beantwoord

Ingangsdatum vervroegen bij een nieuwe NS Flex aanvraag

• 30 augustus 2020
  • 4 reacties
  • 149 Bekeken

Beste NS,

Ik heb vanochtend een NS Flex Dal Voordeel aangevraagd met een nieuwe OV-chipkaart.

De ingangsdatum is echter 06 September 2020. Ik begrijp dat de verwerking en het verzenden van de pas tijd vergt. Graag zou ik een dag eerder met mijn nieuwe chipkaart willen reizen. Is het mogelijk om de ingangsdatum te vervroegen naar 05 Sep 2020? Ik ga er namelijk vanuit dat ik de pas ook voor 06 Sep 2020 thuis ontvangen heb.

Alvast vriendelijk bedankt!

icon

Beste antwoord door Maxime NS 30 augustus 2020, 14:25

Bij een bestelling met een nieuwe kaart is ingangsdatum nooit eerder dan per 7 dagen in de toekomst. Dat kan niet worden aangepast. Een losse OV-chipkaart bestellen en, zodra die er is, er een abonnement op bestellen kan sneller gaan, maar dan heb je wel de kosten van de kaart. Het annuleren zou niet helpen, omdat je dan alsnog pas een nieuwe bestelling kan in laten gaan na de originele ingangsdatum. Helaas is het niet mogelijk om voor 6 september al van het abonnement gebruikt te maken.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3

even met de klantenservice contact opnemen dat is beste opties ze zijn 24 uur bereikbaar

Reputatie 7
Badge +3

In principe is het niet mogelijk om een ingangsdatum te vervroegen.

Omdat je net het abonnement hebt besteld zou je kunnen kijken of men het abonnement kan annuleren zodat je een nieuwe kunt aanvragen op de gewenste datum. Hou er rekening mee dat men 5 dagen aanhoudt voor verzending/verwerking van nieuwe kaart.

Bij een bestelling met een nieuwe kaart is ingangsdatum nooit eerder dan per 7 dagen in de toekomst. Dat kan niet worden aangepast. Een losse OV-chipkaart bestellen en, zodra die er is, er een abonnement op bestellen kan sneller gaan, maar dan heb je wel de kosten van de kaart. Het annuleren zou niet helpen, omdat je dan alsnog pas een nieuwe bestelling kan in laten gaan na de originele ingangsdatum. Helaas is het niet mogelijk om voor 6 september al van het abonnement gebruikt te maken.

Badge +3

Dit is inderdaad een lastige, want er is nu een kaart onderweg met een Flex abonnement met ingangsdatum 6-9-2020 er op. Dan moet je door heel veel hoepels om dat nog enigszins te veranderen, in ieder geval zelf nog een kaart bestellen voor € 7,50 en dan hopen dat die eerder binnen is.

Denk niet dat die moeite (en kosten voor het Flex abonnement dat je sowieso krijgt) opweegt tegen de gemiste 40% korting voor die ene dag (5 september).

Reageer