beantwoord

Ik zie geen reisinformatie en prijzen in de reishistorie sinds de start van NS Flex

• 10 september 2018
  • 41 reacties
  • 2745 Bekeken

Op 3 september heb ik NS flex gestart. Sinds het moment van ophalen van het product is er geen reisinformatie beschikbaar. Nog belangrijker, ook geen ritprijzen te zien in Mijn NS.

Dat is voor mij erg onhandig omdat ik reizen wil declareren bij mijn werkgever.

Hoe kan ik de reiskosten te zien krijgen?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 27 september 2018, 15:24

Update: Ik heb een reactie ontvangen dat de algemene bug die verantwoordelijk was voor het probleem wat peckhard en EdRo hebben is opgelost. Het is echter nog niet voor iedereen met terugwerkende kracht opgelost, dus vandaar dat deze twee nog steeds hun reisinformatie van de eerste week niet in kunnen zien. Dat wordt momenteel opgelost, zodra ik daar meer over weet zal ik dat hier plaatsen.

Edit: EdRo en peckhard hebben aangegeven dat het ook voor hun nu is opgelost!
Bekijk origineel

41 reacties

Goedenavond peckhard en welkom bij de NS Community!

Wat vreemd om te lezen dat je jouw reishistorie niet kunt inzien! Ook met NS Flex zou dit gewoon moeten kunnen via je Mijn NS, onder het kopje 'Mijn OV Reishistorie'. Het kan weliswaar een aantal dagen duren voordat de reis getoond wordt, aangezien het eerst verwerkt moet worden, maar als je vanaf 3 september al het NS Flex abonnement hebt zou je de reizen van begin september toch echt al in moeten kunnen zien.

Ik kijk graag even mee of ik iets kan vinden waardoor dit komt. Zou je mij daarvoor een privébericht willen sturen (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, e-mail adres en OV-chipkaartnummer?
Reputatie 3
Goedenavond peckhard en welkom bij de NS Community!

Wat vreemd om te lezen dat je jouw reishistorie niet kunt inzien! Ook met NS Flex zou dit gewoon moeten kunnen via je Mijn NS, onder het kopje 'Mijn OV Reishistorie'. Het kan weliswaar een aantal dagen duren voordat de reis getoond wordt, aangezien het eerst verwerkt moet worden

Hallo Stijn NS,

Mag ik jou ook een privébericht sturen met mijn gegevens?
Ik heb hetzelfde als Peckhard.
https://community.ns.nl/ns-flex-60/hoe-lang-duurt-het-bijwerken-van-reishistorie-51235
Ik heb zelfde probleem. 00k vanaf 3 septem ns flex. Reis info kan niet opgehaald worden. Zie niet wat de koste zijn
Ik heb dus ook hetzelfde probleem. En heb het ook hard nodig om mijn reiskosten te kunnen declareren.
Ik heb contact gehad met de klantenservice. Blijkbaar zit er bij mij iets niet goed in de account waardoor de kaart niet goed te koppelen is.
Mijn account is verwijderd. Na 24 uur zou ik de account weer moeten aanmaken en de kaart zou dan zonder problemen te koppelen zijn. En de reishistorie zichtbaar.

Ik ga het morgen zien
Ik heb hetzelfde probleem volgens mij, lijkt er op dat het nog niet helemaal soepel gaat met het uitrollen van deze (nieuwe?) dienst? Als men niet het totaal overzicht kan krijgen van alle vervoerders waar gebruik van is gemaakt is het in feite nutteloos om te gebruiken voor mensen die reizen voor werk en willen declareren 😑
Reputatie 3
Ik heb contact gehad met de klantenservice. Blijkbaar zit er bij mij iets niet goed in de account waardoor de kaart niet goed te koppelen is.
Mijn account is verwijderd. Na 24 uur zou ik de account weer moeten aanmaken en de kaart zou dan zonder problemen te koppelen zijn. En de reishistorie zichtbaar.

Ik ga het morgen zien

Laat je het ons weten?
Nou, helaas het werkt niet. Het lukt de NS niet om mijn account te verwijderen ( wel uit het nieuwe systeem, niet uit het oude systeem), waardoor het aanmaken van een account onder heb oude e-mailadres dus niet lukt.
Vervelend vinden ze het bij de klantenservice. Zeker omdat ik wel de email bevestiging heb gekregen dat de account verwijderd is.

Overigens werkt het ook niet om een account onder een nieuw e-mailadres aan te maken. De bestaande gegevens in het oude systeem worden dan namelijk aan de hand van je adres en geboortedatum gekopieerd naar het nieuwe systeem. Dus ook de fout waardoor het niet kunnen zien van Reisinfo voortbestaat. Namelijk de kids vrij kaart.

Mij is nu voor de 6e keer gevraagd om dan zelf maar de probleemkaart uit het systeem te verwijderen, maar die zit dus in het oude systeem en is onverwijderbaar..... voor mij, maar ook voor de klantenservice. Dus geen optie.

Heb nu de belofte gehad dat er een speciale afdeling naar gaat kijken. Moest er mijn telefoon nummer voor achterlaten, want die kunnen dus in het nieuwe systeem niet meer zien.

Op de vraag wanneer ik dan antwoord krijg was geen antwoord te geven. Diepe teleurstelling en ik ga nu ook maar een klacht indienen. Heb nu al 2 keer meer dan 20 minuten gewacht / aan de lijn gehangen en resultaat is zero.
Reputatie 3
@peckhard
Ik begrijp je frustratie en deel deze ook. Er zijn legio mensen die hier last van hebben. Enkel een deel is bereid om daar ook melding van te maken. Alleen ik denk dat boosheid en escaleren weinig oplost. Dit is niet een gevalletje de hardste schreeuwer wint. Dit is afwachten op een oplossing.

In het verleden heb ik eerder met de mismatch account/email/kaart te maken gehad. Dat was toen inderdaad na 24u opgelost.

Dit lijkt mij anders te liggen; hier is sprake van 2 systemen.

Ik ga de declaraties nu handmatig maken. Ik zoek de kosten per rit uit en die verwerk ik samen met de in- en uitchecktijden. Daarbij leg ik uit dat de systemen van NS mij op dit moment niet kunnen helpen.
Mijn opdrachtgever begrijpt dat en snapt ook wel dat Den Haag-Breda iedere dag hetzelfde kost ;-)

Als ik hier iedere dag ga inloggen om te kijken of het werkt, wordt mijn frustratie enkel groter, zonder oplossing in zicht.
@EdRo
Je hebt gelijk dat boos worden niet helpt.
handmatig maken van declaraties over verschillende vervoerders met de bijbehorende dalkorting (of niet) is erg lastig merkte ik.

er is bijvoorbeeld een verschil tussen 92ovov en NS.nl

en de overstap tussen 2 vervoerders wordt bij NS flex anders benaderd dan bij de standaard dalvrij.

Welke bron gebruik jij voor het rekenen?
@EdRo
Ik heb overigens verschillende trajecten. Dat maakt de berekening ook wat ingewikkelder.
Reputatie 5
Badge
Dit onderwerp is al meerdere keren aangekaart. Bijvoorbeeld 2 maanden geleden en deze week. We moeten wel beseffen dat als weinig mensen dit rapporteren, de prioriteit minder hoog is. Ik heb wel de indruk dat alle mods hier veel bezig zijn met Flex.

Het zou NS sieren dat als straks de eerste facturen worden verstuurd, iedereen kan zien op welke reizen precies in rekening zijn gebracht.
Reputatie 3
@EdRo
Je hebt gelijk dat boos worden niet helpt.
handmatig maken van declaraties over verschillende vervoerders met de bijbehorende dalkorting (of niet) is erg lastig merkte ik.

er is bijvoorbeeld een verschil tussen 92ovov en NS.nl

en de overstap tussen 2 vervoerders wordt bij NS flex anders benaderd dan bij de standaard dalvrij.

Welke bron gebruik jij voor het rekenen?

Ik gebruik de gegevens uit OV Chipkaart van de periode voor switch naar Flex.

Gooi het in een Excel, combineer het met de reizen die ik nu maak en klaar.
Ik heb opdrachtgever gemaild en gezegd dat ik op een later moment de NS factuur met relevante reizen kan overleggen als daar behoefte aan is.
Ok. Maar dit is natuurlijk eigenlijk geen oplossing voor het probleem. Lang niet iedereen reist voor zijn werk standaard altijd hetzelfde traject en het is an sich raar dat data a. in één keer niet meer zichtbaar is via ov-chipkaart (dit is mij ook niet mede gedeeld toen ik via klantenservice telefonisch NS-flex bestelde) b. niet real-time beschikaar is via NS-account. Dit maakt alles erg ontransparant, op deze manier kunnen ze deze service beter niet aanbieden vind ik. Ik zal komende dagen contact opnemen met de klantenservice (wat wederom weer tijd gaat kosten) en update geven van hopelijk een mogelijk oplossing. Excuus voor de frustratie, maar vind dit echt geen service van NS : )
Reputatie 3
Ok. Maar dit is natuurlijk eigenlijk geen oplossing voor het probleem. Lang niet iedereen reist voor zijn werk standaard altijd hetzelfde traject en het is an sich raar dat......

Klopt. Voor mij is het een "work around".

Mij stoort meer het feit dat er om de hete brei wordt heen gedraaid.
Zeg waar het op staat en hoe ze het verwachten op te lossen.
Dan zijn we allemaal klaar met piepen en zeuren.

Ok. Maar dit is natuurlijk eigenlijk geen oplossing voor het probleem. Lang niet iedereen reist voor zijn werk standaard altijd hetzelfde traject en het is an sich raar dat......
Klopt. Voor mij is het een "work around".

Mij stoort meer het feit dat er om de hete brei wordt heen gedraaid.
Zeg waar het op staat en hoe ze het verwachten op te lossen.
Dan zijn we allemaal klaar met piepen en zeuren.

Precies. Het niet communiceren wat de status is van een melding maakt het wachten vervelend.
Overigens ben ik over het reizen met NS zeer tevreden, het gaat alleen even om dit stukje administratie.
Update: Het probleem van peckhard lijkt uiteindelijk tweeledig te zijn. Het niet kunnen inzien van de reishistorie sinds NS Flex lijkt een algemene fout te zijn. We zijn hard aan het onderzoeken waar dit vandaan komt en zullen dat z.s.m. oplossen. In pogingen om het voor peckhard op te lossen zijn we echter op een tweede probleem gestuit in zijn Mijn NS account. Alhoewel dit m.i. niet direct gerelateerd is aan het NS Flex reishistorie probleem, is het uiteraard wel iets wat opgelost moet worden. Daarvoor is er een interne melding gemaakt naar een achterliggende IT-afdeling. Ik zal proberen om peckhard van dat laatste op de hoogte te blijven houden, alhoewel ik geen indicatie heb van hoelang het zal gaan duren voordat onze IT-afdeling dit volledig oplost.

Voor de meelezers: Het niet kunnen inzien van de reishistorie na aanschaf van NS Flex lijkt een fout te zijn, wat we zo snel mogelijk proberen op te lossen.
Reputatie 3
Update: Het probleem van peckhard lijkt uiteindelijk tweeledig te zijn....... (Ingekort)

Voor de meelezers: Het niet kunnen inzien van de reishistorie na aanschaf van NS Flex lijkt een fout te zijn, wat we zo snel mogelijk proberen op te lossen.

@Stijn NS @peckhard

Bij mij is het opgelost. Ik neem aan bij vele anderen ook. Ik hoop ook bij jou Peckhard.
@EdRo

bij mij nog niet, dus ik wacht geduldiger 😉
Reputatie 3
Hmmmm ik was te vroeg met juichen...
Ik heb wel recente reishistorie maar er ontbreekt van 3-11 sept.
Grrrrr.

Maar goed...
Die specifieke situatie heb ik ook horen langskomen als een uiting van de storing, EdRo. Dat het tonen van de reisinformatie wel werkt, behalve de eerste dag dat het NS Flex abonnement is ingegaan. 😕 We zijn dus nog steeds hard bezig om het op te lossen!
Reputatie 3
Die specifieke situatie heb ik ook horen langskomen als een uiting van de storing, EdRo. Dat het tonen van de reisinformatie wel werkt, behalve de eerste dag dat het NS Flex abonnement is ingegaan. 😕 We zijn dus nog steeds hard bezig om het op te lossen!

De eerste 8 dagen in mijn geval 😉
Maar we focussen op de goede dingen:
-De kaart werkt
-de trein rijdt
Oh ik zie nu dat ik je bericht verkeerd heb gelezen. Je bedoelde van 3 tot 11 september. Om de een of andere reden las ik dat als 3 september, waarbij ik de 11 zag als maandnummer. Oeps... xD
@EdRo @Stijn NS

dat geldt voor mij dus ook. Ik heb 3 september. De dag van de wissel. Na de wissel niets tot 13 september. Ik heb 3 tm 12 dus niet. Wel gereisd op die dagen.

Wacht nu af of ik de reizen van vandaag over een paar dagen kan inzien.

Reageer