijd het tegendeel bewezen met een dom leeg, onprofessioneel antwoord.
Bedankt voor de aanvulling Thom! Het staat je natuurlijk vrij een afwijkende mening te hebben Zini, bedankt dat je deze met ons deelt. We gaan er echter wel vanuit dat gebruikers op deze community zich gedragen.
Graag gedaan. Nou maar hopen dat ik vanzelf hoor wanneer er producten op een flexkaart toegevoegd kunnen worden 🙂
Badge +3
Je kan het beste een tweede kaart aanschaffen en daar je toeslag op laden, doe ik ook. Jammer dat de NS de kosten van die kaart niet vergoed
NS beweert op Twitter dat dit niet mag, omdat je met je ICd abonnement moet 'inchecken'? Maar het is toch (100%) afgekocht reisrecht? 🤔

Ook zegt men dat het helemaal niet kán, omdat het ICd toeslagabonnement een 'supplement' zou zijn?

Update van NS: Ik ben er nogmaals ingedoken en zie dat het zowel toegestaan is op een andere kaart de IC direct toeslag te laden, dan de kaart waar je mee reist. Daarnaast kan je een maandabonnement aanschaffen zonder een ander abonnement op de kaart. Je kan dus wel gebruik maken van dit abonnement als je het ophaalt bij de kaartautomaat.

Je kan het beste een tweede kaart aanschaffen en daar je toeslag op laden, doe ik ook. Jammer dat de NS de kosten van die kaart niet vergoedNS beweert op Twitter dat dit niet mag, omdat je met je ICd abonnement moet 'inchecken'? Maar het is toch (100%) afgekocht reisrecht? 🤔

Ook zegt men dat het helemaal niet kán, omdat het ICd toeslagabonnement een 'supplement' zou zijn?

Update van NS: Ik ben er nogmaals ingedoken en zie dat het zowel toegestaan is op een andere kaart de IC direct toeslag te laden, dan de kaart waar je mee reist. Daarnaast kan je een maandabonnement aanschaffen zonder een ander abonnement op de kaart. Je kan dus wel gebruik maken van dit abonnement als je het ophaalt bij de kaartautomaat.

Ik reis al enkele maanden met deze combinatie, nog geen naheffingen/correctietarief gezien op mijn flex abonnement, maar dat komt misschien omdat ik bijna nooit gecontroleerd wordt (en ik zit het volledige traject in de trein)
trouwens hierover ook nog nooit een opmerking van de conducteur gehad..
Ik laad het maandabonnement (wat trouwens van 61 naar 69?! Euro gaat) idd op mijn nieuwe kaart, en dat is het enige product wat er op staat. Ik check in en uit met mijn altijd vrij flex..

Reageer