beantwoord

incasso loopt door na telefonische opzegging

• 13 april 2020
  • 15 reacties
  • 370 Bekeken

Per 1 jan 2020 ben ik bij een nieuw baan begonnen waar ik niet met ov kan komen.

Ik heb dan ook rond 17 december mijn NF flex telefonisch opgezegd.

Hier verder geen bevestiging van gehad (ik wist niet dat je dat hoort te krijgen) maar in MijnNS stond wel dat ik geen producten meer had!!

Nu wordt er toch nog steeds NSflex geïncasseerd. Ook heb ik sinds 20 december niet meer gereisd met de NS. IK heb net klantenservice gebeld en wederom mijn abonnement stopgezet maar er werd gezegd dat men geen notitie in het systeem had staan.

Ik heb de laatste twee afschrijvingen gestorneerd maar nu krijg ik een incasso bureau achter mij aan.

Wat kan ik juridisch ondernemen en heeft iemand anders dezelfde ervaring?

groet, N

icon

Beste antwoord door Erryt NS 13 april 2020, 13:30

Hallo nvonk en welkom bij de NS Community,

Erg spijtig dat dit is gebeurd. Ik kan je helaas geen advies geven welke stappen je kan ondernemen hiervoor. We sturen altijd een herinnering indien wij kosten niet kunnen incasseren. We sturen ook een vooraankondiging bij een verlenging van een abonnement. Daarnaast sturen wij ook een bevestiging bij een wijziging of een beëindiging van een abonnement. Ik was niet bij het contactmoment aanwezig dus durf daar ook geen uitspraak over te doen, maar we dienen altijd een notitie aan te maken indien een klant een abonnement beëindigd of laat wijzigen. 

Bekijk origineel

15 reacties

Hallo nvonk en welkom bij de NS Community,

Erg spijtig dat dit is gebeurd. Ik kan je helaas geen advies geven welke stappen je kan ondernemen hiervoor. We sturen altijd een herinnering indien wij kosten niet kunnen incasseren. We sturen ook een vooraankondiging bij een verlenging van een abonnement. Daarnaast sturen wij ook een bevestiging bij een wijziging of een beëindiging van een abonnement. Ik was niet bij het contactmoment aanwezig dus durf daar ook geen uitspraak over te doen, maar we dienen altijd een notitie aan te maken indien een klant een abonnement beëindigd of laat wijzigen. 

Ik heb gecontroleerd maar ik heb ook geen e-mails meer ontvangen met een vooraankondiging dat er geïncasseerd werd!!

En hoe kan het dat er sinds half januari op MijnN staat dat ik geen producten meer heb maar dat er wel wordt geïncasseerd?!!

Wij sturen een bericht dat de factuur via Mijn NS klaar staat en dat wij deze gaan incasseren. Heb je de laatste vraag ook aan een collega van mij gesteld toen je het abonnement liet beëindigen?

Reputatie 7
Badge +3

Bij opzegging moet het opgezegde abonnement van de kaart gehaald worden bij een automaat, om de opzegging definitief te maken. Vergeet dat dus niet, anders blijft hij doorlopen.

Als er geen aantekening van het telefoongesprek in januari staat, dan is er blijkbaar toen iets fout gegaan. I.p.v. storneren had je beter contact kunnen opnemen nadat je herinneringmails kreeg. Maar dat is achteraf praten. Voor nu is het zaak dat je alsnog betaalt om de kosten niet verder op te laten lopen.

Badge +3

Als iemand Flex wilde beëindigen lijkt het me verstandig als de klantenservice het op zijn minst eerst even op Basis zet (als je dat zelf nog niet gedaan had). Om dus dit soort kosten te voorkomen, mocht iemand vergeten de beëindiging op te halen bij een servicepunt.

Bij Flex staat er in Mijn NS bij Producten soms inderdaad niets. Je Flex abonnement wordt getoond op de Startpagina.

Het is voor ons niet mogelijk om een NS Flex abonnement zowel te wijzigen en te beëindigen. Dat is dus geen optie.

Reputatie 7
Badge +3

Flex compleet beëindigen is hetzelfde als een klassiek abonnement beëindigen. Dat kan alleen via de klantenservice omdat ze dan kunnen/moeten melden dat je de beëindiging moet ophalen bij een automaat. Als dat niet gedaan is, is dat nalatig van de klantenservice. Maar er moet ook een bevestiginsmail worden verstuurd waarin dat over het ophalen staat. En ieder geval bij een klassiek abonnement zou er volgens hier eerder gemeld nog een herinnering over dat ophalen worden gestuurd wanneer dat niet op tijd gedaan is.

In het eerste bericht staat dat er geen bevestiging is ontvangen. Ook dat er in MijnNS stond dat TS geen producten meer had. En bij Flex moet je ook iedere maand een mail krijg dat er een factuur klaarstaat, die zou ook niet ontvangen zijn. Als dit inderdaad zo is, dan gaat er iets goed mis. 

Ik zoek graag uit of er een wijziging/beëindiging is geweest terwijl er geen bevestiging is verstuurd. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum, e-mailadres en OV-chipkaartnummer, nvonk? Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken.

Ik zoek graag uit of er een wijziging/beëindiging is geweest terwijl er geen bevestiging is verstuurd. 

Dat is mij al 2x gebeurd, een dag later was de wijziging ook verdwenen. De 2e keer was nota bene een wijziging die telefonisch is gedaan door een medewerker klantenservice.

Heel erg vreemd. Ik heb nog geen signalen van een storing gehoord of dat dit vaker is gebeurd. 

Ik heb helaas al meer dan een week niets meer van nvonk vernomen. Ik kan helaas niet achterhalen waar het is misgegaan, maar ik zie wel dat in het verleden een mail vanaf onze kant is gebounched. Dit kan heel goed de reden zijn waarom er geen bevestiging is verstuurd.

Hallo Erryt,

Kan je nog wel zien wat voor email er gebounched is? ...of dit een factuur was of beëindigings-email.

Toch blijft het heel raar dat er geen facturen meer worden gestuurd en mijn NSflex is verwijdert uit mijn producten maar dat er nog wel wordt afgeschreven.

nb. Ik heb bij mijn telefonisch contact toen ik heb opgezegd ook niets te horen gekregen dat ik naar een automaat zou moeten gaan.

Nu Ik heb inmiddels dus gelijk maar mijn abonnement nogmaals opgezegd en toen kreeg ik wel de keuze om mijn abonnement op hold te zette zodat ik niet langs een automaat hoef of alles op te zeggen waarbij ik wel langs een automaat zou moeten. 

Groet, Nico Vonk

Badge

Wil je dit aan Erryt in een privébericht vragen? Dan zal hij er zo spoedig als mogelijk op terugkomen.

Badge +3

Als je Flex hebt (ongeacht of dat al op je kaart zelf staat) kan je het inderdaad pauzeren na de eerste maand.

Probleem is dat de beëindiging van je oude abonnement binnen een maand bevestigd zou moeten worden bij een automaat (station, supermarkt e.d.). Als dit niet gebeurd is dan staat dat nog gewon op je kaart en is geldig.

Daarvoor moet dus een nieuwe beëindiging klaargezet moeten worden, of eventueel een productblokkade op gezet worden. Via Erryt bij voorkeur natuurlijk.

Ik kan helaas niet inzien om wat voor mail het gaat. Ik zie dat deze melding ook eruit is gehaald en je nu wel gewoon weer mails van ons ontvangt. Fijn dat mijn collega je al heeft geholpen hiermee. Ik moet helaas wel bevestigen dat ik nergens een contact moment zie staan over de beëindiging in december. 

Reageer