beantwoord

in en uitcheck zie ik niet.

• 8 februari 2020
  • 5 reacties
  • 206 Bekeken

Goedemiddag.

Sinds gister voor het eerst gereisd met mijn nieuwe ns flexaccount.

Nu zie ik mijn in en uitcheck niet die heb ik wel aanstaan hoe en wat?

En het bedrag waarmee ik mee gereisd heb zie ik ook niet. Of komt dat pas met de afrekening?

icon

Beste antwoord door Robert B 8 februari 2020, 15:05

Bij NS Flex zijn treinreizen na een uurtje wel zichtbaar op je Mijn NS Startpagina, maar in je Reishistorie (met prijs) staan ze pas na een dag of twee.

Dat is hetzelfde met Traject Vrij of met een NS Business Card, dus niets nieuws of vreemds eigenlijk.

Voor bus/tram/metro ritten (en treinen van andere vervoerders dan NS) kan het nog wat langer duren. Op je factuur staat natuurlijk alles, voor zover de reizen bekend zijn bij de NS (gegevens aangeleverd door de vervoerders via TLS/OV-chipkaart).

Het kan dus zijn dat als je maandelijkse factuur bijv. 15 februari komt, er nog reizen van 12/13/14 februari ontbreken. Die komen dan op je factuur van 15 maart te staan.

Veel werk/opdrachtgevers weten dat ook wel (of wijs ze erop) en voor de Belastingdienst maakt het al helemaal niets uit want die krijgen de nodige gegevens via de NS.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Bij NS Flex duurt het ongeveer 24 uur voordat u in kan zien wat het bedrag is van uw reis. Zolang die nog niet bekend is zal er in behandeling staan. Uw check in/uit momenten kunt u meestal al wel vrij snel zien, tenzij deze reis niet is gemaakt met NS. De data moet dan geleverd worden aan NS door de betreffende vervoerder en kan het dus wat langer duren. 

Badge +3

Bij NS Flex zijn treinreizen na een uurtje wel zichtbaar op je Mijn NS Startpagina, maar in je Reishistorie (met prijs) staan ze pas na een dag of twee.

Dat is hetzelfde met Traject Vrij of met een NS Business Card, dus niets nieuws of vreemds eigenlijk.

Voor bus/tram/metro ritten (en treinen van andere vervoerders dan NS) kan het nog wat langer duren. Op je factuur staat natuurlijk alles, voor zover de reizen bekend zijn bij de NS (gegevens aangeleverd door de vervoerders via TLS/OV-chipkaart).

Het kan dus zijn dat als je maandelijkse factuur bijv. 15 februari komt, er nog reizen van 12/13/14 februari ontbreken. Die komen dan op je factuur van 15 maart te staan.

Veel werk/opdrachtgevers weten dat ook wel (of wijs ze erop) en voor de Belastingdienst maakt het al helemaal niets uit want die krijgen de nodige gegevens via de NS.

Hoihoi

Ik was te snel !

Inmiddels staat alles keurig genoteerd.

Dank.

Badge +3

Dank voor de terugkoppeling Jan.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, met Flex is het soms even geduld hebben omdat het even kan duren voor de transacties in de reishistorie staan.

Reageer