beantwoord

In de min - toch saldo afgeschreven met NS Flex

• 19 januari 2019
  • 8 reacties
  • 197 Bekeken

Ik heb zojuist ingecheckt in de bus nadat jullie mijn saldo hebben afgeschreven sta k nu in de min en kan dus niet verder reizen
ik heb 17 januari ns flex geactiveerd
icon

Beste antwoord door Stijn NS 19 januari 2019, 17:13

Het is inderdaad correct wat Staanplaats aangeeft, het studenten OV en NS Flex gaan niet samen op een kaart. Je kunt nu ofwel het NS Flex abonnement beëindigen en die op een nieuwe kaart bestellen, of het studentenreisproduct overzetten. Voor het beëindigen van het NS Flex product (mocht je daarvoor kiezen), kun je contact op nemen met onze Klantenservice.
Bekijk origineel

8 reacties

Goedemorgen lleslieee en welkom bij de NS Community!

Dat is vreemd! Met NS Flex zou je nooit meer saldo nodig moeten hebben, gezien je ook bij bus-, tram- en metrovervoer op rekening reist. Ik begrijp dat je het NS Flex product ook hebt opgehaald bij een kaartautomaat? Heb je heel toevallig nog een regionaal abonnement op de kaart staan die (ook) geldig is bij het busvervoer waar je vandaag mee wilde reizen?
Me studentenov staat er nog op maar die doet het niet in het weekend maar die zou ik er dan af moeten halen ?
Reputatie 3
Studenten OV en Flex gaan inderdaad niet samen. Je kunt Flex gebruiken op een tweede kaart. Zie ook de NS Flex website
Het is inderdaad correct wat Staanplaats aangeeft, het studenten OV en NS Flex gaan niet samen op een kaart. Je kunt nu ofwel het NS Flex abonnement beëindigen en die op een nieuwe kaart bestellen, of het studentenreisproduct overzetten. Voor het beëindigen van het NS Flex product (mocht je daarvoor kiezen), kun je contact op nemen met onze Klantenservice.
Is het mogelijk dat ik ov bel om me studenten ov stop te zetten of via jullie ? Het apparaat doet het niet heb het een paar keer gedaan
Reputatie 3
@Ileslieee het stopzetten van studenten OV gaat via DUO, maar ik denk dat de route die Stijn beschrijft makkelijker is: eerst via de NS klantenservice Flex laten beëindigen. Dan kun je de chipkaart met studenten OV weer gewoon gebruiken, en Flex aanvragen met een nieuwe chipkaart.
Ga al niet meer naar school dus het kan eraf maar het lukt alleen niet
Reputatie 3
OK, dan wordt het dus studenten OV laten stopzetten via DUO.

Reageer