beantwoord

Kan ik met recent afgesloten NS Flex met Weekend Vrij naar Traject Vrij ?

• 25 mei 2020
  • 3 reacties
  • 126 Bekeken

Vanwege Corona heb ik op 5 mei 2020 mijn Traject Vrij beëindigd en heb ik NS Flex met Weekend Vrij gekocht. Omdat ik weer permanent naar kantoor moet vanaf 3 juni 2020, wil ik weer terug naar Traject Vrij. Klopt het dat je pas na 1 volle maand terug kan van NS Flex (met Weekend Vrij) naar Traject Vrij  of kan dat ook eerder ? 

icon

Beste antwoord door Sanne NS 25 mei 2020, 13:59

Goedemiddag robmetovkaart en welkom op de NS Community! 

Er kan even met je meegekeken worden om te zien of hier iets in mogelijk voor je is. Soms kan er namelijk een uitzondering worden gemaakt. De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Neem contact op met de klantenservice bij voorkeur via Twitter Facebook of chat. Mogelijk dat je vanwege een upgrade naar traject vrij (op saldo) jouw flex eerder kunt omzetten maar of dat 2 dagen eerder kan?

Reputatie 5
Badge

Nee, dat zal niet gaan, WANT vooralsnog is Trajectvrij NIET als Flex te verkrijgen.

Je kan dus OF een geheel nwe chipkaart aanvragen, maar dat wordt wel krap ook vanwege feestdagen etc. met dat ABO erop, of je wacht tot 5/6 en stopt dan dat FLEX, je moet het ook erafhalen bij een automaat en dan nwe traject-ABO aanvragen.

Maar het kan zijn dat, als je erin slaagt een echt mens aan de lijn te krijgen, het servicecentrum wat soepelheid kan toepassen en dat W-end FLEX iets eerder kan stopzetten. Als dat al kan in de vaak ondoorgrondelijke achtergrond bij NS zelf kan het dan ook nog flink afhangen of je toevallig iemand treft die daarover van wanten weet- of niet.

Maar het gaat dus hooguit om 2 of 3 reisdagen-in de praktijk is als je zowel H+T in de spits moet reizen, het voordeel zeer gering tov omgerekende dagprijs van maandtraject. Als je werktijden zo vallen dat tenminste 1 van die reizen buiten de spits valt, dan is het vaak zelfs voordeliger om DalKorting aan te vragen en daarmee op saldo te reizen.

Goedemiddag robmetovkaart en welkom op de NS Community! 

Er kan even met je meegekeken worden om te zien of hier iets in mogelijk voor je is. Soms kan er namelijk een uitzondering worden gemaakt. De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Reageer