beantwoord

Kan ik met mij Flex Vrij abonnement (346 euro) ook gratis met metro, bus of is dit alleen voor de trein?

Het is mij onduidelijk of ik met dit abonnement ook met de bus en metro mag of dat hiervoor apart betaald moet worden.
icon

Beste antwoord door Tochjo 3 februari 2019, 13:11

NS Flex-abonnementen zijn alleen geldig voor reizen per trein. Ook met NS Flex Altijd Vrij reist u dus tegen vol tarief met bus, tram en metro.

Bij het klassieke abonnement Altijd Vrij kan wel voor 58,70 euro per maand de optie Bus Tram Metro Vrij gekozen worden, waarmee wel onbeperkt gereisd kan worden met alle treinen, bussen, trams en metro's. Deze combinatie staat bekend onder de naam OV Vrij. Dat abonnement is echter nog niet beschikbaar als NS Flex-abonnement en alleen verkrijgbaar als doorlopend abonnement met een minimale contractduur van een jaar.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
NS Flex-abonnementen zijn alleen geldig voor reizen per trein. Ook met NS Flex Altijd Vrij reist u dus tegen vol tarief met bus, tram en metro.

Bij het klassieke abonnement Altijd Vrij kan wel voor 58,70 euro per maand de optie Bus Tram Metro Vrij gekozen worden, waarmee wel onbeperkt gereisd kan worden met alle treinen, bussen, trams en metro's. Deze combinatie staat bekend onder de naam OV Vrij. Dat abonnement is echter nog niet beschikbaar als NS Flex-abonnement en alleen verkrijgbaar als doorlopend abonnement met een minimale contractduur van een jaar.
Badge +3
Bericht kan verwijderd worden. @Tochjo heeft alles al gezegd.
Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Nee. Bus, tram en metro is niet inbegrepen. Hiervoor kan je een BTM supplement aanschaffen, dat kost € 58,70 per maand.

Die € 346,- is overigens de prijs per maand voor een jaarabonnement. Wellicht is het verstandiger om een Flex Altijd Vrij te nemen. Dat kost € 347,- per maand maar is maandelijks te wijzigen of te pauzeren voor 30 dagen of langer. Handig voor vakanties e.d. of als je het om andere redenen tijdelijk niet nodig hebt.

Edit: Snelle Jelles die Tochjo en iMark 🙂
Duidelijk. Dankjewel voor je snelle respons!

Reageer