beantwoord

Incheckmoment bepaalt korting

• 21 december 2019
  • 4 reacties
  • 186 Bekeken

• Stapt net in
  • 0 reacties

Ik heb me voor 16.00 ingecheckt en uitgecheckt om 16.02 dan zou ik toch 40%korting moeten krijgen op de metro?

icon

Beste antwoord door Tochjo 21 december 2019, 10:34

NS Flex-abonnementen geven alleen korting op reizen per trein. Voor reizen met bus, tram en metro betaalt u altijd vol tarief.

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

NS Flex-abonnementen geven alleen korting op reizen per trein. Voor reizen met bus, tram en metro betaalt u altijd vol tarief.

Hoi Lodi, welkom op de NS Community.

Het antwoord van Tochjo klopt. Zowel met een NS Flex abonnement als met een klassiek abonnement ontvang je alleen korting in de trein. Om korting in bus, tram en metro te ontvangen, heb je een aanvullend abonnement nodig. Wanneer je gebruik maakt van NS Flex, kan dat aanvullende abonnement niet op dezelfde OV-chipkaart staan. Dat is bij een klassiek saldo abonnement wel mogelijk.

Reputatie 5
Badge

Het ZOU zo moeten zijn dat mensen die 65 of ouder zijn wel altijd de leeftijdskorting van 33% op BTM krijgen, op elk uur. Ook met FLEX, zelfs al zijn die FLEX-abo´s nog niet aangepast aan hun lagere prijs bij een doorlopend abo.

Badge +3

Die leeftijdskorting voor BTM wordt bij Flex gewoon gegeven. Nu de abonnementsprijzen nog inderdaad.

Reageer