beantwoord

inchecken ns flex weekend vrij

  • 26 April 2024
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

Hoi,

 

Ik heb een NS flex weekend vrij abonnement. 
Als ik mijn ov kaart bekijk bij een ticketautomaat staat er: er zijn geen abonnementen gevonden op deze kaart. terwijl als ik inlog blij mijn NS dit abonnement wel zichtbaar is op dezelfde ov kaart. 
 

Ook als ik binnen de tijden incheck staat er: reizen op rekening. 

icon

Beste antwoord door Tochjo 26 April 2024, 19:40

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Bij NS Flex staat alleen het algemene product Reizen op rekening op de kaart, niet het specifieke abonnement zelf. Dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk het abonnement in Mijn NS te wijzigen zonder dit bij een kaartautomaat te moeten bevestigen, en ook is het hierdoor mogelijk nog na het inchecken te wisselen naar eerste klas.

Als gevolg hiervan verschijnt altijd Reizen op Rekening op het scherm bij inchecken, ongeacht welk abonnement actief is of op welk tijdstip wordt ingecheckt. En dat de automaat uw abonnement niet kan tonen, heeft ook hiermee te maken. Als uw abonnement in Mijn NS zichtbaar is, dan is het goed.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

NS Flex staat op je kaart als product Reizen op Rekening NS (meestal twee keer, eentje voor trein en eentje voor bus, tram en metro).

Vreemd dat een automaat zegt dat er helemaal geen producten op je kaart staan. Je zou het nog kunnen controleren bij een ander servicepunt (supermarkt e.d.) of via een Mijn OV-chip account.

Als je bij het in/uitchecken Reizen op Rekening te zien krijgt en er in Mijn NS Weekend Vrij staat is het in orde.

Reageer