beantwoord

incasso voor abonnement dat is gewijzigd

• 10 juni 2020
  • 7 reacties
  • 156 Bekeken

Ik heb op 25 mei jl mijn bestaande altijd voordeel abonnement gewijzifd in een flex abonnement. Momenteel reis ik niet meer met de trein omdat ik thuis aan het werk ben ivm Covid 19. De 2€ voor het nieuwe abonnement is reeeds afgeschreven. Inmiddels krijg ik ook een aankondiging van er binnenkort 23€ wordt geïncaseerd voor het oude abonnement. Maar dat abonnement bestaat dus niet meer. kunt u de incasso voor het ogpezegde abonnement svp stopzetten? Mijn relatienummer is: xxx.

Ik probeer ook per email / telefonisch contact te maken, maar het is onduidelijk waar ik uw contactgegevens kan vinden.

ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groeten,

Eva K.

*persoonlijke gegevens verwijderd door moderator

icon

Beste antwoord door Tochjo 10 juni 2020, 09:17

Hebt u de wijziging bevestigd bij een kaartautomaat of andere ophaalautomaat, zoals in de bevestigingsmail staat beschreven? Totdat u dat doet, blijft het oude abonnement actief.

NS is niet per e-mail bereikbaar, maar u kunt 24 uur per dag bellen op nummer 030-7515155.

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Hebt u de wijziging bevestigd bij een kaartautomaat of andere ophaalautomaat, zoals in de bevestigingsmail staat beschreven? Totdat u dat doet, blijft het oude abonnement actief.

NS is niet per e-mail bereikbaar, maar u kunt 24 uur per dag bellen op nummer 030-7515155.

Goedemorgen Eva K. Welkom bij de NS Community.

Zoals Tochjo aangeeft blijft het oude abonnement actief totdat je de wijziging hebt bevestigd bij de kaartautomaat. Je hebt hier 4 weken de tijd voor. Naast telefonisch zijn we ook te bereiken via de Facebook, Twitter en Chat.

Beste Sascha van NS,

Dank voor uw reactie. 

Ik heb inmiddels de wijziging bij de kaartautomaat bevestigd, en ook dus binnen de gevraagde 4 weken.

Kan ik er nu vanuit gaan dat er geen incasso gaat plaatsvinden in juni voor het oude abonnement, en dat de wijziging per 25 mei plaats heeft gevonden?

Er is immers ook al geïncasseerd voor het nieuwe abonnenment.

Alvast bedankt.

met vriendelijke groeten

Eva

PS: dank aan Tochjo voor het telefoonnummer. Ik hoop dit niet nodig te hebben ;)

Indien er nog niet geïncasseerd is zal dat, gezien het bevestigen van de overstap, ook niet meer gebeuren.

Ok, dank.

De incasso is alleen aangekondigd, maar ga ervan uit dat het niet zal plaatsvinden.

Er zou ook een restitie komen omdat er al wel voor een volledige maand geïncasserd, terwijl het abonnement niet voor de gehele maand is afgesloten. Dat geld is echter nog niet uitgekeerd.

Wanneer vindt dat plaats?

Dank bij voorbaat.

mvg

Eva

De restitutie wordt binnen 3 weken na het bevestigen van de wijziging teruggestort.

Ok, dank voor de reactie!

mvg

Eva

Reageer