beantwoord

Ik zie geen reisinformatie en prijzen in de reishistorie sinds de start van NS Flex

• 10 September 2018
  • 41 reacties
  • 2965 Bekeken

Op 3 september heb ik NS flex gestart. Sinds het moment van ophalen van het product is er geen reisinformatie beschikbaar. Nog belangrijker, ook geen ritprijzen te zien in Mijn NS.

Dat is voor mij erg onhandig omdat ik reizen wil declareren bij mijn werkgever.

Hoe kan ik de reiskosten te zien krijgen?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 27 September 2018, 15:24

Bekijk origineel

41 reacties

Update: Ik heb helaas nog geen informatie over het niet kunnen inzien van de reisinformatie tijdens de eerste week van het NS Flex abonnement.

@EdRo zou jij mij ook een privébericht kunnen sturen met je gegevens? Ik wil graag jullie beide situaties nog eens individueel doorgeven, misschien dat jullie unieke gevallen zijn los van de storing.
Update: Ik heb een reactie ontvangen dat de algemene bug die verantwoordelijk was voor het probleem wat peckhard en EdRo hebben is opgelost. Het is echter nog niet voor iedereen met terugwerkende kracht opgelost, dus vandaar dat deze twee nog steeds hun reisinformatie van de eerste week niet in kunnen zien. Dat wordt momenteel opgelost, zodra ik daar meer over weet zal ik dat hier plaatsen.

Edit: EdRo en peckhard hebben aangegeven dat het ook voor hun nu is opgelost!
Update: Er wordt nog steeds gewerkt aan een oplossing voor jullie probleem, peckhard & EdRo. Met de huidige prognose die mij is gegeven is de verwachting dat het probleem deze week verholpen moet zijn.
Reputatie 3
Update: Er wordt nog steeds gewerkt aan een oplossing voor jullie probleem, peckhard & EdRo. Met de huidige prognose die mij is gegeven is de verwachting dat het probleem deze week verholpen moet zijn.

@EdRo ziet een paar mannetjes met rode pet en fluitje driftig treinkaartjes zoeken die zijn geknipt.
Vervolgens worden ze op het beeldscherm geplakt.

Zo! Weer een reishistorie compleet 😉
ervaar nog steedsde problemen factuur ophalen lukt niet (storing)
kosten gemaakte reizen 0000

bij mijn producten staat nu onbekende ov chipkaart

ben op 3 september met flex begonnen, lijkt erop dat de meeste op 3 sept begonnen zijn

krijg wel mai dat factuur klaar staat, maar zou fijn zijn als je ook kan zien wat je gereisd heb, tis zo wel makelijk zegge dat het bv 20 euro is

als ik kijk bij history laatste maand staat er 3 sept. arnhem na ede wageningen en 4 september opkaart geladen reizen op rekening trein en bus. daarna blijft het leeg
Update: Ik heb helaas nog geen nieuws gekregen, ik heb nogmaals gevraagd om een update.

@Elian019 Het helpt niet als je jouw probleem en de status updates daarvan verspreid over verschillende topics, in plaats van om deze in jouw eigen gemaakte topic hierover te houden. We hebben daar ook meerdere keren gevraagd om een update, maar daar is geen reactie op gekomen.

Zou je mij voor nu een privébericht willen sturen (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, e-mail adres en OV-chipkaartnummer? Daarnaast wil ik ook graag een duidelijke en volledige beschrijving van de problemen die je ervaart. Dan zal ik kijken of ik dit kan oplossen.
Reputatie 3

Hier is alles zichtbaar.
@peckhard bij jou ook?
Ook toevallig dat je net reageert, EdRo. Ik heb echt net om een update gevraagd hoe het zit met de oplossing, gezien ik er sinds vorige week niets meer van heb gehoord. Als het voor jullie beide nu goed inzichtelijk is lijkt het mij opgelost te zijn. 🙂 Ik wacht nog even op de reactie van peckhard!
@EdRo @Stijn NS

Het werkt weer zoals het moet volgens mij. Dank!

Stijn. Weet jij wanneer de app de flex zaken gaat tonen?
Reputatie 3
@Stijn NS
Bedankt voor je engelengeduld met @peckhard en mij 😉
Haha, graag gedaan! :D
Stijn. Weet jij wanneer de app de flex zaken gaat tonen? Helaas niet en daar durf ik ook geen prognose over te geven. Wanneer daar meer over bekend is zal dit echter ongetwijfeld worden gecommuniceerd, onder andere op de Community!

Hoi, ik heb sinds 20-9-20 een nieuwe kaart met Flex abonnement. Helaas krijg ik geen prijzen te zien in Mijn reishistorie; is hier iets aan te doen? Groet, Erna

Reputatie 7
Badge +1

Bij NS Flex duurt het altijd eventjes voordat de prijs te zien is. De back-office moet aan de hand van de data de correcte prijs berekenen. Meestal krijg je de definitieve prijs na ongeveer 24 uur te zien, maar dit kan ook pas na een paar dagen zijn als de vervoerder er langer over doet om de data aan te leveren aan NS. Tot die tijd staat er 'in behandeling' in je reishistorie binnen je Mijn NS. 

Ik wacht nu al een paar dagen en zie geen melding 'in behandeling'; er staat zelfs er zijn geen reistransacties bekend bij dit OV-chipkaart nummer. Heb toch al 2 reizen gemaakt 🤔

Meestal krijg je de definitieve prijs na ongeveer 24 uur te zien, maar dit kan ook pas na een paar dagen zijn als de vervoerder er langer over doet om de data aan te leveren aan NS. Tot die tijd staat er 'in behandeling' in je reishistorie binnen je Mijn NS. 

het duurt op het moment allemaal wat langer volgens mij. Mijn reis met NS van bijna 60 uur geleden is ook nog niet zichtbaar in mijn reishistorie. Ook niet in behandeling o.i.d.. Meest recente reis op het overzicht is van maandagmiddag (Arriva)

Ha ok; dan wacht ik het nog even af! Dank!

Reageer