beantwoord

Ik zie geen reisinformatie en prijzen in de reishistorie sinds de start van NS Flex

  • 10 September 2018
  • 41 reacties
  • 3003 Bekeken


Toon eerste bericht

41 reacties


Ok. Maar dit is natuurlijk eigenlijk geen oplossing voor het probleem. Lang niet iedereen reist voor zijn werk standaard altijd hetzelfde traject en het is an sich raar dat......
Klopt. Voor mij is het een "work around".

Mij stoort meer het feit dat er om de hete brei wordt heen gedraaid.
Zeg waar het op staat en hoe ze het verwachten op te lossen.
Dan zijn we allemaal klaar met piepen en zeuren.


Precies. Het niet communiceren wat de status is van een melding maakt het wachten vervelend.
Reputatie 3
Ok. Maar dit is natuurlijk eigenlijk geen oplossing voor het probleem. Lang niet iedereen reist voor zijn werk standaard altijd hetzelfde traject en het is an sich raar dat......


Klopt. Voor mij is het een "work around".

Mij stoort meer het feit dat er om de hete brei wordt heen gedraaid.
Zeg waar het op staat en hoe ze het verwachten op te lossen.
Dan zijn we allemaal klaar met piepen en zeuren.
Ok. Maar dit is natuurlijk eigenlijk geen oplossing voor het probleem. Lang niet iedereen reist voor zijn werk standaard altijd hetzelfde traject en het is an sich raar dat data a. in één keer niet meer zichtbaar is via ov-chipkaart (dit is mij ook niet mede gedeeld toen ik via klantenservice telefonisch NS-flex bestelde) b. niet real-time beschikaar is via NS-account. Dit maakt alles erg ontransparant, op deze manier kunnen ze deze service beter niet aanbieden vind ik. Ik zal komende dagen contact opnemen met de klantenservice (wat wederom weer tijd gaat kosten) en update geven van hopelijk een mogelijk oplossing. Excuus voor de frustratie, maar vind dit echt geen service van NS : )
Reputatie 3
@EdRo
Je hebt gelijk dat boos worden niet helpt.
handmatig maken van declaraties over verschillende vervoerders met de bijbehorende dalkorting (of niet) is erg lastig merkte ik.

er is bijvoorbeeld een verschil tussen 92ovov en NS.nl

en de overstap tussen 2 vervoerders wordt bij NS flex anders benaderd dan bij de standaard dalvrij.

Welke bron gebruik jij voor het rekenen?

Ik gebruik de gegevens uit OV Chipkaart van de periode voor switch naar Flex.

Gooi het in een Excel, combineer het met de reizen die ik nu maak en klaar.
Ik heb opdrachtgever gemaild en gezegd dat ik op een later moment de NS factuur met relevante reizen kan overleggen als daar behoefte aan is.
Reputatie 5
Badge
Dit onderwerp is al meerdere keren aangekaart. Bijvoorbeeld 2 maanden geleden en deze week. We moeten wel beseffen dat als weinig mensen dit rapporteren, de prioriteit minder hoog is. Ik heb wel de indruk dat alle mods hier veel bezig zijn met Flex.

Het zou NS sieren dat als straks de eerste facturen worden verstuurd, iedereen kan zien op welke reizen precies in rekening zijn gebracht.
@EdRo
Ik heb overigens verschillende trajecten. Dat maakt de berekening ook wat ingewikkelder.
@EdRo
Je hebt gelijk dat boos worden niet helpt.
handmatig maken van declaraties over verschillende vervoerders met de bijbehorende dalkorting (of niet) is erg lastig merkte ik.

er is bijvoorbeeld een verschil tussen 92ovov en NS.nl

en de overstap tussen 2 vervoerders wordt bij NS flex anders benaderd dan bij de standaard dalvrij.

Welke bron gebruik jij voor het rekenen?
Reputatie 3
@peckhard
Ik begrijp je frustratie en deel deze ook. Er zijn legio mensen die hier last van hebben. Enkel een deel is bereid om daar ook melding van te maken. Alleen ik denk dat boosheid en escaleren weinig oplost. Dit is niet een gevalletje de hardste schreeuwer wint. Dit is afwachten op een oplossing.

In het verleden heb ik eerder met de mismatch account/email/kaart te maken gehad. Dat was toen inderdaad na 24u opgelost.

Dit lijkt mij anders te liggen; hier is sprake van 2 systemen.

Ik ga de declaraties nu handmatig maken. Ik zoek de kosten per rit uit en die verwerk ik samen met de in- en uitchecktijden. Daarbij leg ik uit dat de systemen van NS mij op dit moment niet kunnen helpen.
Mijn opdrachtgever begrijpt dat en snapt ook wel dat Den Haag-Breda iedere dag hetzelfde kost ;-)

Als ik hier iedere dag ga inloggen om te kijken of het werkt, wordt mijn frustratie enkel groter, zonder oplossing in zicht.
Nou, helaas het werkt niet. Het lukt de NS niet om mijn account te verwijderen ( wel uit het nieuwe systeem, niet uit het oude systeem), waardoor het aanmaken van een account onder heb oude e-mailadres dus niet lukt.
Vervelend vinden ze het bij de klantenservice. Zeker omdat ik wel de email bevestiging heb gekregen dat de account verwijderd is.

Overigens werkt het ook niet om een account onder een nieuw e-mailadres aan te maken. De bestaande gegevens in het oude systeem worden dan namelijk aan de hand van je adres en geboortedatum gekopieerd naar het nieuwe systeem. Dus ook de fout waardoor het niet kunnen zien van Reisinfo voortbestaat. Namelijk de kids vrij kaart.

Mij is nu voor de 6e keer gevraagd om dan zelf maar de probleemkaart uit het systeem te verwijderen, maar die zit dus in het oude systeem en is onverwijderbaar..... voor mij, maar ook voor de klantenservice. Dus geen optie.

Heb nu de belofte gehad dat er een speciale afdeling naar gaat kijken. Moest er mijn telefoon nummer voor achterlaten, want die kunnen dus in het nieuwe systeem niet meer zien.

Op de vraag wanneer ik dan antwoord krijg was geen antwoord te geven. Diepe teleurstelling en ik ga nu ook maar een klacht indienen. Heb nu al 2 keer meer dan 20 minuten gewacht / aan de lijn gehangen en resultaat is zero.
Reputatie 3
Ik heb contact gehad met de klantenservice. Blijkbaar zit er bij mij iets niet goed in de account waardoor de kaart niet goed te koppelen is.
Mijn account is verwijderd. Na 24 uur zou ik de account weer moeten aanmaken en de kaart zou dan zonder problemen te koppelen zijn. En de reishistorie zichtbaar.

Ik ga het morgen zien


Laat je het ons weten?
Ik heb hetzelfde probleem volgens mij, lijkt er op dat het nog niet helemaal soepel gaat met het uitrollen van deze (nieuwe?) dienst? Als men niet het totaal overzicht kan krijgen van alle vervoerders waar gebruik van is gemaakt is het in feite nutteloos om te gebruiken voor mensen die reizen voor werk en willen declareren 😑
Ik heb contact gehad met de klantenservice. Blijkbaar zit er bij mij iets niet goed in de account waardoor de kaart niet goed te koppelen is.
Mijn account is verwijderd. Na 24 uur zou ik de account weer moeten aanmaken en de kaart zou dan zonder problemen te koppelen zijn. En de reishistorie zichtbaar.

Ik ga het morgen zien
Ik heb dus ook hetzelfde probleem. En heb het ook hard nodig om mijn reiskosten te kunnen declareren.
Ik heb zelfde probleem. 00k vanaf 3 septem ns flex. Reis info kan niet opgehaald worden. Zie niet wat de koste zijn
Reputatie 3
Goedenavond peckhard en welkom bij de NS Community!

Wat vreemd om te lezen dat je jouw reishistorie niet kunt inzien! Ook met NS Flex zou dit gewoon moeten kunnen via je Mijn NS, onder het kopje 'Mijn OV Reishistorie'. Het kan weliswaar een aantal dagen duren voordat de reis getoond wordt, aangezien het eerst verwerkt moet worden


Hallo Stijn NS,

Mag ik jou ook een privébericht sturen met mijn gegevens?
Ik heb hetzelfde als Peckhard.
https://community.ns.nl/ns-flex-60/hoe-lang-duurt-het-bijwerken-van-reishistorie-51235
Goedenavond peckhard en welkom bij de NS Community!

Wat vreemd om te lezen dat je jouw reishistorie niet kunt inzien! Ook met NS Flex zou dit gewoon moeten kunnen via je Mijn NS, onder het kopje 'Mijn OV Reishistorie'. Het kan weliswaar een aantal dagen duren voordat de reis getoond wordt, aangezien het eerst verwerkt moet worden, maar als je vanaf 3 september al het NS Flex abonnement hebt zou je de reizen van begin september toch echt al in moeten kunnen zien.

Ik kijk graag even mee of ik iets kan vinden waardoor dit komt. Zou je mij daarvoor een privébericht willen sturen (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, e-mail adres en OV-chipkaartnummer?

Reageer