beantwoord

Ingangsdatum NS Flex


Reputatie 1
> 4 januari 2019

De Ingangsdatum is niet te wijzigen.. waarom niet?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 4 januari 2019, 11:38

Wanneer je NS Flex aanvraagt dan start dit inderdaad per direct. Heb je de aanvraag al voltooid?

Bekijk origineel

14 reacties

Wanneer je NS Flex aanvraagt dan start dit inderdaad per direct. Heb je de aanvraag al voltooid?
Reputatie 1
Nee.. ik zou graag 7 januari als ingangsdatum hebben.
Dan raad ik je aan om het abonnement op 7 januari aan te vragen. Als je verder nog vragen hebt dan hoor ik het graag.
Reputatie 1
Waarom is het niet gewoon mogelijk een ingangsdatum te kiezen zoals met niet-Flex wel kan?
Dat durf ik niet precies aan te geven. Wie weet gaat dit in de toekomst nog veranderen.
Reputatie 1
Wie kan dat wel aangeven?
Ik zal het eens voor je navragen.
Badge +3
Bij een bestelling voor (of overstap naar) naar Flex op een bestaande ov-chipkaart gebeuren er diverse dingen met je kaart, waaronder het beëindigen van lopende abonnementen en (voor Flex) het omzetten van je kaart van Reizen op Saldo naar Reizen op Rekening. Verder wordt het saldo van de kaart verwijderd en automatisch opladen stopgezet.

Dat alles moet je van tevoren bevestigen bij een ophaalpunt (kaartautomaat of supermarkt). Wanneer je een datum in de toekomst zou kunnen kiezen en eerder die switch zou bevestigen bij een automaat dan zit je met een onbruikbare kaart, in ieder geval tot de ingangsdatum van je Flex abonnement.

De ingangsdatum is dus altijd per direct/vandaag, want anders zou je alsnog pas óp of na 7 januari bij een ophaalpunt terecht kunnen. Onhandig, maar het is (voorlopig) niet anders.
Reputatie 1
Robert B schreef:

Dat moet je van tevoren bevestigen bij een ophaalpunt (kaartautomaat of supermarkt). Wanneer je een datum in de toekomst zou kunnen kiezen en eerder die switch zou bevestigen bij een automaat dan zit je met een onbruikbare kaart, tot de ingangsdatum van je Flex abonnement.



Dan zou het 'bevestigen' natuurlijk pas mogelijk zijn op 7 januari.

De ingangsdatum is dus altijd per direct/vandaag, want anders zou je alsnog pas óp of na 7 januari bij een ophaalpunt terecht kunnen. Onhandig.



Wat zou daar onhandig aan zijn?
Flex is toch ook gewoon bruikbaar zonder abo?
Badge +3
Thor89 schreef:

Wat zou daar onhandig aan zijn?


Ik bedoelde Onhandig, maar het is (voorlopig) niet anders (tekst aangepast).

Flex is toch ook gewoon bruikbaar zonder abo?


Ja, en wellicht wordt een datum in de (nabije) toekomst kiezen binnenkort ook mogelijk, en je bestelling dus pas per de ingangsdatum (en niet meteen, zoals nu) klaar gezet bij een automaat.
Ik ben nog niet achter het 'waarom' van de directe ingangsdatum, maar zal een reminder sturen.
Helaas nog geen terugkoppeling.
De betreffende afdeling heeft het erg druk op het moment. Ik hoop snel meer te weten.
De reden dat de ingangsdatum nu altijd per direct is is omdat NS Flex een nieuw product is wat nog vol op in ontwikkeling is. In de toekomst zal de optie om een latere ingangsdatum te kiezen worden ingebouwd, maar daar is nog geen termijn in gegeven.

Reageer