beantwoord

Ik zie geen reisinformatie en prijzen in de reishistorie sinds de start van NS Flex

  • 10 September 2018
  • 41 reacties
  • 2965 Bekeken

Op 3 september heb ik NS flex gestart. Sinds het moment van ophalen van het product is er geen reisinformatie beschikbaar. Nog belangrijker, ook geen ritprijzen te zien in Mijn NS.

Dat is voor mij erg onhandig omdat ik reizen wil declareren bij mijn werkgever.

Hoe kan ik de reiskosten te zien krijgen?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 27 September 2018, 15:24

Bekijk origineel

41 reacties

Ik heb zelfde probleem. 00k vanaf 3 septem ns flex. Reis info kan niet opgehaald worden. Zie niet wat de koste zijn
Ik heb dus ook hetzelfde probleem. En heb het ook hard nodig om mijn reiskosten te kunnen declareren.
Ik heb contact gehad met de klantenservice. Blijkbaar zit er bij mij iets niet goed in de account waardoor de kaart niet goed te koppelen is.
Mijn account is verwijderd. Na 24 uur zou ik de account weer moeten aanmaken en de kaart zou dan zonder problemen te koppelen zijn. En de reishistorie zichtbaar.

Ik ga het morgen zien
Nou, helaas het werkt niet. Het lukt de NS niet om mijn account te verwijderen ( wel uit het nieuwe systeem, niet uit het oude systeem), waardoor het aanmaken van een account onder heb oude e-mailadres dus niet lukt.
Vervelend vinden ze het bij de klantenservice. Zeker omdat ik wel de email bevestiging heb gekregen dat de account verwijderd is.

Overigens werkt het ook niet om een account onder een nieuw e-mailadres aan te maken. De bestaande gegevens in het oude systeem worden dan namelijk aan de hand van je adres en geboortedatum gekopieerd naar het nieuwe systeem. Dus ook de fout waardoor het niet kunnen zien van Reisinfo voortbestaat. Namelijk de kids vrij kaart.

Mij is nu voor de 6e keer gevraagd om dan zelf maar de probleemkaart uit het systeem te verwijderen, maar die zit dus in het oude systeem en is onverwijderbaar..... voor mij, maar ook voor de klantenservice. Dus geen optie.

Heb nu de belofte gehad dat er een speciale afdeling naar gaat kijken. Moest er mijn telefoon nummer voor achterlaten, want die kunnen dus in het nieuwe systeem niet meer zien.

Op de vraag wanneer ik dan antwoord krijg was geen antwoord te geven. Diepe teleurstelling en ik ga nu ook maar een klacht indienen. Heb nu al 2 keer meer dan 20 minuten gewacht / aan de lijn gehangen en resultaat is zero.
Reputatie 3
Update: Het probleem van peckhard lijkt uiteindelijk tweeledig te zijn....... (Ingekort)

Voor de meelezers: Het niet kunnen inzien van de reishistorie na aanschaf van NS Flex lijkt een fout te zijn, wat we zo snel mogelijk proberen op te lossen.

@Stijn NS @peckhard

Bij mij is het opgelost. Ik neem aan bij vele anderen ook. Ik hoop ook bij jou Peckhard.
Ook toevallig dat je net reageert, EdRo. Ik heb echt net om een update gevraagd hoe het zit met de oplossing, gezien ik er sinds vorige week niets meer van heb gehoord. Als het voor jullie beide nu goed inzichtelijk is lijkt het mij opgelost te zijn. 🙂 Ik wacht nog even op de reactie van peckhard!
@EdRo @Stijn NS

Het werkt weer zoals het moet volgens mij. Dank!

Stijn. Weet jij wanneer de app de flex zaken gaat tonen?

Hoi, ik heb sinds 20-9-20 een nieuwe kaart met Flex abonnement. Helaas krijg ik geen prijzen te zien in Mijn reishistorie; is hier iets aan te doen? Groet, Erna

Reputatie 7
Badge +1

Bij NS Flex duurt het altijd eventjes voordat de prijs te zien is. De back-office moet aan de hand van de data de correcte prijs berekenen. Meestal krijg je de definitieve prijs na ongeveer 24 uur te zien, maar dit kan ook pas na een paar dagen zijn als de vervoerder er langer over doet om de data aan te leveren aan NS. Tot die tijd staat er 'in behandeling' in je reishistorie binnen je Mijn NS. 

Ik wacht nu al een paar dagen en zie geen melding 'in behandeling'; er staat zelfs er zijn geen reistransacties bekend bij dit OV-chipkaart nummer. Heb toch al 2 reizen gemaakt 🤔

Meestal krijg je de definitieve prijs na ongeveer 24 uur te zien, maar dit kan ook pas na een paar dagen zijn als de vervoerder er langer over doet om de data aan te leveren aan NS. Tot die tijd staat er 'in behandeling' in je reishistorie binnen je Mijn NS. 

het duurt op het moment allemaal wat langer volgens mij. Mijn reis met NS van bijna 60 uur geleden is ook nog niet zichtbaar in mijn reishistorie. Ook niet in behandeling o.i.d.. Meest recente reis op het overzicht is van maandagmiddag (Arriva)

Ha ok; dan wacht ik het nog even af! Dank!

Goedenavond peckhard en welkom bij de NS Community!

Wat vreemd om te lezen dat je jouw reishistorie niet kunt inzien! Ook met NS Flex zou dit gewoon moeten kunnen via je Mijn NS, onder het kopje 'Mijn OV Reishistorie'. Het kan weliswaar een aantal dagen duren voordat de reis getoond wordt, aangezien het eerst verwerkt moet worden, maar als je vanaf 3 september al het NS Flex abonnement hebt zou je de reizen van begin september toch echt al in moeten kunnen zien.

Ik kijk graag even mee of ik iets kan vinden waardoor dit komt. Zou je mij daarvoor een privébericht willen sturen (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, e-mail adres en OV-chipkaartnummer?
Reputatie 3
Goedenavond peckhard en welkom bij de NS Community!

Wat vreemd om te lezen dat je jouw reishistorie niet kunt inzien! Ook met NS Flex zou dit gewoon moeten kunnen via je Mijn NS, onder het kopje 'Mijn OV Reishistorie'. Het kan weliswaar een aantal dagen duren voordat de reis getoond wordt, aangezien het eerst verwerkt moet worden


Hallo Stijn NS,

Mag ik jou ook een privébericht sturen met mijn gegevens?
Ik heb hetzelfde als Peckhard.
https://community.ns.nl/ns-flex-60/hoe-lang-duurt-het-bijwerken-van-reishistorie-51235
Ik heb hetzelfde probleem volgens mij, lijkt er op dat het nog niet helemaal soepel gaat met het uitrollen van deze (nieuwe?) dienst? Als men niet het totaal overzicht kan krijgen van alle vervoerders waar gebruik van is gemaakt is het in feite nutteloos om te gebruiken voor mensen die reizen voor werk en willen declareren 😑
Reputatie 3
Ik heb contact gehad met de klantenservice. Blijkbaar zit er bij mij iets niet goed in de account waardoor de kaart niet goed te koppelen is.
Mijn account is verwijderd. Na 24 uur zou ik de account weer moeten aanmaken en de kaart zou dan zonder problemen te koppelen zijn. En de reishistorie zichtbaar.

Ik ga het morgen zien


Laat je het ons weten?
Reputatie 3
@peckhard
Ik begrijp je frustratie en deel deze ook. Er zijn legio mensen die hier last van hebben. Enkel een deel is bereid om daar ook melding van te maken. Alleen ik denk dat boosheid en escaleren weinig oplost. Dit is niet een gevalletje de hardste schreeuwer wint. Dit is afwachten op een oplossing.

In het verleden heb ik eerder met de mismatch account/email/kaart te maken gehad. Dat was toen inderdaad na 24u opgelost.

Dit lijkt mij anders te liggen; hier is sprake van 2 systemen.

Ik ga de declaraties nu handmatig maken. Ik zoek de kosten per rit uit en die verwerk ik samen met de in- en uitchecktijden. Daarbij leg ik uit dat de systemen van NS mij op dit moment niet kunnen helpen.
Mijn opdrachtgever begrijpt dat en snapt ook wel dat Den Haag-Breda iedere dag hetzelfde kost ;-)

Als ik hier iedere dag ga inloggen om te kijken of het werkt, wordt mijn frustratie enkel groter, zonder oplossing in zicht.
@EdRo
Je hebt gelijk dat boos worden niet helpt.
handmatig maken van declaraties over verschillende vervoerders met de bijbehorende dalkorting (of niet) is erg lastig merkte ik.

er is bijvoorbeeld een verschil tussen 92ovov en NS.nl

en de overstap tussen 2 vervoerders wordt bij NS flex anders benaderd dan bij de standaard dalvrij.

Welke bron gebruik jij voor het rekenen?
@EdRo
Ik heb overigens verschillende trajecten. Dat maakt de berekening ook wat ingewikkelder.
Reputatie 5
Badge
Dit onderwerp is al meerdere keren aangekaart. Bijvoorbeeld 2 maanden geleden en deze week. We moeten wel beseffen dat als weinig mensen dit rapporteren, de prioriteit minder hoog is. Ik heb wel de indruk dat alle mods hier veel bezig zijn met Flex.

Het zou NS sieren dat als straks de eerste facturen worden verstuurd, iedereen kan zien op welke reizen precies in rekening zijn gebracht.
Reputatie 3
@EdRo
Je hebt gelijk dat boos worden niet helpt.
handmatig maken van declaraties over verschillende vervoerders met de bijbehorende dalkorting (of niet) is erg lastig merkte ik.

er is bijvoorbeeld een verschil tussen 92ovov en NS.nl

en de overstap tussen 2 vervoerders wordt bij NS flex anders benaderd dan bij de standaard dalvrij.

Welke bron gebruik jij voor het rekenen?

Ik gebruik de gegevens uit OV Chipkaart van de periode voor switch naar Flex.

Gooi het in een Excel, combineer het met de reizen die ik nu maak en klaar.
Ik heb opdrachtgever gemaild en gezegd dat ik op een later moment de NS factuur met relevante reizen kan overleggen als daar behoefte aan is.
Ok. Maar dit is natuurlijk eigenlijk geen oplossing voor het probleem. Lang niet iedereen reist voor zijn werk standaard altijd hetzelfde traject en het is an sich raar dat data a. in één keer niet meer zichtbaar is via ov-chipkaart (dit is mij ook niet mede gedeeld toen ik via klantenservice telefonisch NS-flex bestelde) b. niet real-time beschikaar is via NS-account. Dit maakt alles erg ontransparant, op deze manier kunnen ze deze service beter niet aanbieden vind ik. Ik zal komende dagen contact opnemen met de klantenservice (wat wederom weer tijd gaat kosten) en update geven van hopelijk een mogelijk oplossing. Excuus voor de frustratie, maar vind dit echt geen service van NS : )
Reputatie 3
Ok. Maar dit is natuurlijk eigenlijk geen oplossing voor het probleem. Lang niet iedereen reist voor zijn werk standaard altijd hetzelfde traject en het is an sich raar dat......


Klopt. Voor mij is het een "work around".

Mij stoort meer het feit dat er om de hete brei wordt heen gedraaid.
Zeg waar het op staat en hoe ze het verwachten op te lossen.
Dan zijn we allemaal klaar met piepen en zeuren.

Ok. Maar dit is natuurlijk eigenlijk geen oplossing voor het probleem. Lang niet iedereen reist voor zijn werk standaard altijd hetzelfde traject en het is an sich raar dat......
Klopt. Voor mij is het een "work around".

Mij stoort meer het feit dat er om de hete brei wordt heen gedraaid.
Zeg waar het op staat en hoe ze het verwachten op te lossen.
Dan zijn we allemaal klaar met piepen en zeuren.


Precies. Het niet communiceren wat de status is van een melding maakt het wachten vervelend.
Overigens ben ik over het reizen met NS zeer tevreden, het gaat alleen even om dit stukje administratie.

Reageer