beantwoord

Incassofactuur klopt niet / zelf overmaken?

• 30 april 2019
  • 15 reacties
  • 580 Bekeken

Hi,

In mijn nieuwe factuur is twee keer het abonnementsgeld opgenomen (EUR 694 i.p.v. EUR 347).

Ik vind dit wat veel dus ik heb contact opgenomen en gevraagd of deze factuur kan worden aangepast. Dit kon niet, maar er kon wel een credit worden klaargezet. Dit is in februari echter ook gebeurd en toen heeft het 10 weken geduurd voordat ik het geld terug kreeg.

Kan ik als alternatief 1) de incasso blokkeren en 2) het correcte factuurbedrag gewoon nu naar jullie overmaken?

Hartelijke groet
icon

Beste antwoord door Rizana NS 30 april 2019, 15:02

Beste JulienSorel, en welkom bij de Community.

Wat ontzettend jammer dat dit is misgegaan. Je kunt hierover het beste contact met ons over hebben via de klantenservice, omdat dit een erg specifieke vraag is en we graag direct met je meekijken.

Ik zou je wel willen meegeven dat het niet verstandig is om het bedrag te storneren, want dit wordt dan gezien als een niet-betaling. Het zou jammer zijn als er ook nog een incassobureau met extra bijkomende kosten onnodig bijkomt.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 3
Staat op de factuur 2x een bedrag voor dezelfde periode, of zijn het 2 verschillende maanden?

In het laatste geval verwacht ik een probleem omdat je dan het risico loopt dat ze rechtmatig je abonnement kunnen deactiveren vanwege betalingsachterstand. Niet direct maar wel na een paar pogingen om het bedrag te incasseren.

Misschien zijn er nog mede forummers die hier vaker mee te maken hebben gehad.
het zijn twee maanden (april - mei), maar NS heeft al erkend dat dit gewoon fout is omdat ik al voor april heb betaald.
Beste JulienSorel, en welkom bij de Community.

Wat ontzettend jammer dat dit is misgegaan. Je kunt hierover het beste contact met ons over hebben via de klantenservice, omdat dit een erg specifieke vraag is en we graag direct met je meekijken.

Ik zou je wel willen meegeven dat het niet verstandig is om het bedrag te storneren, want dit wordt dan gezien als een niet-betaling. Het zou jammer zijn als er ook nog een incassobureau met extra bijkomende kosten onnodig bijkomt.
Ja, de klantenservice heb ik al vaak gebeld, maar die kunnen me niet helpen zeggen ze. Er wordt telkens geïnformeerd bij de financiële afdeling en dan komen ze bij me terug zonder oplossing. Een iemand zei dat ik het wel kon overmaken naar de NS.

Hoezo zou het als niet-betaling worden gekwalificeerd als ik het nu gewoon overmaak? Het is dan zelfs nog eerder betaald dan door de incasso. Dat lijkt me overigens ook een kansloze zaak voor het incassobureau, dus ik weet niet of dit dreigement helemaal eerlijk is.

Ik vind het zelf een vrij absurd standpunt om tegen een klant te zeggen: we schrijven nu EUR 694 af, dat het dubbele van wat we zouden moeten afschrijven, maar we storten het over een maand weer terug.

Ik vind €694 gewoon veel geld en ik word nu ten onrechte een soort van gedwongen, zo bijkt uit je verhaal, om dit nu te betalen. Vind dit echt zeer klantonvriendelijk
Reputatie 7
Badge +3
Hmm, als er een creditfactuur is klaargezet, staat er nu nog een bedrag van € 347 open. Als je de incasso storneert en het zelf handmatig overmaakt, staan er dus geen facturen meer open.
NS moet 's ophouden met dit belachelijke beleid, waarbij mensen op enorme kosten gejaagd worden en het maar afwachten is wanneer dat ooit 's hersteld wordt. Je geeft zelf al aan dat dit vorige keer 10 weken heeft geduurd. Moet je 's proberen om zelf een factuur na 10 weken te betalen, dan klopt NS ook meerdere keren bij je aan 😠
Haha ja, eens. Maar die creditfactuur is alleen klaargezet voor de volgende keer (eind mei), want nu kon niet meer ofzo. Maargoed, dat was begin februari ook zo, en toen heb ik tot eind april moeten wachten.

Stel dat je een broodje koopt bij de winkel van €1,50, en ze zeggen: je betaalt, door een fout in onze kassa, nu €3, die €1,50 teveel storten we volgende maand terug, en als je die 3 niet nu betaalt, dan sturen we een incassobureau op je af.

Ik weet niet hoeveel mensen dat fair vinden. Nu kan je dat broodje gewoon laten liggen, maar als ik dit nu niet op de door NS verlangde wijze voldoe ben ik bang dat mijn abbo stop wordt gezet en dan ben ik nog veel verder van huis
Stuur mijn collega's op Facebook even een bericht, geef aan dat je door Emma NS (Community) ben doorverwezen. Ze kunnen mij benaderen wanneer ze vragen hebben. Onze Klantenservice moet dit oplossen. Het maandelijkse bedrag hoort niet twee keer op één factuur te staan.
Badge +3
Probleem is dat de automatisering bij NS (en al helemaal bij Flex) vrij onvergeeflijk/onverbiddelijk is bij het niet (volledig) betalen van facturen, en dus ook bij storneren (wat gezien wordt als een mislukte incasso). Dan ben je voor het systeem dus vrijwel meteen in gebreke en wanbetaler.

Dat je dan zelf het juiste bedrag overmaakt klopt natuurlijk wel (zeker na mondelinge toezeggingen dat het niet klopt en in orde gemaakt wordt), maar dit is dus nu al de tweede keer dus veel is er nog niet in orde gemaakt...

Vraag dus of je het gewoon kunt betalen (laten incasseren) en binnen een week de correctie kan krijgen, want als er eenmaal (automatisch) met incassobureau's gewerkt gaat worden is het hek van de dam.

Die willen natuurlijk ook hun geld (wettelijk minimaal €40) zien, want ze hebben een opdracht van NS gekregen en dus werkzaamheden verricht... Dat jij NS juist de moeite bespaard hebt voor die correctie/creditfactuur hebben zij natuurlijk maling aan!
Ik wacht sinds 13 februari op terugstorten geld voor flex abonnement. Dat had ik op verzoek dubbelbetaald omdat NS mijn eerste betaling “ ff niet konden vinden”.
Ze zouden het zo snel mogelijk terugbetalen binnen 3 weken. Uiteindelijk tientallen telefoontjes en contacten verder.... niets. Soms zeggen ze het al terugbetaald te hebben, maar willen niet zeggen of dit op mijn rekening was. 🤥 Betaalbewijzen al tientallen keren gedeeld.
Ik wacht sinds 13 februari op terugstorten geld voor flex abonnement. Dat had ik op verzoek dubbelbetaald omdat NS mijn eerste betaling “ ff niet konden vinden”.
Ze zouden het zo snel mogelijk terugbetalen binnen 3 weken. Uiteindelijk tientallen telefoontjes en contacten verder.... niets. Soms zeggen ze het al terugbetaald te hebben, maar willen niet zeggen of dit op mijn rekening was. 🤥 Betaalbewijzen al tientallen keren gedeeld.

Als het goed is komt de restitutie dan op de eerstvolgende factuur na je contact met onze Klantenservice te staan. Heb je het daar ook niet terug gekregen?
Nee absoluut niet, heb de afgelopen maanden gewoon via automatische incasso betaald.
Omdat je het al elders hebt geprobeerd yo2ollie, wil je mij een privébericht sturen met je naam, adres, kaartnummer, geboortedatum en e-mailadres? Dan ga ik kijken wat ik kan vinden.
Ik heb inmiddels via een privébericht contact met yo2ollie en probeer het met haar uit te zoeken.
Helaas nog geen inhoudelijke reactie van yo2ollie op mijn vragen. Ik houd een vinger aan de pols voor dit topic.
Na aanleiding van de inhoudelijke reactie van yo2ollie heb ik contact opgenomen met onze debiteurenadministratie. Die werken op dit moment aan een oplossing.

Reageer