beantwoord

Incomplete en missende Reishistorie 29 september

• 7 oktober 2020
  • 3 reacties
  • 174 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedemorgen Allen,

Ik hoop dat een van de mods of community leden mij kunnen helpen.
Op 29 september heb ik een reis gemaakt met de trein en bus naar Maarssen. 
Echter, verschillende reisbewegingen worden niet weergegeven in Mijn NS (wel in Ov chipkaart).
Ook registeerd de mijn ns een niet in/of uitgecheckt actie, terwijl deze wel is gebeurd (zie Ov-chipkaart printscreen).

Ik heb gisteren zowel telefonisch contact en via chat contact gehad. Echter, beide medewerkers begrepen het probleem niet en vroegen letterlijk wat het probleem was.
Dit gaf mij niet het gevoel dat ze het probleem serieus namen.​​​​​​
Graag wil ik de complete reis wel declareren. Wie o wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door Laura NS 7 oktober 2020, 13:36

Ligt het aan mij of wordt de gemiste check bij Syntus helemaal niet getoond in het OV-chipkaart overzicht? Dat is vreemd. Het kan inderdaad zo zijn dat sommige ritten pas later zichtbaar worden in je Mijn NS account, omdat we die informatie van derden aangeleverd krijgen. Daar gaat wat tijd overheen. 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge

Heeft U FLEX? In dat geval moet elke reis wel worden geregistreerd vanwege de kosten.

Het komt heel geregeld voor dat het enkele tot vele dagen duurt voordat gemaakte reisjes met BTM in mijnNS zichtbaar worden. Dat hangt af van de busmij, de route en soms defecten in de apparaatjes in net die bus. Tot voor kort konden busritten op de Wadden om die reden al helemaal niet met de chipkaart gedaan worden. U zult wel met Q_Buzz hebben gegaan die hier in dit forum erg vaak wordt genoemd als zijnde poblems gevend. Q-buzz was ooit opgericht door NS als paradepaardje maar is/moest worden verkocht aan TrenItalia, die er van wilden leren hoe modern OV er aan toegaat.

Als U toch de ritten kunt inzien bij mijn OV-chip zie ik eerlijk gezegd ook nou niet echt wat nou dat problem echt is.

Ligt het aan mij of wordt de gemiste check bij Syntus helemaal niet getoond in het OV-chipkaart overzicht? Dat is vreemd. Het kan inderdaad zo zijn dat sommige ritten pas later zichtbaar worden in je Mijn NS account, omdat we die informatie van derden aangeleverd krijgen. Daar gaat wat tijd overheen. 

Badge +3

Die informatie krijgt NS aangeleverd van TLS/OV-chipkaart, dus als het daar bekend is zou het hooguit een dag of twee later ook in je NS Flex reishistorie moeten staan.

Het is wel een aparte reis zo te zien, een Syntus bus van Breukelen naar Maarssen(?) om 8:01 zonder uitcheck (maar waarvan NS wél weet dat die € 2,70 kostte?), daarna in de avond een bus naar het station in Maarssen (Qbuzz/U-OV, die helemaal niet in je Flex reishistorie staat!), daarna een stationspassage van 9 minuten en vervolgens de trein terug naar Bijlmer ArenA. En dan nog de busrit terug naar Haarlem die ook al niet in je Flex reishistorie staat!

Wat zegt je transactieoverzicht van OV-chipkaart over de busreis vanuit Breukelen in de ochtend? Die staat namelijk buiten beeld in je screenshot.

Je zou nog kunnen denken dat die € 2,70 komt door 32,5% leeftijdskorting (65+) op het tarief van € 4,00 maar dat kan niet want die korting is 34% en dan kost de Connexxion bus 255 van Haarlem naar Amsterdam ook geen € 5,20.

Reageer