Inzichten reiskosten NS Flex

  • 17 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 346 Bekeken

Ik heb sinds deze maandag (15-10) een NS Flex Dal Voordeel abonnement, maar heb geen idee of dit ook daadwerkelijk functioneert. Als ik in- of uitcheck zie ik alleen "reizen op rekening" staan op de paal. Ik ben er inmiddels achter dat het klopt dat de paal niet meer informatie geeft.

Mijn vraag is dan ook hoe weet ik of ik met korting reis? Op mijnns zie ik alleen maar dat ik in en uitgecheckt ben, maar verder geen kostenspecificatie of enige verificatie dat ik met korting heb gereisd. Bij het kostenoverzicht, staat nul euro voor zowel abonnements- en overige kosten. Op deze manier heb ik geen idee of het Dal Voordeel abonnement inderdaad werkt en geen duidelijk overzicht wat ik al besteed heb aan reizen. Door de advertentie van NS met de zin "altijd inzicht in uw kosten" ben ik er vanuit gegaan dat je in elk geval een redelijk realtime overzicht op mijnns zou zien. Hoeveel dagen duurt het voordat het verwerkt is?

Kan het nog te maken hebben met het feit dat mijn naam in de NS account verkeerd gespeld is en er iets mis is gegaan met de juiste dingen aan elkaar koppelen?

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen!

5 reacties

Hallo Falkje, welkom op onze Community!

Als er op de paal 'Reizen op rekening' wordt aangegeven dan staat het NS Flex abonnement op je kaart. Daarnaast is het natuurlijk wel vervelend dat de gegevens niet inzichtelijk zijn. Heb je je OV-Chipkaart wel goed aan je account gekoppeld? Dat de naam niet helemaal overeenkomt moet volgens mij geen probleem zijn. Wel zijn er de afgelopen tijd een aantal storingen in het Mijn NS-account geweest en daar kan het ook mee te maken hebben.
Hoi MIriam,

Dank voor je reactie. Het reizen op rekening werkt blijkbaar inderdaad, gezien ik geen saldo erop had. Maar ik kan nergens zien of behalve NS Flex abonnement ook het Dal Voordeel abonnement werkt.

Hoe weet ik of ik de kaart goed gekoppeld heb? Ik had al een account bij mijnns, en wat ik gedaan heb is het nummer van mijn nieuwe kaart toegevoegd aan dit account en de oude kaart verwijderd. Is er behalve dat nog meer wat ik moet doen?

Als ik inlog zie ik de informatie zoals op bijgaand screenshot. Er ontbreekt prijsinformatie van de reizen.

Is er iets wat ik moet/kan doen? Ik belde de klantenservice maar die vertelden mij dat het sowieso 31 dagen duurt voor een reisprijs geregistreerd staat, dat kan toch niet het idee zijn lijkt me?

Als ik het zo bekijk staat de kaart wel goed gekoppeld, want je reizen zijn wel inzichtelijk. Het kan zijn dat dit allemaal even verwerkt moet worden, aangezien je het abonnement ook nog maar net hebt. Zou je dit later deze week nog eens willen checken? Als het dan nog niet inzichtelijk is dan moeten we eens verder gaan kijken naar de oorzaak hiervan.
Wederom dank voor je reactie!
Ik zal het inderdaad nog even afwachten deze week, wellicht is dat de oorzaak.
Prima! En laat het vooral weten als het dan nog niet inzichtelijk is.

Reageer