beantwoord

Is mijn factuur wel juist? Overbodige bedragen in rekening gebracht.

• 3 oktober 2018
  • 20 reacties
  • 1119 Bekeken

Hallo community/NS-team!

Ik ben op 03 september overgestapt naar NS Flex met Altijd Vrij. Het bedrag voor de eerste periode is ook netjes afgeschreven.
Nu heb ik één week geleden een tweede OV-chipkaart met NS Flex Altijd Vrij besteld, omdat ik een NS Flex kaart maar ook een 'gewone' OV-chipkaart wil hebben voor alle andere producten, die met NS Flex (nog) niet op één kaart te combineren zijn.
Dus, één week geleden via Mijn NS een nieuwe nieuwe NS Flex OV-chipkaart aangevraagd en ook direct het eerste maandbedrag via iDEAL (€334) betaald.

Vandaag de klantenservice gebeld en op mijn oude OV-chipkaart NS Flex stopgezet, dit werd ook meteen verwerkt. Mijn nieuwe NS Flex kaart had het ingangsdatum ook vandaag. Dus hiermee lukte het reizen vandaag ook direct.

Vandaag ontving ik een factuur:
  • €334 voor mijn oude NS Flex kaart voor de tweede periode (die opgezegd is).
  • €334 voor mijn nieuwe NS Flex kaart voor de eerste periode (die ik al via iDEAL betaalde).
Omstreeks 8 oktober 2018 zal er dus nu €668 aan abonnementskosten (plus gemaakte reiskosten van afgelopen maand) van mijn bankrekening worden afgeschreven.

Is dit nog te corrigeren? 🤓
icon

Beste antwoord door Iris NS 4 oktober 2018, 22:11

Hoi reiziger2018,

Je zou mij een privébericht kunnen sturen, maar ik kan deze dan pas volgende week in behandeling nemen. Je kunt het beste even contact opnemen met onze klantenservice. Telefonisch (030 751 51 55), via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar. Als je mijn collega je gegevens geeft, dan kan hij/zij voor je uitzoeken wat er precies aan de hand is.
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 5
Hi reiziger2018, welkom bij de NS Community!

Ik kan zo zonder gegevens weinig concreets zeggen over jouw specifieke situatie.
Als je oude kaart succesvol is opgezegd, zou dat abonnementsgeld niet meer afgeschreven dienen te worden.
Ook zou er voor de nieuwe kaart geen dubbele afschrijving moeten zijn, is dit niet gewoon de factuur die bij de eerste betaling hoort?
Goedemorgen Ben NS,

Bedankt voor jouw reactie. Dat zou je inderdaad denken.
Echter heb ik voor mijn iDEAL betaling (nog) geen factuur ontvangen, allen een iDEAL transactiebevestiging.
Op de factuur staat inderdaad de oude kaart en de nieuwe kaart met een totaal van allebei abonnementskosten (03 okt / 2 nov) plus gemaakte reiskosten van de afgelopen maand (die natuurlijk wel in rekening gebracht mogen worden).
Maar op de factuur en ook in de aankondiging via e-mail Uw NS Factuur staat klaar staat dat er omstreeks 8 oktober dus 2x €334 + die door mij gemaakten reiskosten worden afgeschreven 🤔

Ik snap dat je zonder enige gegevens niet heel veel kunt zeggen. Kan ik die jou op de een of andere manier laten toekomen?
Hoi reiziger2018,

Je zou mij een privébericht kunnen sturen, maar ik kan deze dan pas volgende week in behandeling nemen. Je kunt het beste even contact opnemen met onze klantenservice. Telefonisch (030 751 51 55), via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar. Als je mijn collega je gegevens geeft, dan kan hij/zij voor je uitzoeken wat er precies aan de hand is.
Hallo Iris NS,

Ik heb ondertussen contact opgenomen via de chat, hier werd ik doorverwezen naar het NS Flex Team via e-mail, die mij wederom doorverwezen naar de algemene klantenservice. Das was vrijdag.
Ik denk het lijkt mij niet handig als ik jou ook nog om hulp vraag of zou jij het sneller kunnen nakijken/oplossen?
Ik schrik ervan dat je zo vaak wordt doorverwezen dat is niet de bedoeling. Je kan het beste Iris een bericht sturen zodat ze er naar kan kijken. Ik heb het vermoeden dat je probleem zodoende het snelste wordt opgelost. Mag ik tot slot nog vragen wat mijn collega's van de chat exact aangaven? Een e-mail naar ons flex team is namelijk niet een traject waar wij onze reizigers naar doorverwijzen.
Hallo Erryt NS,

Bedankt voor jouw reactie. Ik zal Iris NS dan wel ook nog een privé bericht sturen.

Dit hoorde ik via de chat:
[...]Wil je het betaalbewijs van de bestelling en het betaalbewijs van de incasso sturen naar volgend e-mailadres: ******@ns.nl.[...]Ik wil je dan toch even vragen de mail te sturen.[...]
Toen stuurde ik de mail, kreeg en vrij algemeen automatisch reactie en wilde via de chat verifiëren of ik wel het goede mail adres gebruikte en hoorde toen in een nieuwe chat van een andere medewerker:
[...]Het is gewoon goed gegaan hoor! Dat is een automatische reactie die altijd gestuurd wordt. Je verzoek zal z.s.m. worden behandeld![...]

Via de collega's van NS Flex kreeg ik binnen één dag inderdaad een reactie: Dank voor uw mail. Helaas bent u naar het verkeerde mailadres doorverwezen. Alle vragen rond het producten mogen bij onze Klantenservice worden aangemeld.
Dat is niet de bedoeling. Ik heb het e-mailadres onherkenbaar gemaakt omdat het niet de bedoeling is dat reizigers hier naar toe mailen. Ik zal dit intern onder de aandacht brengen zodat dit niet nogmaals als advies wordt gegeven. Mijn collega's van de klantenservice dienen dit mailadres te benaderen.
Badge +3
Ik denk dat de dubbele betaling komt doordat je een Flex abonnement pas ná een maand kan wijzigen, en dat alleen op de gewenste dag van de wijziging kunt doen.

Een abonnement met als ingangsdatum 3 september kan je dus op 2 oktober dus nog niet wijzigen/stoppen, maar pas per 3 oktober of later. Maar dan is de volgende maand dus al ingegaan en zal het systeem je keurig €334 in rekening brengen.

Uiteraard krijg je die op een volgende factuur naar rato terug, dus waarschijnlijk het volledige bedrag en anders 322,87 o.i.d. Waarschijnlijk heb je het ook veel eerder terug (omdat je Flex in zijn geheel opgezegd hebt) of blijft de incasso gewoon alsnog achterwege.

Storneren zou ik niet doen, tenzij men daarvoor toestemming gegeven heeft n.a.v. het beëindigen van Flex per 3 oktober (én er op 3 oktober niet meer mee gereisd is). Kijk dan wel goed naar welke incasso je storneert (alleen die van je 'oude' kaart dus).
Ik heb een soortgelijk probleem:
6.9.18 Is mijn NS Flex - altijd vrij abbonement ingegaan, daarbij had ik 38,88€ op mijn kaart staan. Dit heb ik nog niet geretourneerd gekregen.

17.9.18 is er 334€ in rekening gebracht (afgeschreven).

8.10.18 heb ik weer een rekening (310.55€) gekregen die op de 11e wordt afgeschreven.

1: Ik heb mijn geld wat op mijn kaart stond nog niet terug.
2: hoe kan er na minder dan een maand al het volle maandbedrag worden afgeschreven.
3: waarom verschild het maandbedrag?
4: waarom is de afschrijf datum anders?
5: waarom staan er geen vacatures op mijn account van NS Flex?

Fijne avond! 🙂
@hslee kun je mij een privébericht sturen met je naam, adres, woonplaats, geboortedatum en e-mailadres? Dan ga ik dit voor je uitzoeken. Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor stuur bericht.
Ik heb twee dagen geleden een bericht aan Iris NS gestuurd maar ik heb verder van haar nog niks gehoord. Is ze deze week wel aanwezig of kan het soms gewoon eventjes duren? 🤓
Soms duurt het eventjes inderdaad, niet iedere moderator is iedere dag actief op de Community. Zodra ze er weer is zal ze je een bericht sturen 🙂
Hallo Miriam NS,

Ik had op 5 oktober al een mail gestuurd naar de klantenservice en 7 dagen geleden een privébericht naar Iris NS, maar helaas is het jullie klantenservice en ook Iris NS nog niet gelukt om te reageren. Is het erg druk door NS Flex of kan 'eventjes' ook wel één tot twee weken duren?
Hoi reiziger2018,

Sorry voor mijn latere reactie. Het ligt eraan hoe snel ik weer dienst heb als moderator. Dit verschilt per week. Daarom gaf ik in mijn eerste reactie al aan dat je het snelst antwoord krijgt als je telefonisch contact opneemt. Naar welk e-mailadres heb je je mail verstuurd?
Hoi Iris NS,

Ah oké, bedankt voor de korte uitleg, ik wist niet in hoeverre het werk van de moderatoren hier werkt😉
Ik had je een privébericht gestuurd. Qua e-mail (toen ik verkeerd doorverwezen werd) had ik contact met het NS Flex Team, die zeiden dat ze het verder met de klantenservice zullen oppakken en voor de zekerheid heb ik ook een e-mail aan NSKlantenservice@ns.nl gestuurd.
Fijn dat het opgepakt wordt, reiziger2018!
Hallo Iris NS,

Weliswaar weet ik niet door wie.
We zijn nu drie weken verder en ik heb door niemand een waardevolle terugkoppeling gehad.
  • Via de chat was ik doorverwezen naar het NS Flex Team.
  • Het NS Flex Team heeft mij laten weten dat zij niet de juiste contact persoon zijn.
  • -> ("Ik zal dit verder afstemmen met hen. Zij zullen de verdere afhandeling gaan oppakken.")
  • -> Dit was op 5 oktober.
  • Mijn e-mail aan de NS klantenservice is ook onbeantwoord sinds 5 oktober.
  • Mijn privébericht aan jou is ook sinds ruim twee weken onbeantwoord.
Ik hoop inderdaad dat het opgepakt wordt, echter is mijn onduidelijk door wie en heb ik er daardoor minder vertrouwen in, dat het daadwerkelijk wordt opgepakt.
Hallo reiziger2018, ik zal Iris even vragen of zij dit aan de hand van de gegevens uit je privébericht kan oppakken.
Vervelend dat je nog geen terugkoppeling gehad hebt, reiziger2018. In dat geval raad ik je aan om nog eens op deze mail te reageren en aan te geven dat je nog op terugkoppeling en verduidelijking wacht. Niet omdat ik je niet wil helpen of om het af te schuiven, maar als deze collega's al met jouw case bezig zijn dan is het niet handig als ik me er ook mee ga bemoeien. Ik verwacht dat je binnen een paar dagen antwoord op je mail zal ontvangen.
Hallo Iris NS, Miriam NS, Jouke NS en Erryt NS,

Bedankt voor jullie reacties tot zover.
Ik vind het nu wel goed. Ik probeer al bijna sinds een maand proactief dit op te lossen maar blijkbaar voelt zich hier niemand aansprakelijk voor binnen NS. De status van mijn verkeerde factuur verandert ook dagelijks van Betaald naar Betaling wordt verwerkt v.v. maar geïncasseerd of een betalingsherinnering is ook niet ontvangen dus ik weet het ook niet.

Ik neem aan op het moment dat NS merkt oh, we kunnen/moeten nog geld bij deze klant innen, dan zal er vast contact met mij opgenomen worden. Ik zie het allemaal gebeuren, ik heb er nu al te veel tijd ingestoken om het zo vroeg mogelijk op te lossen vanuit mijn kant! 😡

Ik raad jullie wel aan, ook is NS Flex nu publiek beschikbaar, dit soort dingen wel voor in de toekomst te verbeteren qua facturatie en dergelijke. ✌🏼

Reageer