beantwoord

Kan een conducteur een product bijschrijven bij controle?

  • 3 december 2018
  • 1 reactie
  • 168 Bekeken

Reputatie 1
Ik zag recentelijk dat iemand met een tweede klas reisproduct in de eerste klas zat. De conducteur gaf daar een opmerking over, en kon met zijn scanapparaat automatisch de reis omzetten naar eerste klas.

Heeft dat toevallig te maken met NS Flex? Is het daarmee mogelijk dat de conducteur gedurende de rit een product bij kan schrijven of aan kan passen? Dat zag er namelijk erg efficiënt uit!

Nog mooier is als de conducteur in bovenstaand geval ook direct de boete via NS Flex uit kan schrijven. Dus met een druk op de knop van zijn apparaat direct €50+€15 bij de eerstvolgende factuur erbij. Dat zou een hoop tijd schelen waardoor een conducteur makkelijker een volledige trein kan controleren.
icon

Beste antwoord door Slidestops 3 december 2018, 11:35

Het kon altijd al bij een Businesscard en nu inderdaad ook bij NS-flex. In de trein is het dan geen boete, maar je krijgt achteraf een correctietarief. Normaal gezien is dat correctietarief €20. Is iemand niet ingecheckt dan is dat €50. Alle tabellen zijn hier te vinden: https://www.ns.nl/klantenservice/betalen/correctietarieven.html
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Het kon altijd al bij een Businesscard en nu inderdaad ook bij NS-flex. In de trein is het dan geen boete, maar je krijgt achteraf een correctietarief. Normaal gezien is dat correctietarief €20. Is iemand niet ingecheckt dan is dat €50. Alle tabellen zijn hier te vinden: https://www.ns.nl/klantenservice/betalen/correctietarieven.html

Reageer